Engels voetbal 2021-2022 (& Fantasy PL)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aanval? Oh my sweet summer child, het is duidelijk dat je nooit in P&A vertoeft :unsure:

Dat was helemaal niet persoonlijk of zelfs enigszins aanvallend bedoeld hoor Jonas, maar voetbal bestaat niet in een vacuüm - hoe graag het dat soms ook pretendeert. Ik heb er alle begrip voor dat je het nieuws niet volgt, ik zou het soms beter ook minder doen, maar dan ben je wel best voorzichtig als je toch uitspraken doet over de actualiteit. Abramovich wordt niet geviseerd omdat hij de sympathieke clubeigenaar is van Chelsea, maar omdat hij een van de architecten van Poetin-Rusland is.
Ja snap u volkomen, maar nu betrek je de club erbij die eigenlijk niets mee te maken heeft. Ook al is het van dezelfde eigenaar.
We zijn wel off-topic aan het gaan:offtopic:

Met het gevaar om idd nog verder off-topic te gaan.
Maar wie zegt dat Abramovich voorstander is van wat Putin nu allemaal aan het uitsteken is? Voor zover ik weet - correct me if I'm wrong - heeft hij zich hierover (nog) niet uitgelaten. Het is een feit dat hij nauwe banden heeft met hem, maar dat wil toch niet zeggen dat hij akkoord gaat met wat er nu aan het gebeuren is?
Dat is zever he. Hij heeft de hele zaak mee opgezet, dat hij er nu spijt van zou hebben of vindt dat zijne kameraad te ver gaat is bijkomstig en naast de kwestie imo. Als je zo'n persoon aan de macht helpt, en vooral ervoor zorgt dat hij eindeloos aan de macht kan blijven in zulk regime, weet je dat er ooit eens een moment komt dat zijn ego gaat ontploffen en je in een situatie terecht komt als de deze. Dat conflict is ondertussen al een jaar of 8-9 aan het broeien daar dus hij had tijd genoeg om zich te distanciëren van zijne maat en heeft dat niet gedaan. Ook het feit dat hij zich nog altijd niet tegen die oorlog heeft uitgesproken zegt imo genoeg.

En dan nog. Er zijn toch echt wel anderen manieren hoe je Abramovich kan straffen zonder de hele club er bij te betrekken? Verplicht 'm desnoods om de club van de hand te doen en stel daarbij een ultimatum op. Ik zeg maar iets. Je zegt het overigens zelf: Abramovich wordt niet geviseerd omdat hij eigenaar is van Chelsea. Laat die club er dan gewoon buiten.
Ze kunnen niet willekeurig zeggen van we gaan hier efkes alles bevriezen maar je speelgoedje, dat laten we zo want er zijn veel supporters die dat niet tof gaan vinden he. Ze bevriezen àl zijn assets. Chelsea heeft hier gvd zelfs nog sjans dat ze nog een beetje toegeven en hun hun dagdagelijkse werking laten verder doen.
En sorry maar dat is nu eenmaal het risico dat je neemt als je in zee gaat met zo'n figuur, wie zijn gat verbrandt... Als morgen die Saudi's gestraft worden voor oorlogsprakijken gebeurt net hetzelfde met PSG en Man City hoor... Als ze de Glazers betrappen op praktijken die ervoor zorgen dat hun assests bevrozen worden heeft Man Utd het voor en ga zo maar door. Maar momenteel kunnen ze die niks maken dus laten ze die met rust.

Daarnaast stel ik mij zeer de vraag of al deze soorten sancties Putin een moer kunnen schelen. Ik gok van niet, maar ondertussen speel je wel met de toekomst van onschuldigen mensen.
Of het een rechtstreeks effect heeft op Putin betwijfel ik ook. Maar door al de mensen die hem indertijd aan de macht hebben geholpen te straffen zaag je wel aan de poten van zijn stoel. En die onschuldige mensen worden bij mijn weten nog rustig verder betaald en mogen nog hun dagdagelijks werk doen. En binnen een afzienbare tijd moeten die gewoon "dag meneer" zeggen tegen de volgende miljardair die met een EPL club wil spelen. Ze krijgen al geen bommen op hun kop dus dat zal ook nog wel meevallen zeker?

Laatst bewerkt:
Denk dat we ondertussen wel kunnen zeggen dat elke topclub-eigenaar iets louche achter zijn naam heeft. Niet denken van Liverpool, of Man Utd het zijn Amerikanen dat het allemaal koosjer is.

Irrelevant, toch? Sond en Sir.Killalot gaven al aan dat andere clubeigenaars hetzelfde kan overkomen in de toekomst moest hun potje overkoken. Ditmaal is dat van Roman overgekookt. That's it.

Ja nvm ik geef het op, ik lees hier niet meer. (alleen als ik als Mod moet ingrijpen)

Als puntje bij paaltje komt is het toch Chelsea-haat en een mod terug pakken.

Ja nvm ik geef het op, ik lees hier niet meer. (alleen als ik als Mod moet ingrijpen)

Nu hang je toch beetje de drama queen uit he. Het is simpel he, voor zijn banden met Putin zijn alles asset bevrozen. Dat houdt ook Chelsea in, spijtig maar toch volledig begrijpbaar.

Heeft niets met Chelsea haat te maken.

Echt benieuwd wie de 3 ploegen gaan zijn die degraderen.

Norwich sowieso denk ik.
Watford / Leeds ?

Waarschijnlijk toch Everton :frown: maarja.. de ijdele hoop

Maar wie zegt dat Abramovich voorstander is van wat Putin nu allemaal aan het uitsteken is? Voor zover ik weet - correct me if I'm wrong - heeft hij zich hierover (nog) niet uitgelaten. Het is een feit dat hij nauwe banden heeft met hem, maar dat wil toch niet zeggen dat hij akkoord gaat met wat er nu aan het gebeuren is?

En dan nog. Er zijn toch echt wel anderen manieren hoe je Abramovich kan straffen zonder de hele club er bij te betrekken? Verplicht 'm desnoods om de club van de hand te doen en stel daarbij een ultimatum op. Ik zeg maar iets. Je zegt het overigens zelf: Abramovich wordt niet geviseerd omdat hij eigenaar is van Chelsea. Laat die club er dan gewoon buiten.

Daarnaast stel ik mij zeer de vraag of al deze soorten sancties Putin een moer kunnen schelen. Ik gok van niet, maar ondertussen speel je wel met de toekomst van onschuldigen mensen.
Of hij er akkoord mee gaat, doet er helemaal niet toe. Of Poetin zelf een moer geeft om die sancties eigenlijk ook niet. De sancties tegen de oligarchen, kernpilaren waarop de macht en het regime van Poetin rust en waarvan Abramovich een van de rijkste en machtigste is, hebben tot doel om hén tegen Poetin te laten keren. Men hoopt dat door deze sancties de oligarchen zullen "rebelleren" tegen Poetin om aan de oorlog in Oekraïne een einde te maken.

Dat Chelsea überhaupt nog mag functioneren is al een gunst. Zijn andere eigendommen zijn gewoon in beslag genomen. Voor zover ik gelezen heb zijn ze zelfs aan het bekijken om een verkoop toch nog mogelijk te maken. En het spelen met de toekomst van onschuldige mensen ... de sancties worden net genomen om de toekomst van Oekraïne en bij uitbreiding heel Europa veilig te stellen.

Ik snap dat dit als supporter echt ongelofelijk balen is, maar we proberen gewoon maar uit te leggen waarom Abramovich geviseerd wordt en je niet kan doen alsof hij een onschuldige bijstander is in dit conflict. Dat heeft niets met Chelsea-haat (ik ben zelf sympathisant sinds de Belgen daar 10 jaar geleden neerstreken), laat staan met mod-pakken (hoe zelfs?) te maken. Ik hoop in elk geval mee dat er een oplossing uit de bus komt voor Chelsea, maar ik vrees dat het wel eerst erger zal worden vooraleer het terug zal beteren.

Echt benieuwd wie de 3 ploegen gaan zijn die degraderen.

Norwich sowieso denk ik.
Watford / Leeds ?

Waarschijnlijk toch Everton :frown: maarja.. de ijdele hoop
Denk ook die 3. Leeds heeft precies hun new manager bounce gemist en daar moet je toch op hopen als je veranderd van trainer midden in een degradatiestrijd. Watford van hetzelfde.

Het kan nog keren voor Everton maar dan moeten ze de komende 3 wedstrijden toch punten pakken, zeker 6 op 9. Anders ziet het er wel heel slecht uit voor hun. Maar denk wel dat ze het redden.

Van mij mogen Norwich, Burnley en Watford eruit gaan.

Ik heb jarenlang geroot voor Leeds om terug te keren in de PL, dus ik zou het zonde vinden als ze na twee seizoenen alweer degraderen. Daarnaast heeft die club veel meer aanzien dan die andere drie. Ten tweede ben ik een sympathisant van Lampard, dus ik hoop enkel en alleen voor hem dat hij Everton er kan inhouden, hoewel ik me die club niets heb. Na zijn vroegtijdig ontslag bij Chelsea, zou een eventuele degradatie toch een nieuwe opdoffer zijn in zijn prille trainerscarrière

Ik dacht dat Leeds eerder een gehate ploeg was, net zoals Milwall. Maar misschien is dat enkel onder de Engelsen.

Wat is eigenlijk het probleem met Everton bij sommigen?
Kenwright & Moshiri.

Verscheidene keren de kans gehad om de club te verkopen (eigenaars van City wilden eerst Everton kopen maar werd geweigerd door Kenwright voor het "belang van de club" aka zijn eigen postje beschermen)

Toen uiteindelijk groot deel verkocht aan Moshiri die binnenkwam met het grote geld.

Jammer genoeg 0,0 verstand van voetbal.

Met Koeman en Walsh (DoF) een absurd bedrag aan spelers uitgegeven maar niet op posities die nodig waren. Ook meteen contracten van 5-6 jaar, 120k per week voor afdanker-spelers, sommige nog steeds op de payroll!

Het zag er even goed uit met Ancelotti maar naar het einde toe bleven de resultaten opnieuw uit / logische keuze om naar Real te vertrekken.

Grootste fout werd toen de aanstelling van Rafa, ook veel te lang laten aanslepen.

We hadden een DoF (Marcel Brands) die zijn job niet mocht uitvoeren, de eindbeslissingen bleven bij Rafa en Moshiri.

Long story short: het grote geld kwam binnen, geen idee wat we ermee moesten doen. Ipv spelers te kopen die willen spelen voor de club werden er spelers gekocht die enkel kwamen voor het geld. Slechte keuzes qua managers etc. Nog steeds veel dead wood waardoor we geen nieuwe spelers kunnen kopen. Amateurisme ten top basically :) neem nu nog het feit dat we gesjoemeld hebben met Usmanov en nu ook dit laatste geld is verdwenen...

Belangrijke overwinning vandaag. En zowaar Yarmolenko die scoort.
Goed voor het vertrouwen naar donderdag toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan