Eurovision Song Contest 2021

Damn, ieder zijn/haar mening maar die 18 (pas op hier en daar misschien wel eentje) heb ik dan toch gemist. :eek:
Of misschien teveel chauvenistische prut in je oren, dat kan ook natuurlijk. :p

Er waren er natuurlijk ook bij die zo vals als een kat zongen (lol poland) maar Gijke was uiteindelijk ook maar middenmoot. Als je op eurosong qua zang in competitie wil gaan met de top (zoals Frankrijk dit jaar) heb je iemand als Noemie Wolfs nodig.
En dan heb je geen band nodig die de platte zangtonen moet camoufleren.
Voor de rest had ik wel verwacht dat het publiek er niet op ging stemmen, niet genoeg eurosong.

Winnaar nu paar keer opnieuw geluisterd en ik blijf erbij, geef mij maar de nummers 2 tot 4, stukken aangenamer om naar te luisteren en meer 'eurosong'. Frankrijk dat was zingen op hoog niveau, IJsland is meer eurosong dan eurosong zelf en zat echt wel goed in elkaar qua act, Zwitserland was ook gewoon top gezongen en qua inlevingsvermogen (dat miste ik misschien een beetje bij ons?) ook goed.
Zwitserland's act was een dikke minwaarde. Lied klinkt goed op de radio maar act deed al het goede teniet.

Van mij mogen ze gerust die Eurosong preselecties terug invoeren zoals vroeger. Dan is er op zondag tenminste nog wat animo op één, en 't is niet dat de inzendingen nu hoger scoren dan toen.

Of misschien teveel chauvenistische prut in je oren, dat kan ook natuurlijk. :p

T zal één van de twee zijn waarschijnlijk ja. Al heb ik nooit gedacht of hier gezegd dat ze goed zouden eindigen bv :p . Qua nummer was het (veel) te weinig eurosong maar qua song bij de tien besten waarschijnlijk. Zelfs IJsland of Italië (IJsland mocht van mij winnen) zongen slechter vond ik.

Enfin tis wat het is he, ik heb het opgenomen misschien volgende week nog is opzetten en dan kan het weer een week de frigo in eurosong :D .

T zal één van de twee zijn waarschijnlijk ja. Al heb ik nooit gedacht of hier gezegd dat ze goed zouden eindigen bv :p . Qua nummer was het (veel) te weinig eurosong maar qua song bij de tien besten waarschijnlijk. Zelfs IJsland of Italië (IJsland mocht van mij winnen) zongen slechter vond ik.

Enfin tis wat het is he, ik heb het opgenomen misschien volgende week nog is opzetten en dan kan het weer een week de frigo in eurosong :D .
Ga je dat nog een keer bekijken? :unsure:

Damn, ieder zijn/haar mening maar die 18 (pas op hier en daar misschien wel eentje) heb ik dan toch gemist. :eek:

Voor de rest had ik wel verwacht dat het publiek er niet op ging stemmen, niet genoeg eurosong.

Winnaar nu paar keer opnieuw geluisterd en ik blijf erbij, geef mij maar de nummers 2 tot 4, stukken aangenamer om naar te luisteren en meer 'eurosong'. Frankrijk dat was zingen op hoog niveau, IJsland is meer eurosong dan eurosong zelf en zat echt wel goed in elkaar qua act, Zwitserland was ook gewoon top gezongen en qua inlevingsvermogen (dat miste ik misschien een beetje bij ons?) ook goed.
Ik vind het juist tof dat Italië gewonnen heeft. 't Is ne keer iets anders dan die typische popnummers van de laatste jaren?

Neem nu bv. Zwitserland. In mijn ogen heeft die kerel een geweldige performance afgeleverd, maar dat was zo duidelijk een rip-off van Arcade en dat had ik al door voor ik te weten kwam dat het effectief van dezelfde schrijver is. Zoiets hoeft van mij dan niet opnieuw te winnen.

En die zangeres van Frankrijk heeft inderdaad fantastisch gezongen, die had het zeker ook verdiend, maar misschien net een tikkeltje te weinig entertainment en iets te veel 'Voila' om effectief te win? Enfin, da's mijn mening natuurlijk.

Ik vind het juist tof dat Italië gewonnen heeft. 't Is ne keer iets anders dan die typische popnummers van de laatste jaren?

Neem nu bv. Zwitserland. In mijn ogen heeft die kerel een geweldige performance afgeleverd, maar dat was zo duidelijk een rip-off van Arcade en dat had ik al door voor ik te weten kwam dat het effectief van dezelfde schrijver is. Zoiets hoeft van mij dan niet opnieuw te winnen.

En die zangeres van Frankrijk heeft inderdaad fantastisch gezongen, die had het zeker ook verdiend, maar misschien net een tikkeltje te weinig entertainment en iets te veel 'Voila' om effectief te win? Enfin, da's mijn mening natuurlijk.
Bwa ja, vorig jaar onofficieel IJsland, daarvoor Netta dat was nu toch ook niet de standaard pop, daarvoor Portugal met intiem liedje, en daarvoor Oekraïne (heb ik moeten beluisteren om het terug te weten) was toch ook een protestsong. Enkel Duncan vorig jaar was redelijk standaard pop.

Uiteraard zijn er wel standaard popsongs genoeg die gewonnen hebben in de loop der jaren, dat sowieso.

Zwitserland hebben mij er nog gezegd, dus daar zal wel iets van zijn ik vond Spanje (die wel quasi geen punten hadden :unsure: er in zijn uithalen harder op trekken). Maar akkoord wel, het zou 'hetzelfde' zijn dat nog eens wint, fair punt :) .

Frankrijk had misschien beter enkel decennia terug geweest ja, dan hadden ze vast gewonnen :D .

Edit: en op Kid_C, t zou kunnen :unsure: .

Laatst bewerkt:
Wel leuk dat de meningen in Eurovisie zo kunnen verschillen. Italië vind ik een goeie winnaar. Anderen zoals Cyprus en Noorwegen had ik dan hoger verwacht. Ijsland vond ik dan weer verschrikkelijk, precies een groepje ingenieursstudenten die in pyjama hun ontgroening moesten doen. Zwitserland vond ik ook niets aan eigenlijk.

Al bij al toch weer leuke avond om met de vriendin en wat biertjes te becommentariëren en te lachen (zeker met UK :rofl: )

Bwah, wat een mottig lied was dat van Italië. Zo zie je maar dat je niet per se goed moet zijn, wel uniek.
Iedereen die graag pop hoort moest kiezen tussen idk 20 landen en iedereen die graag rock hoort tussen 2.

Als je dan toch in het Engels zingt , begin dan met een goede tekst , wie had nu gedacht dat je met een titel als 'You're at the the wrong place' kan scoren . Terechte afgang.

Ik vond Frankrijk en Zwitserland beter dan Italië.
Redelijke afgang bij de televote voor Hooverphonic, ook wel niet geholpen door de startorder.

Wel benieuwd wie de Walen volgend jaar sturen. Een hoge notering is ondertussen toch al een tijdje geleden.

Ik vond Frankrijk en Zwitserland beter dan Italië.
Redelijke afgang bij de televote voor Hooverphonic, ook wel niet geholpen door de startorder.

Wel benieuwd wie de Walen volgend jaar sturen. Een hoge notering is ondertussen toch al een tijdje geleden.

Hier net omgekeerd, liever Italië dan het melodramatische van Zwitserland en vooral Frankrijk. En inderdaad wel koude douche voor Hooverphonic, top-5 plaats m'n kloeten :D. Maar ook Malta bv, je zag de teleurstelling bij het krijgen van de punten.

Misschien moet dit land eindelijk eens stoppen met een nummer te sturen enkel omdat iwj het goed vinden en eens een beetje tactische nummers gaan insturen die effectief een kans maken.

Bwah, wat een mottig lied was dat van Italië. Zo zie je maar dat je niet per se goed moet zijn, wel uniek.
Iedereen die graag pop hoort moest kiezen tussen idk 20 landen en iedereen die graag rock hoort tussen 2.
Het is niet alleen uniek, het is ook authentiek (dat lijntje coke op het einde maakte het helemaal af) en het sentiment is beter passend bij het huidige corona klimaat dan 20 popsongs waarvan de helft doorspekt is met brave politieke boodschappen.

Hier net omgekeerd, liever Italië dan het melodramatische van Zwitserland en vooral Frankrijk. En inderdaad wel koude douche voor Hooverphonic, top-5 plaats m'n kloeten :D. Maar ook Malta bv, je zag de teleurstelling bij het krijgen van de punten.

Misschien moet dit land eindelijk eens stoppen met een nummer te sturen enkel omdat iwj het goed vinden en eens een beetje tactische nummers gaan insturen die effectief een kans maken.
Wallonië heeft alleszins wel een beter track record dan ons. Blanche en Loic Nottet waren alleszins van een heel hoog niveau. Al kunnen ze de bal ook helemaal mis slaan waarmee we de finale missen zoals de vorige keer.

Wallonië heeft alleszins wel een beter track record dan ons. Blanche en Loic Nottet waren alleszins van een heel hoog niveau. Al kunnen ze de bal ook helemaal mis slaan waarmee we de finale missen zoals de vorige keer.
Witloof Bay iemand nog een idee waarover dat ging wie dat waren? :unsure: .

M.b.t. Hooverphonic. Ik vond het lied opzich wel goed bij momenten. Alleen, en dit hoorde ik ook in de officiële video, hoorde je Geike's stem soms niet door de overweldigende instrumentals. Erg vervelend. Maarja, bij momenten en dan eigenlijk vooral bij de refrein was het vreemd?

Ik ben al content dat Frankrijk niet gewonnen is. Fantastisch gezongen maar ik ben totaal geen fan van Franse chansons, dit kon evengoed Edith Piaf geweest zijn in de jaren 50. Wel héél verbaast dat onze vakjury dit totaal geen punten gegeven heeft.

Eigenlijk zouden ze, alleen al voor de entertainment waarde, terug naar de oorspronkelijke regels moeten gaan. Alleen in eigen landstaal zingen en alles terug live, ook (eigen) muzikanten.

Eigenlijk zouden ze, alleen al voor de entertainment waarde, terug naar de oorspronkelijke regels moeten gaan. Alleen in eigen landstaal zingen en alles terug live, ook (eigen) muzikanten.
Alles terug live: En dan een show die nog eens een uur langer duurt door alle extra technische rompslomp en set-up wissels die daarbij komt kijken, nee danku.

België zou op dit moment met maar een paar mensen echt kunnen scoren.
Ik denk dan aan Stromae, Ibe, Angèle, ...
Hooverphonic had een goeie keuze geweest ten tijde van Mad About You, maar dit nummer was gewoon niet goed, en de uitvoering ook niet echt...

Maar, alles is beter dan Duitsland.

Trouwens wel brutal voor UK, want hoewel het geen topper was, was het wel verre van het slechtste nummer.

Trouwens wel brutal voor UK, want hoewel het geen topper was, was het wel verre van het slechtste nummer.
De reactie van mijn vrouw en ik na een goeie 20 seconden: “we hebben onze bodem gevonden!”. Die kon nu toch niet zingen? En het nummer was zeker ook niet om over naar huis te schrijven...

Terug
Bovenaan