Epc Waarde

Galaxy

Banned
Ik ken iemand met een oud huis en heeft een verbouwing gedaan, maar hij moet documenten binnendoen voor iets terug te trekken.
Hij moet de Epc waarde doorgeven.Die mens weet niet welke Epc waarde dat is.
Nu is mijn vraag naar jullie toe, kan hij dat online ergens terug vinden? Of moeten ze dat komen constateren, maar vermoed dat dit kostelijk is.

Als het over de EPC premie gaat, hoop ik wel dat hij een recent EPC attest heeft van voor de verbouwingen ook. Zie dat hij alle documentatie op voorhand klaar heeft liggen van isolatie etc. Ik had alles mooi gedocumenteerd met foto's en specificaties en zo uitgeprint op tafel gelegd voor degene die het EPC attest opmaakt en zo was hij snel terug buiten ook omdat hij alle info al had.

Hij kan eens kijken bij de woningpas voor wat er op dit moment bekend is over het huis:

Ik vrees bij dit verhaal inderdaad dat hij de EPC-labelpremie zal mislopen omdat hij vóór de werken geen EPC van E of F heeft laten opmaken. Daarvoor is het nu dan ook te laat.
Dit staat wel los van andere premies zoals deze voor de isolaties.

Enige troost, op een modern EPC staat tegenwoordig ook een opsomming van de ruimtes ifv ventilatie, vóór en na de renovatie in het geval van de EPC-labelpremie, dus het kadaster ziet ook direct wanneer er gerenoveerd is en zeker wanneer er kamers zijn toegevoegd. Veel mensen wensen deze premie bewust niet om de voordehandliggende reden.

Terug
Bovenaan