Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik maak me wat zorgen rond de S&P 500 de komende tien jaar met het inflatiespook die opdoemt. De berichten zijn in ieder geval niet hoopgevend:
https://seekingalpha.com/article/44...l-returns-likely-only-2-5-percent-this-decade
Ik weet dat er van die inverse ETF's bestaan of dat je kan beginnen met puts, maar wat doen jullie zoal?
Waarom niet gewoon IWDA pakken ipv VWCE?Wat zijn op heden de aan te raden brokers voor beleggen in VWCE?
Bolero valt af vanwege hun aangepaste TOB.
Ik wens wel een broker die Belgische belastingen voor mij afhoudt (cfr. Degiro doet dit niet?), maw geen extra administratief werk.
Heb nu grote portefeuille op Saxo (ex Binck) en bolero.
alvast dank
Md
jawel.Ik wens wel een broker die Belgische belastingen voor mij afhoudt (cfr. Degiro doet dit niet?)
alvast dank
Md
Omdat VWCE direct de dividenden herinvesteert ipv uit te keren. Scheelt belastingen en admin om dat aan te geven.Waarom niet gewoon IWDA pakken ipv VWCE?
IWDA doet exact hetzelfde. Volgens mij is er een distribuerende en een accumulerende variant.Omdat VWCE direct de dividenden herinvesteert ipv uit te keren. Scheelt belastingen en admin om dat aan te geven.
Loop je op termijn niet hetzelfde risico wat TOB betreft met IWDA?
Belgische beurstaksen worden ingehouden door Degiro. Vooralsnog is VWCE via hun ook nog aan 0.12% TOB. Dit is het geval bij de meeste brokers en eens gekocht is dat toch niet meer zo belangrijk*? Geen enkele aanbieder komt in de buurt van Degiro door hun gratis transacties voor de kernselectie.Wat zijn op heden de aan te raden brokers voor beleggen in VWCE?
Bolero valt af vanwege hun aangepaste TOB.
Ik wens wel een broker die Belgische belastingen voor mij afhoudt (cfr. Degiro doet dit niet?), maw geen extra administratief werk.
Heb nu grote portefeuille op Saxo (ex Binck) en bolero.
alvast dank
Md
Vertrouw je Degiro genoeg om er de komende 20/30 jaar al je geld op te zetten?Belgische beurstaksen worden ingehouden door Degiro. Vooralsnog is VWCE via hun ook nog aan 0.12% TOB. Dit is het geval bij de meeste brokers en eens gekocht is dat toch niet meer zo belangrijk*? Geen enkele aanbieder komt in de buurt van Degiro door hun gratis transacties voor de kernselectie.
* Verkopen is bij de gemiddelde passieve investeerder toch pas aan de orde over 20/30 jaar. Wellicht is er tegen dan nog veel meer veranderd.
In principe wel maar het is altijd mogelijk om je aandelen naar een andere broker (bij Keytrade kan dit gratis) over te zetten natuurlijk.Vertrouw je Degiro genoeg om er de komende 20/30 jaar al je geld op te zetten?
Dat zit verwerkt in de koers, net zoals de kosten voor het beheerMss een domme vraag maar..
VWCE is een acummulerende ETF. dus de divindenten worden integraal terug in extra aandelen gestoken?
stel ge hebt 1 aandeel en ge krijgt daar dan 5% dividend op.. Hoe wordt dat dan gedaan? het is niet zo dat ge 0.05 aandeel kunt bezitten dacht ik?
Ja die kans zit er idd in, persoonlijk hoop ik dat Bolero zijn TOB terug omlaag mag halen. But only time will tell. (heb hier zelf een video over gemaakt, indien interesseIk vind VWCE jammer genoeg ook niet meer de beste keuze. De kans is er dat de TOB bij meerdere brokers zal aangepast worden naar 1,32 %. IWDA + EMIM lijkt weer de beste keuze met de 0,12 % TOB.
Hetgeen in uw ETF's zit is niet van DeGiro hé, als die failliet gaan is dat nog altijd van u. Enkel cash geld op DeGiro rekening is wel een risico.Vertrouw je Degiro genoeg om er de komende 20/30 jaar al je geld op te zetten?