Eurovision Song Contest 2023

De rehearsal van Gustaph. Ik ben er niet wild van, het lijkt eerder chaos op dat podium :unsure:.

wsi-imageoptim-2EE716F5-631A-422A-A4D2-176011BDE4B6-1024x576.png

Hopla, de running order voor de halve finales. Ik ben wel nieuwgierig hoe Gustaph het gaat doen, zeker nu ze weer aan het stemsysteem gemorreld hebben - geen vakjury meer in de halve finales en de stemmen van de rest van de wereld die voor 1 land tellen. En om de stress nog wat te verhogen, zullen op het einde, tijdens de bekendmaking wie doorgaat naar the Grand Finale, alle artiesten op het podium staan. De verliezers gaan dus echt vol in de spotlights moeten afdruipen.

Ik heb, behalve België, nog niets gezien of gehoord, dus het wordt een complete verrassing.

En om de stress nog wat te verhogen, zullen op het einde, tijdens de bekendmaking wie doorgaat naar the Grand Finale, alle artiesten op het podium staan. De verliezers gaan dus echt vol in de spotlights moeten afdruipen.

Ik heb, behalve België, nog niets gezien of gehoord, dus het wordt een complete verrassing.
Dacht gelezen te hebben dat ze die bekendmaking terug afgevoerd hebben.

En vandaag saved the best for last!

Tis bijna zover den eerste van drie muzikale hoogdagen van het jaar :love: .

Heb deze keer ook is geen enkel nummer gehoord (buiten Gustav uiteraard), benieuwd naar welke tekstueel briljante balades, dik aangezette eurokitsch en in lokale taal gezongen wereldhits we weer gaan mogen luisteren :love: . En naar hoeveel indrukwekkende decolletés we mogen kijken.

Dacht gelezen te hebben dat ze die bekendmaking terug afgevoerd hebben.

En vandaag saved the best for last!
Kan zijn dat ik mis ben hoor, liever eigenlijk dat ik mis ben.
Tis bijna zover den eerste van drie muzikale hoogdagen van het jaar :love: .

Heb deze keer ook is geen enkel nummer gehoord (buiten Gustav uiteraard), benieuwd naar welke tekstueel briljante balades, dik aangezette eurokitsch en in lokale taal gezongen wereldhits we weer gaan mogen luisteren :love: . En naar hoeveel indrukwekkende decolletés we mogen kijken.
Vergeet de windmachines en vuurwerk niet om die balades kracht bij te zetten.

Noorwegen: meh, zal wel door zijn
Malta: leuk deuntje maar wat een chaos
Servië: 😴
Letland: meh
Portugal: leuk leuk
Ierland: zoveel glitter en goud
Kroatië: euhm, WTF did I just watch, tractors en psychopaten
Zwitserland: niet slecht, wat saai

Noorwegen: meh, zal wel door zijn
Malta: leuk deuntje maar wat een chaos
Servië: 😴
Letland: meh
Portugal: leuk leuk
Ierland: zoveel glitter en goud
Kroatië: euhm, WTF did I just watch, tractors en psychopaten
Zwitserland: niet slecht, wat saai

Ik vond Servië nog wel cool eigenlijk ;-)

Ik vond Servië nog wel cool eigenlijk ;-)
Niet dat het niet cool was, maar gewoon wat WTF, zoals Moldavië een beetje.

Israël: euhm, 🦄?
Moldavië: speciaal, zeker de kapsels. Versta ze geen lap van, leuk deuntje.
Zweden: Goed zoals meestal van Zweden, versta wel niet goed wat ze zingt. Beste tot hiertoe
Azerbeidzjan: 😴
Tsjechië: Sestra power in't roze en met een veel te lange vlecht
Nederland: mooi in beeld gebracht, niet overtuigd van de zang - niet slecht
Finland: groene hulk-armen, 'nuff said - Cha Cha Cha chachacha!

Niet dat het niet cool was, maar gewoon wat WTF, zoals Moldavië een beetje.

Israël: euhm, 🦄?
Moldavië: speciaal, zeker de kapsels. Versta ze geen lap van, leuk deuntje.
Zweden: Goed zoals meestal van Zweden, versta wel niet goed wat ze zingt. Beste tot hiertoe
Azerbeidzjan: 😴
Tsjechië: Sestra power in't roze en met een veel te lange vlecht
Nederland: mooi in beeld gebracht, niet overtuigd van de zang - niet slecht
Finland: groene hulk-armen, 'nuff said - Cha Cha Cha chachacha!

Haha, het zal mijne smaak zijn want Moldavië vond ik ook goed ;-)

En Finland, cha cha cha chachacha!

Mogen van mij hun koffers huiswaarts nemen: Servië, Letland, Ierland, Zwitserland en Azerbeidzjan.

Dit zou de sterkste halve finale zijn, maar dan maak ik mij toch zorgen over de halve finale van donderdag. Ik vond er nu eigenlijk al niet veel bijzonders tussen zitten :shutup:. Ik kan het zelf zeker niet beter, maar ik vond bij velen de zang ook wel zwakjes.

Loreen en Finland leken wel het meest het publiek mee te hebben. Loreen sprong er voor mij ook wel boven uit, ook al is het nummer zeker niet van het niveau van Euphoria en was de act in de preselectie veel sterker.

Noorwegen vond ik qua nummer wel ok en was een goede opener, maar wat een saaie act. Die zou volgens mij veel beter kunnen scoren.
Israël lijkt me ook wel hoog te kunnen eindigen.

Ik ben zelf fan van het genre van Zwitserland, maar zijn lage stukken in het begin vond ik niet overtuigend.

9 op 10 hier, ik had nog Nederland in de plaats van Servië, maar alle andere finalisten had ik ook graag teruggezien zaterdag. Top 3 van vanavond voor mij Portugal, Finland en Zweden.

Overall (act, song, performance, visuals) vond ik dit toch één van de betere:

Nog iets stemvaster en zou wel hoog kunnen eindigen zaterdag.

Terug
Bovenaan