Europees burgerinitiatief: “Stop Destroying Videogames”

We gaan dit nog eens naar boven halen. We zitten in de laatste maand, helaas nog maar halverwege...
Ross scott heeft er een paar dagen geleden weer een video over gemaakt over hoe belangrijk dit kan zijn, en Moist critical is ook aan boord, mits wat chance volgen er nog wat grote youtubers.

Voor een site met de naam Beyond Gaming, hoop ik dat veel mensen van hier het al getekend hebben!!!

(en voor zij die niet weten wat "tekenen" inhoudt: ge moet uw volledige naam, en uw rijksregisternummer invullen. That's it. Daarmee zou je voor de komende generaties iets kunnen betekenen in hoe het digital ownership landschap evolueert in de EU)

913k stemmen op dit moment. Dichtbij het nodige aantal van 1miljoen. :)
Het blijft me verbazen dat het hier zo stil hierover is, of heeft heel het forum al getekend of zo. (en de hollanders are kicking our arse, bijna dubbel zoveel mensen getekend per capita als belgie -_- )

Laatst bewerkt:
Ze zouden wel 10-20% boven de 1mil moeten halen. Aangezien ze op het einde nog de stemmen verifiëren en er dan een wat ongeldige stemmen wegvallen.

Ze zouden wel 10-20% boven de 1mil moeten halen. Aangezien ze op het einde nog de stemmen verifiëren en er dan een wat ongeldige stemmen wegvallen.
Idd, ze hebben nu de 1 miljoen gehaald, nu wat buffer opbouwen, ze beginnen snel de eerste 10% buffer te halen :).

En Belgen, de Nederlanders blijven onze ass steeds harder kicken >_<. Ik zei eerder dat ze bijna 2 keer zoveel stemmen per capita hebben als ons, en ze zijn goed bezig om snel meer dan het dubbele van ons te hebben O_O....

De nagenoeg volledige stilte hier blijft me verbazen, zijn er zo weinig mensen op een site als dit die geven om basis consumentenrechten op games O_O....

Idd, ze hebben nu de 1 miljoen gehaald, nu wat buffer opbouwen, ze beginnen snel de eerste 10% buffer te halen :).

En Belgen, de Nederlanders blijven onze ass steeds harder kicken >_<. Ik zei eerder dat ze bijna 2 keer zoveel stemmen per capita hebben als ons, en ze zijn goed bezig om snel meer dan het dubbele van ons te hebben O_O....

De nagenoeg volledige stilte hier blijft me verbazen, zijn er zo weinig mensen op een site als dit die geven om basis consumentenrechten op games O_O....
Mij cared het vooral weinig omdat dit gaat over een heel groot "luxeprobleem" dat al amper tot nooit voorvalt.

Denk dat je overschat hoeveel mensen dit in realiteit werkelijk echt oprecht boeit.
Er zijn ook gewoon zo veel andere veel belangrijkere zaken in de wereld dan dit.

Vind ik het slecht iets, nee, maar vind het ook niet de moeite aan mee te helpen of te volgen.

Mij cared het vooral weinig omdat dit gaat over een heel groot "luxeprobleem" dat al amper tot nooit voorvalt.

Denk dat je overschat hoeveel mensen dit in realiteit werkelijk echt oprecht boeit.
Er zijn ook gewoon zo veel andere veel belangrijkere zaken in de wereld dan dit.

Vind ik het slecht iets, nee, maar vind het ook niet de moeite aan mee te helpen of te volgen.
Er is altijd iets belangrijkers in't leven. Maar gewoon ff uw naam & rijksregister invullen om gewoon iets kleins te verbeteren is al te veel gevraagd? Niet moeilijk dat bedrijven gewoon systematisch met alles wegkomen als dit onze instelling is...

En ge kunt het een luxeprobleem noemen, maar ik zie het grotere probleem waar dit in kadert de komende decennia nog wel een kernprobleem worden. Wat gaan wij als consumenten doen als ze dit allemaal nog verder gaat? Alles wordt "smart", wat betekent "de maker kan het uitzetten wanneer hij wilt".

Wat als Elon Musk in een ruzie met Europa alle Teslas hier stil legt en voorkomt dat ze nog een meter verderrijden? Perfect binnen zijn mogelijkheden... (en wat gaan we doen? als hun security goed genoeg is kunnen we er niks tegen beginne)Wat als uw smart TV na een update functionaliteit verliest en ze u praktisch dwingen er een nieuwe te kopen "want we ondersteunen deze niet meer"? Of random apparaten in uw huis plots een abonnement vereisen al hebt ge het product gekocht?

Dit is een klein facet in een groot probleem dat al aan't gebeuren is. Er zijn al EV fabrikanten failliet gegaan, en de eigenaars moeten hun auto hacken om er nog iets mee te kunnen doen... Alles begint centraal gecontroleerd te worden, en we wandelen er gewoon al slapend recht naartoe precies.

Vanuit mijn standpunt alleszins frustrerend om te zien :S....

Laatst bewerkt:
Er is altijd iets belangrijkers in't leven. Maar gewoon ff uw naam & rijksregister invullen om gewoon iets kleins te verbeteren is al te veel gevraagd? Niet moeilijk dat bedrijven gewoon systematisch met alles wegkomen als dit onze instelling is...
Sorry maar 'gewoon uw rijksregister nummer' opgeven aan wat random people/streamers is not done imo.
Een email of naam tot daar aan toe, maar wtf gaat u rijksregister nummer daar aan betekenen.

Sorry maar 'gewoon uw rijksregister nummer' opgeven aan wat random people/streamers is not done imo.
Een email of naam tot daar aan toe, maar wtf gaat u rijksregister nummer daar aan betekenen.

Dat is niet "wat random streamers", dat is een officele EU petitie op een site van de europese unie. Die streamers zien uw gegevens niet, enkel de europese unie heeft daar toegang toe. wtf dude, ge kunt tenminste eens 5s kijken waar het over gaat voor ge zo'n nonsens verkoopt -_-

En ik ga hier zeker de hand in eigen boezem moeten steken, maar hoe erg is't eigl wel niet dat niemand op de hoogte is van zo'n systeem waar wij aan de EU kunnen aangeven dat er iets misloopt... Tot deze petitie had ik er ook nog niet van gehoord, maar dit is dus het systeem voor ons als burgers om officieel aan de EU te vragen "hey, zet het eens op uw agenda om te kijken naar wat er hier gebeurt, wij als burgers ervaren hier een probleem".

Laatst bewerkt:
Dat is niet "wat random streamers", dat is een officele EU enquete op een site van de europese unie. Die streamers zien uw gegevens niet. wtf dude, ge kunt tenminste eens 5s kijken waar het over gaat voor ge zo'n nonsens verkoopt -_-
K ik dacht dat het via die mannen verliep.
Maar dan nog zou ik daar niet los mee om springen.

Maar gewoon ff uw naam & rijksregister invullen om gewoon iets kleins te verbeteren is al te veel gevraagd?
Dat is inderdaad te veel gevraagd.. ik geef die info niet random aan mensen online die ik niet ken en waarvan ik niet weet wat er mee gebeurt en zeker niet voor een zaak die ik niet wil volgen en in de grootste kans niks gaat uithalen of doen.

Het gaat niet altijd over is dit iets goed of slecht, maar ik geef mijn gegevens niet aan iets waar ik niet naar ga kijken, mensen moeten eens wat slimmer omgaan met alles.

Zeker en vast niet, als ge het niet wilt invullen, kunt ge ook met uw EID tekenen, al zijn er veel mensen die issues daarmee lijken te hebben.
Dat is inderdaad te veel gevraagd.. ik geef die info niet random aan mensen online die ik niet ken en waarvan ik niet weet wat er mee gebeurt en zeker niet voor een zaak die ik niet wil volgen en in de grootste kans niks gaat uithalen of doen.

Het gaat niet altijd over is dit iets goed of slecht, maar ik geef mijn gegevens niet aan iets waar ik niet naar ga kijken, mensen moeten eens wat slimmer omgaan met alles.
Again, ge geeft de gevens aan de EU, niet aan die gasten.

Dit is het officiele systeem voor ons als EU burgers om aan de EU aan te geven dat er iets mis is. De streamers zorgen dat de EU die petitie opent, en wij kunnen nu aan de EU aangeven dat wij dat steunen.

'k denk dat ge ook met uw EID kunt tekenen, maar er zijn veel mensen die problemen daarmee rapporteren. Ik heb het gewoon op basis van naam en rijksregisternummer gedaan.

Wat als Elon Musk in een ruzie met Europa alle Teslas hier stil legt en voorkomt dat ze nog een meter verderrijden? Perfect binnen zijn mogelijkheden... (en wat gaan we doen? als hun security goed genoeg is kunnen we er niks tegen beginne)Wat als uw smart TV na een update functionaliteit verliest en ze u praktisch dwingen er een nieuwe te kopen "want we ondersteunen deze niet meer"? Of random apparaten in uw huis plots een abonnement vereisen al hebt ge het product gekocht?
Dit gaat al over totaal andere zaken en dat laatste gebeurt al sinds het bestaan van de smartphone...

Dit gaat al over totaal andere zaken en dat laatste gebeurt al sinds het bestaan van de smartphone...
Het komt allemaal op hetzelfde neer: wat zijn onze rechten als ze verbindingen naar centrale servers beginnen toevoegen aan dingen waar het niet nodig is (en dingen waar er een nut van is, maar ze dan alles daar aan vasthangen, niet enkel de extra mogelijkheden). Idd, in zekere maten gebeuren al die dingen, en het kan zijn dat een wet of advies dat vanuit deze petitie komt uiteindelijk ook invloed op zo'n dingen gaat hebben.

Er is een enorme erosie van eigendom de voorbije jaren, en ofwel beginnen we als consumenten er iets aan te doen, ofwel gaan de bedrijven gewoon los over ons uitwalsen en verderdoen zoals ze dat doen...

De main vraag van deze petitie komt neer op "moogt ge iets kopen noemen als de verkoper wat ge gekocht hebt op eender welke moment kan uitschakelen, en dat ook vaak doet na verloop van tijd"? Dit kan veel verdere gevolgen hebben dat wat games ja.

En van wat ik begrijp van het systeem, is er ook eerst goedkeuring voor ge zo'n petitie start. Dat is niet een paar halve garen die een formulierke invullen, en dan wat lawaai verkopen op social media. Ze hebben een duidelijke vraag gesteld met behulp van mensen met wettelijke kennis, de EU erkent ook dat als dit goedgekeurd wordt ze wss de mogelijkheid/bevoegheid heeft van hier iets mee te doen.

En de kern van hun wettelijk argument draait hierom:
"We wish to invoke Article 17 §1 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union [EUR-Lex - 12012P/TXT - EN - EUR-Lex (europa.eu)] – “No one may be deprived of his or her possessions, except in the public interest and in the cases and under the conditions provided for by law, subject to fair compensation being paid in good time for their loss.” – This practice deprives European citizens of their property by making it so that they lose access to their product an indeterminate/arbitrary amount of time after the point of sale. We wish to see this remedied, at the core of this Initiative. "

De voorbije 10 jaar ga je toch veel kunnen benoemen dat onder het bovenstaande valt door hoe alles aan digitale services gekoppeld wordt met dubieuze support. En wanneer ze door experts lieten verdergraven, is er gewoon geen consensus of verdere wetten hierover hoe dat zit met digitale dingen en wat er nu allemaal gebeurt.

Normaal hebben wij als Europese burgers de bovenstaande rechten. Dus ja, als de EU een oordeel maakt over dat dit in games niet kan, kan dit ook voor veel andere dingen gelden imo.

Laatst bewerkt:
Da's nu echt wel een antwoord van't genre "ik ben fout, maar ik wil het eigl toch niet erkennen". 't is de EU... als ge uw gegevens niet aan de EU durft geven, wie schiet er dan nog over -_-....

Het komt allemaal op hetzelfde neer: wat zijn onze rechten als ze verbindingen naar centrale servers beginnen toevoegen aan dingen waar het niet nodig is (en dingen waar er een nut van is, maar ze dan alles daar aan vasthangen, niet enkel de extra mogelijkheden). Idd, in zekere maten gebeuren al die dingen, en het kan zijn dat een wet of advies dat vanuit deze petitie komt uiteindelijk ook invloed op zo'n dingen gaat hebben.

Er is een enorme erosie van eigendom de voorbije jaren, en ofwel beginnen we als consumenten er iets aan te doen, ofwel gaan de bedrijven gewoon los over ons uitwalsen en verderdoen zoals ze dat doen...

De main vraag van deze petitie komt neer op "moogt ge iets kopen noemen als de verkoper wat ge gekocht hebt op eender welke moment kan uitschakelen, en dat ook vaak doet na verloop van tijd"? Dit kan veel verdere gevolgen hebben dat wat games ja.
Het ding is op vlak van de games ( waar het initieel over gaat ) vind ik het gewoon oprecht een luxe probleem.

De andere dingen die je aanhaalt zijn al veel serieuzer en belangrijker, maar dat zijn zaken waar wel al heel lang weet over is en regels rond zijn en waar zo ook wel mee bezig zijn om te zien dat die zaken goed lopen in de toekomst. Data en connecties zijn al 10+ jaar heel belangrijk en gevaarlijk in beheer, online oorlogvoering is iets dat ook al lang op de voet gevolgd worden, dus 'the bigger picture' daarvoor moet ge deze petitie zeker niet gaan tekenen. Het gaat er ook gewoon niet over... en het issue van de petitie zelf, dat is echt gewoon sorry dak het zeg echt onbelangrijk voor ons als mens.

Veel hardware is zodanig gemaakt dat op een bepaalde termijn kapot gaat, dat het moet vervangen worden etc.. combinatie hardware en software vervalt ook, services vervallen en moeten ook vervallen... Zo lang dat dit niet gebeurt op maand of jaar basis is dat allemaal ok, daar zijn ook regels rond. Dat is ook het enige dat dat ik als legit regel zou zijn als het op de games aan komt, een game moet minstens X aantal tijd ondersteund kunnen blijven tenzij failliet of zo.

Wat gij nu vraagt als consumenten bescherming is gewoon echt in sommige gevallen een belachelijke eis. Als een game uitsterft en super veel kost en het sob de kolen niet waard is dan vind ik dat maar normaal dat zij de stekker er uit trekken en zeggen sorry maar helaas... Ik hoop ook wel dat er zo veel mogelijk rekening gehouden wordt dat een game nog kan gespeeld worden zonder een server als dat niet nodig is en dat gebeurt ook, hoeveel games kunt gij zo op noemen ( die de moeite waard zijn to begin with... ).

Aleja swat, heeft gewoon geen reden om over bezig te zijn. Mij stoort het nog het meest dat ge zo van die mensen hebt die het u komen op dringen zoals nu hier, anders had ik er zelf nooit op gereageerd. Dat is zoals vegetariërs die denken door er vele over te roepen dat anderen het in eens toch gaan doen. Het feit dat mensen er niet over bezig zijn is omdat het hun niet boeit, als ge het probleem moet blijven aanhalen, uitleggen en reminders voor sturen, dan lijkt het mij al niet echt een groot probleem, als iets echt ene groot probleem is dan komt dat en grand mass van zelf en waren er al 100 andere petities gestart.

Is het iets slecht, neen, maar is het heel belangrijk, ook neen.

Het blijft mij verbazen hoe jij het u zo nijg aantrekt wat anderen erover denken, van je agressieve manier van antwoorden in deze thread tot zelfs in PM lastig vallen...

En je blijft het verkeerd voorstellen. Ik zal even het stuk uit PM gewoon copy/pasten waar je er zelfs mee akkoord ging. Ik dacht eerst dat je ofwel mijn posts niet gelezen had, of niet gelezen had wat je ondertekend hebt; maar nu lijkt het eerder bewust dat je het wederom verkeerd voorstelt.

---
Doet er allemaal niet toen. Je wilt het denk ik niet snappen. Dus voor de 5e keer:

Dit is de tekst bij het burgerinitiatief: https://citizens-initiative.europa.eu/initiatives/details/2024/000007_en
Dat is waar je mee akkoord gaat als je tekent. Niks meer, niks minder. Dat is veel te vaag. Er is niet eens een link naar de site of de FAQ, dus het is echt enkel dat. En dat vind ik te vaag.

Goed voor u dat jij wilt tekenen op basis van beloftes en dingen die er niet in staan, ik niet.
En alles wat je zegt is en blijft ofwel je eigen interpretatie van dingen, interpretatie van een influencer of van de stopkillinggames site/FAQ.

Maar voor de allerlaatste keer: dat is niet wat je ondertekend hebt, en wat ik dus weiger te ondertekenen.

---

Maar nu zit je hier weer dingen aan te halen dat interpretaties zijn van jezelf of influencers maar wat allemaal niet in de petitite staan die ondertekend moet worden.

Het ding is op vlak van de games ( waar het initieel over gaat ) vind ik het gewoon oprecht een luxe probleem.

De andere dingen die je aanhaalt zijn al veel serieuzer en belangrijker, maar dat zijn zaken waar wel al heel lang weet over is en regels rond zijn en waar zo ook wel mee bezig zijn om te zien dat die zaken goed lopen in de toekomst. Data en connecties zijn al 10+ jaar heel belangrijk en gevaarlijk in beheer, online oorlogvoering is iets dat ook al lang op de voet gevolgd worden, dus 'the bigger picture' daarvoor moet ge deze petitie zeker niet gaan tekenen. Het gaat er ook gewoon niet over... en het issue van de petitie zelf, dat is echt gewoon sorry dak het zeg echt onbelangrijk voor ons als mens.
Loopt ge dan niet recht in de val van "divide et impera"? Uiteindelijk erkent ge dat het niet klopt, maar omdat het niet belangrijk genoeg voor u is, wilt ge niet letterlijk 1 minuut nemen om er iets aan te doen, maar als het dan wel iets is dat u aangaat, gaat ge verbaasd zijn dat ge ook alleen staat... Als dit onze mentaliteit is, gaan alle instanties die onze consumentenrechten aantasten gewoon over ons uitwalsen.
Veel hardware is zodanig gemaakt dat op een bepaalde termijn kapot gaat, dat het moet vervangen worden etc.. combinatie hardware en software vervalt ook, services vervallen en moeten ook vervallen... Zo lang dat dit niet gebeurt op maand of jaar basis is dat allemaal ok, daar zijn ook regels rond. Dat is ook het enige dat dat ik als legit regel zou zijn als het op de games aan komt, een game moet minstens X aantal tijd ondersteund kunnen blijven tenzij failliet of zo.
Daar begint de EU nu ook nieuwe regulering van te maken van minimale duur dat bepaalde machines moeten leven omdat dat ook een ramp (en ecologische ramp) aan't worden is.
Wat gij nu vraagt als consumenten bescherming is gewoon echt in sommige gevallen een belachelijke eis. Als een game uitsterft en super veel kost en het sob de kolen niet waard is dan vind ik dat maar normaal dat zij de stekker er uit trekken en zeggen sorry maar helaas...
Hebt ge zelfs gelezen waar het over gaat? Wat gij hier nu zegt is wat de organisator al 11 maanden van de bergtoppen zit te roepen "DIT IS NIET WAT WIJ VRAGEN!!!!!!!!"....
De vraag is gewoon, laat het spel in een speelbare status achter, ideaal zou zijn dat de maker gewoon een serverprogrammake released zodat de community zelf een server kan draaien, maar gewoon multiplayer uitschakelen en enkel singleplayer overlaten zou ook kunnen, ze zijn doelbewust er heel open in. 't is gewoon, als ge een spel als product verkoopt, en ge wilt hetgeen dat continu geld kost niet meer doen omdat het het niet meer waard is, fair enough, maar geef de mensen die er om geven dan tenminste de mogelijkheid om het zelf te doen.
Ik hoop ook wel dat er zo veel mogelijk rekening gehouden wordt dat een game nog kan gespeeld worden zonder een server als dat niet nodig is en dat gebeurt ook, hoeveel games kunt gij zo op noemen ( die de moeite waard zijn to begin with... ).
Het hele punt is net dat dit niet gebeurt nee. Speerpunt van vele officiele consumentenklachten die door dit initiatief zijn ingediend draaien rond "the crew". Een mooie openworld racer, die eigl voornamelijk singleplayer is, maar ook wat lichte multiplayer/mmo elementen heeft. Ze hebben de servers uitgezet, en al is't een spel dat ge gewoon in een doosje kon kopen, ge kunt het niet meer spelen. punt. en Ubisoft weigert elke medewerking om een singleplayer build uit te brengen.

Wat denkt ge dat er met diablo 3 of 4 gaat gebeuren als ze daar ooit de servers uitschakelen? No way zoals ze het nu gemaakt hebben dat we dat ooit lokaal gaan draaien. Die spellen gaan ooit uitsterven, en we gaan enkel diablo 2 nog hebben dat we effectief in eigendom hadden.

Maar neem nu games die stilaan doodgaan, rocketleague bijv. Is een hele tijd grote hype geweest, voor zover ik weet is er geen enkele prive server software, alles gaat via hun servers, ik heb vroeger dat spel gewoon gekocht. Als psyonix alle servers stopzet, en mij geen enkele mogelijkheid gunt om uit nostalgie een prive serverke op te zetten en met wat vrienden er nog eens wat fun in te hebben, is dat volgens u correct?

'k denk dat ik tegenwoordig eerder ga moeten zoeken naar games die geen problemen gaan hebben als de developer een server uitschakelt. Enkel gaan ze dat nog niet rap doen wss om de slapende beer van boze customers niet wakker te maken over mss een paar honderd euro per jaar om de functionaliteit nog te laten draaien voor de mensen die het nog spelen.
Aleja swat, heeft gewoon geen reden om over bezig te zijn. Mij stoort het nog het meest dat ge zo van die mensen hebt die het u komen op dringen zoals nu hier, anders had ik er zelf nooit op gereageerd. Dat is zoals vegetariërs die denken door er vele over te roepen dat anderen het in eens toch gaan doen.
Moest ik dat nu overal op unrelated plaatsen zitten roepen.... fair enough... maar op een forum dat vol gamers zit verbaasd zijn dat gamers er geen moer om lijken te geven? En dan de komende jaren nog veel mensen frustraties wss zien uiten als "live service" games plots stoppen, of ze gedwongen worden om de nieuwe fifa te kopen en ze al hun aankopen in de oude kwijt zijn enz...
Het feit dat mensen er niet over bezig zijn is omdat het hun niet boeit, als ge het probleem moet blijven aanhalen, uitleggen en reminders voor sturen, dan lijkt het mij al niet echt een groot probleem, als iets echt ene groot probleem is dan komt dat en grand mass van zelf en waren er al 100 andere petities gestart.

Is het iets slecht, neen, maar is het heel belangrijk, ook neen.
En wat houdt u eigl tegen om iets onbelangrijk maar goed te steunen als't letterlijk 1 minuut van uw leven kost? Of om tenminste eens te lezen waarover het gaat voor ge het onbelangrijk acht. Want we zitten hier toch eigl op een gaming forum, geen idee hoe oud gij zijt, maar ik vond het een tijd geleden leuk dat ik met wat kameraden van vroeger een Unreal Tournament serverke kon starten en we wat leute en veel nostalgie hadden.

Voor de huidige generatie gamers gaat het geen waar zijn, veel van de kerngames die zij nu ervaren gaan gewoon verdwenen zijn. Een groot zwart gat in de gamegeschiedenis.

't is mss niet het grootste probleem nee, maar een van de vele facetten van wat wel een groot probleem is, en als we hier wat tegenwerking geven, 't is een begin i guess.

Het blijft mij verbazen hoe jij het u zo nijg aantrekt wat anderen erover denken, van je agressieve manier van antwoorden in deze thread tot zelfs in PM lastig vallen...
Is eerlijk uw standpunt proberen begrijpen, en de discussie niet in't openbaar voeren al lastigvallen :S... en ge zijt gestop met antwoorden en ik heb dat ook gerespecteerd.
En je blijft het verkeerd voorstellen. Ik zal even het stuk uit PM gewoon copy/pasten waar je er zelfs mee akkoord ging. Ik dacht eerst dat je ofwel mijn posts niet gelezen had, of niet gelezen had wat je ondertekend hebt; maar nu lijkt het eerder bewust dat je het wederom verkeerd voorstelt.

---
Doet er allemaal niet toen. Je wilt het denk ik niet snappen. Dus voor de 5e keer:

Dit is de tekst bij het burgerinitiatief: https://citizens-initiative.europa.eu/initiatives/details/2024/000007_en
Dat is waar je mee akkoord gaat als je tekent. Niks meer, niks minder. Dat is veel te vaag. Er is niet eens een link naar de site of de FAQ, dus het is echt enkel dat. En dat vind ik te vaag.

Goed voor u dat jij wilt tekenen op basis van beloftes en dingen die er niet in staan, ik niet.
En alles wat je zegt is en blijft ofwel je eigen interpretatie van dingen, interpretatie van een influencer of van de stopkillinggames site/FAQ.

Maar voor de allerlaatste keer: dat is niet wat je ondertekend hebt, en wat ik dus weiger te ondertekenen.

---

Maar nu zit je hier weer dingen aan te halen dat interpretaties zijn van jezelf of influencers maar wat allemaal niet in de petitite staan die ondertekend moet worden.
Uiteindelijk gaan de mensen die deze petitie organiseren hopelijk mee onderhandelen. Ik heb ook wel letterlijk de wet gepaste waarop ze zich baseren in deze thread. Maar ik vraag me af wat uw worst case scenario eigl is waarom ge zo reageert.

Als wat de makers van games nu doen zwaar tegen de Europese wetten is, en er zwaardere maatregelen genomen worden... dat is een probleem voor u? Ge gaf in onze dialoog ook de geoblocking van lootboxes in Belgie als een voorbeeld, ge hebt nadien niet geantwoord of ge het goed vindt dat zo'n praktijken hier verboden worden (ze zijn imo zeer predatory, en omzeilen idd duidelijk onze gokwetten die er voor goede redenen zijn).

En ja... ik blijf verbaasd zijn dat wij zo mak zijn als Belgische gamers van hier niet op in te gaan. Is eerlijke verbazing uiten op een forum zo'n misdaad? Ik zie ook in mensen die nu in frustratie antwoorden dat de misopvattingen legio zijn.

-Niet doorhebben dat dit een officiele vraag aan Europa is, die wettelijke gevolgen heeft, niet gewoon wat streamers die lawaai maken. Dit is het officiele process om te zeggen "hey, Europa, kijk hier eens naar"
-Niet doorhebben dat de vraag niet is "blijf dit eeuwig ondersteunen", maar "draag het over aan de community, laten we samenzitten over wat dat betekent, we laten alle wegen open"
-Niet inzien hoe courant dit al is. De eerste games waar ze dit toegepast hebben zijn er al, maar het gaat de komende jaren wss snel versnellen. Ik kon Diablo2 wel smaken, wil eigl wel graag 3 en 4 eens spelen, maar gezien dat zij zo gemaakt zijn, en ik weet dat ik ze niet koop, maar "koop", en dat blizzard die games op eendere welke moment permanent kan disablen... ik weiger daar m'n geld aan te geven van zoiets te steunen....

Dus ja... ik hoop idd een beetje lawaai te maken in een publiek waar ik toch van denk dat het de meeste mensen aangaat, en van overtuigd ben dat het iets goed voor ons allen is.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan