Eurosong 2025

Wie zijn jullie favorieten?

• Totaal aantal stemmers
    28
Polen met die gast op hakken is toch ook door?

Lead is een vrouw in leder pakje.

je weet dat oost Europa een stemmenblok is in de televoting. Als je die groep wil winnen moet je daar naartoe cateren. Dat gaat niet gebeuren als je iemand als red sebastian vooraan zet. 🤷‍♂️

Toekomst_cut.png

Achter praten is gemakkelijk. Had je bovenstaande ook gepost voor de stemming afgelopen was? Neen.

Probably. Ik volg het voor geen meter, net zoals de meeste Belgen. Dat speelt ook een rol bij zijn verlies vrees ik.

Vorig jaar won een non-binair uit Zwitserland ook met gigaveel stemmen uit televoting. Daar ligt het heus niet aan. Het is overigens toch echt zeldzaam dat je bij de bookmakers van een wellicht kwalificatie doorheen de dagen en weken naar een 95% zekere kwalificatie gaat met na zijn optreden nog een quotering van 1.06 ofzo om door te gaan, om het dan niet te halen. Portugal was zowat het omgekeerde. 95% dat die eruit zouden liggen.

Jij weet duidelijk niet wat vals is. Zijn high notes waren spot on.
Het probleem met zijn stem zit in de laagte. Het begin van het nummer klinkt echt niet goed, nooit geweest.
Spot on?

De vrouw werd wakker van dat gekrijs en de kat vlieg van de ene naar de andere stoel thuis.

Lead is een vrouw in leder pakje.

je weet dat oost Europa een stemmenblok is in de televoting. Als je die groep wil winnen moet je daar naartoe cateren. Dat gaat niet gebeuren als je iemand als red sebastian vooraan zet. 🤷‍♂️
Ik snap echt niet hoe dit ooit relevant is... Zwitserland hoort toch niet bij de Big 5? Hoe zijn die met hun act vorig jaar dan door de semi's geraakt, laat staan de finale winnen?

Te gay voor Eurosong is echt wel een non-argument. Het zal misschien wat stemmen kosten links & rechts, dat geloof ik zeker... maar misschien win je elders wel stemmen terug net omdat. Of denken we dat het niet werkt op die manier? :unsure:
Dit naar voor schuiven als een belangrijke reden is jezelf een beetje voorliegen imo. Als je eruit gaat in de semi's zijn er echt wel meer/andere redenen in play dan alleen maar dat.

Jij weet duidelijk niet wat vals is. Zijn high notes waren spot on.
Het probleem met zijn stem zit in de laagte. Het begin van het nummer klinkt echt niet goed, nooit geweest.
Is de juiste analyse volgens mij.
Ik heb het nummer sinds preselectie al een paar keer beluisterd. Die eerste 40 seconden denk ik toch telkens 'oei, is dat het nu'. Daarna breekt het wel volledig open. Maar mensen, we leven wel in 2025. 40 seconden, da's langer dan het gemiddelde tiktokfilmpje. Voor een eerste indruk is dat dodelijk.

Was zelf vergeten dat het Songfestival is, niet dat ik er echt bezig met ben. Blijkbaar is er "wat gedoe" rond dat de persoon niet gewonnen heeft.

Mijn mening: ik vond dit gewoon niet goed. Het kan allemaal goed gezongen zijn maar het liedje zelf vond ik echt niet goed. Dat is zoals van europa van die Joost, ik vond dat ook echt niet goed? Ik kan geloven dan dat er mensen zijn, beetje van de oude stempel zoals ik, die dan zoiets horen en dan denken van "ja jonges, wat een gejengel?".

Ik heb wel weer het gevoel dat dit in de media zal afgestempeld worden omdat die jongen een andere seksualiteit heeft en dat is toch weer jammer. Soms wordt het gewoon niet gekozen omdat men het niet goed vindt, ook al heb je als zanger, team het wel goed gedaan.

Net eens aan het luisteren naar dat nummer.
Stranden in de halve finale dus, hahaha, komt niet goed
2 Februari

Called it!

Ik heb wel weer het gevoel dat dit in de media zal afgestempeld worden omdat die jongen een andere seksualiteit heeft en dat is toch weer jammer. Soms wordt het gewoon niet gekozen omdat men het niet goed vindt, ook al heb je als zanger, team het wel goed gedaan.

Als er media dat als excuus aanhalen, dan is het toch brolmedia hoor.
Eurosong is al jarenlang een lgbtq feestje.

Vocaal was het niet sterk genoeg, zeker in de lagere regionen. Dat was voor mij dus al in februari duidelijk. Het liedje zelf was ook te vanille.

Als er media dat als excuus aanhalen, dan is het toch brolmedia hoor.
Eurosong is al jarenlang een lgbtq feestje.
Hiermee ben ik volledig akkoord.

Neem nu Gustaaf die vorig jaar (2 jaar geleden ondertussen oeps! Zo goed volg ik Eurosong! :tongue: ) 7de eindigde. Hij is zo LGBTQ als het maar kan zijn.
Hij is ook gewoon openlijk homo Gustaph en Jeroen

Allé ik heb daar geen problemen mee he. :) Ik zeg gewoon net als jij dat de media dat alvast niet als excuus moet gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik blijf het spijtig vinden om zo veel Engelstalige liedjes te horen op Eurosong.
Doe dan tenminste een mix ENG/ je lokale taal. Dan heeft het nog wat charme + internationale vibes.

Ik blijf het spijtig vinden om zo veel Engelstalige liedjes te horen op Eurosong.
Doe dan tenminste een mix ENG/ je lokale taal. Dan heeft het nog wat charme + internationale vibes.
Zoals al die oost europese liedjes waar niemand een hol van verstaat? :unsure:

Mag inderdaad wat terug normaler aan toe gaan imo.

Is precies "om ter extravagantst op het podium komen" en de helft van de stemmen zijn al binnen?

Nee, het mag terug naar de essentie gaan imo. Sandra Kim bv. dat was nu nog eens een Belgische inzending!

Een mediocre liedje gezongen door een mediocre zanger die qua outfit en show echt niet meer opvalt in Eurokitsch Eurosong.
Snap echt niet waar al die onzin van "we zijn bestolen" vandaan komt. Dit was gewoon te middelmatig om ooit veel kans te maken. Dat zag en hoorde zelfs een blinde met een cochleair implantaat.

Ook weer zo typisch Belgisch om te denken dat we het warm water hebben uitgevonden en de champagne al te ontkurken, om ons dan nadien te realiseren dat wat we hebben maar heel middelmatig is vergeleken met de rest.
Thank you, next.

Dit zo hard he.

Sturen gewoon een middelmatig getalenteerde clown met een matig nummer en dan verongelijkt doen dat hij niet door is naar de finale nadat we hem zelf (en wellicht als enige) gezien hebben als kandidaat winnaar :rofl: :rofl:

België stond overigens vrij hoog bij de bookies, dus dat enkel wij hem hoog inschatten kan al de vuilbak in.
Net als het feit dat hij "te gay" zou zijn voor Eurovisie trouwens. Eerste keer dat de meesten hier kijken?
Zoals reeds vermeld is het toch bekend dat Eurovisie populair is bij de LGBTQ+ gemeenschap.

Zoals reeds vermeld is het toch bekend dat Eurovisie populair is bij de LGBTQ+ gemeenschap.
En denk je dat enkel die doelgroep stemt misschien?

nee hoor. We hoeven het daar helemaal niet mee eens te zijn. Ikzelf zou zelf al meteen als protest tegen dergelijke artiesten stemmen, omdat ik graag wat terug back to the basics zou willen gaan (zie mijn post hierboven).

Dus ik kan aannemen dat er vééél mensen zo denken, en daar alleen al voor, tegen hem stemmen.

niet per sé iets tegen LGB... , maar het moet ons zo niet door de strot geramd worden.

nee hoor. We hoeven het daar helemaal niet mee eens te zijn. Ikzelf zou zelf al meteen als protest tegen dergelijke artiesten stemmen, omdat ik graag wat terug back to the basics zou willen gaan (zie mijn post hierboven).

Dus ik kan aannemen dat er vééél mensen zo denken, en daar alleen al voor, tegen hem stemmen.

niet per sé iets tegen LGB... , maar het moet ons zo niet door de strot geramd worden.
de winnaar van vorig jaar was openlijk Non Binary, dus lijkt mij niet dat de kandidaten "last" ondervinden van hun geaardheid op het Eurosong.

Benieuwd of de conservatieve eurosong kijkers ook zo gaan klagen over dat de nummers van Finland en Malta toch wel wat too much zijn en in hun strot worden geramd met hun seksualiteit. :rolleyes:

Wat een onzin lees je hier zeg.

Het gebeurt echt zelden dat de bookies er in de halve finale zo gigantisch naast zitten. Ik kijk al meer dan 15 jaar en heb dit echt ng nooit zo extreem gezien. Van top-5 in de finale voorspeld, naar eruit in de halve finale ondanks 90% kans om te kwalificeren. Echt totaal ongezien dus een grote verrassing is dit zeker (en een serieuze klap voor hem persoonlijk denk ik als je zelf getipt werd als potentiële winnaar overal in de voorbije maanden). Dus de song op zich was wel al aangeslaan bij vele "kenners" (en terecht: hoorde zonder twijfel bij de beste 3/5 gisteren en was een pak beter dan pakweg Ijsland, Noorwegen en Portugal die wel kwalificeerden).

Wat de performance betreft, vond ik het begin inderdaad niet zo goed (de lage tonen liggen hem duidelijk niet zo) dus dan kan een rol hebben gespeeld. De hoge uithalen vond ik wel goed, maar had de indruk dat zijn stem te stil was of te stil gemixt stond. Je hoorde hem echt niet zo goed waardoor wat power ontbrak. Verder ook veel concurrentie van gelijkaardige songs zoals Noorwegen en Cyprus (en anderen zoals Portugal bv. amper concurrentie in hetzelfde genre).

Het laten terugkeren naar de tijd van het veredelde orkest ten tijde van bv. Sandra Kim dat iedereen er met een seutig kapsel en bompa-outfit staat, gaat echt niet meer lukken. En ik vind dat ook helemaal niet erg. Die kitsch en het soms overdreven 'nichterig' gedoe, dat is wel eens leuk om te zien.
Als je enkel kijkt of zaken doet waar je het ideologisch of whatever mee eens bent, lijkt me een erg beperkt leven, maar bon.

Terug
Bovenaan