Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat zou wel erop of eronder moeten zijn dan.Over 2 jaar Pommelien Thijs sturen. Overwinning gegarandeerd.
Vergeet niet dat de helft van die punten van de vakjury komt. Wat was zijn popular vote?de winnaar van vorig jaar was openlijk Non Binary, dus lijkt mij niet dat de kandidaten "last" ondervinden van hun geaardheid op het Eurosong.
Reacties op de ESC media (YT etc.) spreken ook boekdelen. Gigantisch veel reacties van ongeloof van niet-Belgen ("Biggest robbery in ESC history", "absolutely insane", "absolutely unreal", "one of the most shocking non-qualifications in Eurovision history", etc.). De verbazing is er niet alleen in België dus.Wat een onzin lees je hier zeg.
Het gebeurt echt zelden dat de bookies er in de halve finale zo gigantisch naast zitten. Ik kijk al meer dan 15 jaar en heb dit echt ng nooit zo extreem gezien. Van top-5 in de finale voorspeld, naar eruit in de halve finale ondanks 90% kans om te kwalificeren. Echt totaal ongezien dus een grote verrassing is dit zeker (en een serieuze klap voor hem persoonlijk denk ik als je zelf getipt werd als potentiële winnaar overal in de voorbije maanden). Dus de song op zich was wel al aangeslaan bij vele "kenners" (en terecht: hoorde zonder twijfel bij de beste 3/5 gisteren en was een pak beter dan pakweg Ijsland, Noorwegen en Portugal die wel kwalificeerden).
Wat de performance betreft, vond ik het begin inderdaad niet zo goed (de lage tonen liggen hem duidelijk niet zo) dus dan kan een rol hebben gespeeld. De hoge uithalen vond ik wel goed, maar had de indruk dat zijn stem te stil was of te stil gemixt stond. Je hoorde hem echt niet zo goed waardoor wat power ontbrak. Verder ook veel concurrentie van gelijkaardige songs zoals Noorwegen en Cyprus (en anderen zoals Portugal bv. amper concurrentie in hetzelfde genre).
Halve finale is volledig public vote (aannemende dat je naar België gisteren verwees).Vergeet niet dat de helft van die punten van de vakjury komt. Wat was zijn popular vote?
Vijfde ofzo dacht ik, de jury had hem op één.Vergeet niet dat de helft van die punten van de vakjury komt. Wat was zijn popular vote?
Hij verwees naar de winnaar van vorig jaar.Halve finale is volledig public vote (aannemende dat je naar België gisteren verwees).
En denk je dat enkel die doelgroep stemt misschien?
Zwitserland stond 5de bij de popular vote en kreeg van elk land, buiten Israël, punten.Vergeet niet dat de helft van die punten van de vakjury komt. Wat was zijn popular vote?
Over 2 jaar Pommelien Thijs sturen. Overwinning gegarandeerd.
Dat zou wel erop of eronder moeten zijn dan.
Ik denk dat het hoogst haalbare Zilver dan is.
Wat een onzin lees je hier zeg.
Het gebeurt echt zelden dat de bookies er in de halve finale zo gigantisch naast zitten. Ik kijk al meer dan 15 jaar en heb dit echt ng nooit zo extreem gezien. Van top-5 in de finale voorspeld, naar eruit in de halve finale ondanks 90% kans om te kwalificeren. Echt totaal ongezien dus een grote verrassing is dit zeker (en een serieuze klap voor hem persoonlijk denk ik als je zelf getipt werd als potentiële winnaar overal in de voorbije maanden). Dus de song op zich was wel al aangeslaan bij vele "kenners" (en terecht: hoorde zonder twijfel bij de beste 3/5 gisteren en was een pak beter dan pakweg Ijsland, Noorwegen en Portugal die wel kwalificeerden).
Misschien omdat België ook gewoon ook niet moet rekenen op sympathy votes uit andere landen, buiten Nederland dan misschien?Er is hier nogal veel commentaar op Red Sebastian zijn uitvoering gisteren.
Maar de echte vraag is toch waarom acts die veel minder waren wel doorgingen.
Los van wat je van het nummer/Red Sebastian/de performance gisteren kan vinden.
Oekraine sympa votes , en zeker uit Polen en Estland.Misschien omdat België ook gewoon ook niet moet rekenen op sympathy votes uit andere landen, buiten Nederland dan misschien?
Zet België in semi 2 en ze zijn wss door. Pech met de loting , en veel gelijkaardige songs. Te weinig sterallures bij Red Sebastian, het lied ging ook niet viraal. Maar het stond wel hoog bij de bookmakers, dus zo slecht kan het ook niet geweest zijn.Neuh, niet eens. Makkelijk praten achteraf. Wat een blaaskaak-kritiek zeg.
Als het zo was stond hij niet lang op 1 en nadien nog steeds top-5 bij de bookies. Denk dat matige/stille vocals en veel concurrentie van gelijkaardige songs (Noorwegen/Cyprus) hem uiteindelijk nipt de finale hebben gekost. De song op zich was zeker goed genoeg om door te stoten. Zéker.