Eurosong 2025

Wie zijn jullie favorieten?

• Totaal aantal stemmers
    28
Met alle respect, maar we hebben ook geen diaspora. Hoe komen landen als Oekraïne en Albanië er anders bij?

Slechts 8/10.

Ijsland en Portugal ipv België en Cyprus.

België niet door is toch wel heel verrassend. Onterecht m.i.

Lol ,

Maja idd gewoon lastige groep, veel diaspora, sympathie voor Oekraïne enzo. Enkel televoting ook. België niet populair genoeg voor Europa.

En San Marino ja fans van Gabry Ponte dan. Mensen moeten wel stemmen natuurlijk.

Noorwegen,Zweden,Ijsland,Estland. Dat zijn 4 noorderlijke landen ook die altijd op elkaar stemmen.

De reden dat Oekraïne doorgaat moet in ieder geval niet ver gezocht worden.... Schandalig wat voor een landen er wel door gaan die legit een kut song hebben maar België dat dan weer niet doorgaat...

Met alle respect, maar we hebben ook geen diaspora. Hoe komen landen als Oekraïne en Albanië er anders bij?
Lol, Albanië toch gewoon een van de beste nummers? 100% terecht door.

Oekraine iets moeilijker/minder catchy maar toch logisch door.

Het was gewoon niet goed. Klaar. Ma da was de rest ook niet. Snapte de hele hoera stemming vooraf ook al niet.

Wat een onzin om het op diaspora te steken.

België ging in recente jaren heel vaak wel naar de finale en scoorde zelfs enkele dikke top-10 scores. Hadden we toen wel diaspora?

Wat een onzin om het op diaspora te steken.

België ging in recente jaren heel vaak wel naar de finale en scoorde zelfs enkele dikke top-10 scores. Hadden we toen wel diaspora?

Vraag is waar het fout liep: jury of publiek. Ik gok het eerste…
Ik denk dat het niet aansloeg bij het publiek, eerlijk gezegd.

Lol, Albanië toch gewoon een van de beste nummers? 100% terecht door.

Oekraine iets moeilijker/minder catchy maar toch logisch door.
Er wonen meer Albanezen buiten dan binnen. Die kunnen er natuurlijk zelf op stemmen. Oekraïne krijgt nog altijd een stem uit compassie, al zou ik in oorlogstijden geen geld als overheid hieraan uitgeven, maar bon.

Zweden wint dit jaar met de vingers in de neus! Staat al weken in mijn afspeellijst (hier thuis wordt er naar Melodifestivalen gekeken, de Zweedse voorselectie). De kindjes zijn er ook zot van. :clap:

Sauna!
Verstaan de kindjes dan Zweedse of hoe lossen jullie dat op?
Wel veel goede liedjes in Melo elk jaar 😎

Moeilijk in te schatten.

Heb het nummer van België zo vaak al gehoord dus geen eerlijke vergelijking met de andere nummers maar vond het zonder twijfel bij de beste horen.

Blijkbaar niet aanstekelijk genoeg bij 1 luisterbeurt, tegen alle verwachtingen in.

Lol ,

Maja idd gewoon lastige groep, veel diaspora, sympathie voor Oekraïne enzo. Enkel televoting ook. België niet populair genoeg voor Europa.

En San Marino ja fans van Gabry Ponte dan. Mensen moeten wel stemmen natuurlijk.

Noorwegen,Zweden,Ijsland,Estland. Dat zijn 4 noorderlijke landen ook die altijd op elkaar stemmen.
Wat heeft Scandinavië met Estland te maken?
Wat is de diaspora van Portugal?
Nederland heeft net als wij ook geen vrienden en zijn wel door.
Er zit vriendjespolitiek in Eurosong maar dat verklaart niet alles. 'Ah maar die Oostbloklanden stemmen allemaal op mekaar' lees je dikwijls, terwijl het landen zijn als Zweden, Nederland, Portugal, Zwitserland, etc zijn die de voorbije jaren gewonnen hebben

Voor een stuk begrijp ik het zeker wel. Het nummer deed mij écht niets. Normaal kunnen de meeste Belgische inzendingen mij op z'n minst toch een beetje bekoren. Dat van vorig jaar was bv. wel een goed nummer vond ik, maar dan weer slecht gebracht.

Red Sebastian... het is ergens een opvallende verschijning, en tegelijk toch ook weer niet. In het kitscherige landschap van Eurosong had ik het gevoel dat ik zoiets al wel genoeg gezien heb. In dat opzicht viel het voor mij ook niet genoeg op.

Maar anderzijds was deze halve finale geen echte hoogvlieger, dus bij de beste 10 had wel gemoeten eigenlijk. Zal een zure zijn voor de hele entourage errond, want vooraf leek een top 10 in de finale haast al een zekerheid...

Wat heeft Scandinavië met Estland te maken?
Wat is de diaspora van Portugal?
Nederland heeft net als wij ook geen vrienden en zijn wel door.
Er zit vriendjespolitiek in Eurosong maar dat verklaart niet alles. 'Ah maar die Oostbloklanden stemmen allemaal op mekaar' lees je dikwijls, terwijl het landen zijn als Zweden, Nederland, Portugal, Zwitserland, etc zijn die de voorbije jaren gewonnen hebben
Een goed land wint nog altijd , maar vriendjespolitiek is er altijd. Estland is een noorderlijk land , we weten dat die allemaal op elkaar stemmen( zeker Noo-Zwe-Ijs) . Was ook wat funny Estland, helpt wel.

Portugal heeft een grote diaspora , zeker ook langs hier. Wij stemmen op Nederland, omgekeerd is dat niet altijd zo.

Nu goed, het lied zal niet genoeg aangeslagen hebben in Europa. Maar ik vermoed met een andere groepssamenstelling we wel door waren.(los van de kwaliteit van de songs.)

Terug
Bovenaan