Eurosong 2025

Wie zijn jullie favorieten?

• Totaal aantal stemmers
    28
Onverwacht is na Zweden nu Duitsland mijn favoriet geworden. De studio versie van Baller vond ik niet zo top maar de live versie klikt voor mij op de een of andere manier 🤩
Ja, Duitsland is hier ook een guilty pleasure opeens geworden. Ze zingt gewoon ook heel erg lekker.
Deze week ook eens hun laatste album opgezet en best oké.

Toch jammer dat onze Red Sebastian niet door is want Strobe Lights zijn wel het thema dit jaar... gegarandeerd epilepsieaanvallen ergens.

Iedere keer als de naam van het land in beeld komt, heb ik het gevoel dat er iemand een PowerPoint ‘97 slide er heeft in gestoken :unsure:. Waar hebben ze dat lettertype nog gevonden? Om dan nog over het contrast te zwijgen tussen de kleur van de tekst en die van de achtergrond…

Mijn favorieten zijn Zweden, Oostenrijk, Luxemburg en IJsland. Voor de rest niet veel soeps imo. Al die vreselijke ballades. :help:

Edit: Estland ook nog wel leuk.

Duitsland wordt (gewoon) weer laatste hoor jongens. Al maakt GB ook alweer een grote kans.

Zweden of Estland graag :biglaugh:

Denk dat Oostenrijk, Nederland, Frankrijk en Zwitserland toch ook wel wat kans maken om goed te scoren (al zal er één van deze vier ook zwaar ontgoochelen)

Verder misschien Luxemburg, Armenië, IJsland en Malta voor top 10.

Geen fantastische editie in ieder geval… weinig of niets dat bij mij gaat blijven hangen. (Behalve Estland dan waarschijnlijk :biglaugh:)

Zet onder de song van IJsland een Nederlandstalige tekst en je hebt een joekel van een carnavalhit.

12 points voor Italië hier trouwens.

Degene die er voor mij uit springen zijn Denemarken en Frankrijk. Al mag de mooie deerne van Finland ook winnen :oi22:

Zet onder de song van IJsland een Nederlandstalige tekst en je hebt een joekel van een carnavalhit.

Daar zaten nu al momenten in die halvelings voor hollands / fries door zouden kunnen gaan :unsure:

1. Zweden
2. Espresso macchiato for the lulz
3. Frankrijk

Verrassing voor mij toch wel Duitsland. Eerste paar seconden dat ik het donderdag hoorde dacht ik dat ze weer voor hun klassieke laatste plaats gingen. Zeker niet fantastisch gezongen maar vind het eigenlijk wel een schijfke.

Laatste plaats: Portugal, en dan moet je weten dat we vorig jaar zelf op vakantie waren in Madeira (en het daar prachtig vonden). Blijft mij verbazen dat dit wel door was en ons rode krab niet.

Voorspelling:

12 Oostenrijk
10 Zweden
8 Finland
7 Frankrijk
6 Albanië
5 Italië
4 Zwitserland
3 Estland
2 Malta
1 Nederland

Persoonlijke top:

12 Oostenrijk
10 Litouwen
8 Letland
7 Albanië
6 Finland
5 Zweden
4 Frankrijk
3 Zwitserland
2 Italië
1 Oekraïne

Denemarken mag winnen hier.

Wat een marteling voor het oor is dat nieuw nummer van Nemo.

En hoe zit het, komt Celine Dion nog??

Terug
Bovenaan