Hoe zijn Portugal, IJsland en San Marino door en België niet??
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lol, Albanië toch gewoon een van de beste nummers? 100% terecht door.Met alle respect, maar we hebben ook geen diaspora. Hoe komen landen als Oekraïne en Albanië er anders bij?
Ik denk dat het niet aansloeg bij het publiek, eerlijk gezegd.Wat een onzin om het op diaspora te steken.
België ging in recente jaren heel vaak wel naar de finale en scoorde zelfs enkele dikke top-10 scores. Hadden we toen wel diaspora?
Vraag is waar het fout liep: jury of publiek. Ik gok het eerste…

Er wonen meer Albanezen buiten dan binnen. Die kunnen er natuurlijk zelf op stemmen. Oekraïne krijgt nog altijd een stem uit compassie, al zou ik in oorlogstijden geen geld als overheid hieraan uitgeven, maar bon.Lol, Albanië toch gewoon een van de beste nummers? 100% terecht door.
Oekraine iets moeilijker/minder catchy maar toch logisch door.
Verstaan de kindjes dan Zweedse of hoe lossen jullie dat op?Zweden wint dit jaar met de vingers in de neus! Staat al weken in mijn afspeellijst (hier thuis wordt er naar Melodifestivalen gekeken, de Zweedse voorselectie). De kindjes zijn er ook zot van.
Sauna!

Wat heeft Scandinavië met Estland te maken?Lol ,
Maja idd gewoon lastige groep, veel diaspora, sympathie voor Oekraïne enzo. Enkel televoting ook. België niet populair genoeg voor Europa.
En San Marino ja fans van Gabry Ponte dan. Mensen moeten wel stemmen natuurlijk.
Noorwegen,Zweden,Ijsland,Estland. Dat zijn 4 noorderlijke landen ook die altijd op elkaar stemmen.
Een goed land wint nog altijd , maar vriendjespolitiek is er altijd. Estland is een noorderlijk land , we weten dat die allemaal op elkaar stemmen( zeker Noo-Zwe-Ijs) . Was ook wat funny Estland, helpt wel.Wat heeft Scandinavië met Estland te maken?
Wat is de diaspora van Portugal?
Nederland heeft net als wij ook geen vrienden en zijn wel door.
Er zit vriendjespolitiek in Eurosong maar dat verklaart niet alles. 'Ah maar die Oostbloklanden stemmen allemaal op mekaar' lees je dikwijls, terwijl het landen zijn als Zweden, Nederland, Portugal, Zwitserland, etc zijn die de voorbije jaren gewonnen hebben