EV - Het grote laadkaarten topic

Ik kan niet goed volgen...

Jullie hebben dus allemaal verschillende laadkaarten in jullie bezit?
Is dat dan omdat je met sommige kaarten goedkoper uitkomt bij bepaalde laadpalen? Of omdat je niet met elke kaart overal kan laden?

Ik heb van mijn werk maar 1 kaart gekregen van Blossom. Kan ik dan overal laden?

(Veel uitleg nog niet gehad van mijn werk. Auto komt ook pas in maart, laadkaart heb'k al wel).

Ik kan niet goed volgen...

Jullie hebben dus allemaal verschillende laadkaarten in jullie bezit?
Is dat dan omdat je met sommige kaarten goedkoper uitkomt bij bepaalde laadpalen? Of omdat je niet met elke kaart overal kan laden?

Ik heb van mijn werk maar 1 kaart gekregen van Blossom. Kan ik dan overal laden?

(Veel uitleg nog niet gehad van mijn werk. Auto komt ook pas in maart, laadkaart heb'k al wel).

Ik ben een particulier. Ik gebruik de publieke laadpalen te weinig om een laadkaart te kiezen met een abonnementsformule, om zo goedkoper per kwh te tanken. vb 10€ per maand maar je tankt vb aan 0.3x€/kwh.

Ik heb dus enerzijds een paar laadkaarten voorzien om een back-up te hebben indien een laadkaart om een onbekende reden niet zou werken. Om eerlijk te zijn is dit nog niet voorgevallen.
Daarnaast heb ik een paar laadkaarten waar geen abonnement op zit van de laadpalen in mijn geburen (werk, familie,...) om de eventualiteit te kunnen opvangen dat als ik daar zou moeten laden en dit niet ter plaatse kan dat ik een goed geprijsde optie ter beschikking heb.

AC publiek laden met de huidige prijzen is het gewoonweg niet de moeite. Indien dat aan 5 - 20 cent of zo was dan zou ik dat nog overwegen. Maar aan 40-45cent/kwh. Neen dank u.

Heb ook verschillende kaarten ingeval van maar ik gebruik maar 1 tot nu toe hier op de palen van Total antwerpen .
Ik betaal voor AC laden nog altijd 0,35 c per kWh met chargemap (heb hem gisteren nog vol geladen )
Enkel het snelladen valt soms duur uit wegens de extra kosten die ze aanrekenen . (Bedrag/min dat je daar staat te laden , starten van de laadsessie enz …)
Bv met E-fLux op diezelfde paal …tarief was 0,32 c per kWh maar op de afrekening staan dan de extra kosten die je moest bijbetalen ( starten van de laadsessie , afronding naar …en dat maakte dan voor mij dat dit op 0,36 c kwam per kWh )

Dit is wel zonder abonnement te nemen want met abbonement gaat de laadprijs nog eens 10% naar beneden en vallen de kosten voor het starten van de sessie weg .

Een bedrijfskaart is gewoonlijk nog goedkoper om te snelladen
(Zal het achtereen ook kunnen uittesten omdat er hier ook een EV op komst is van het bedrijf , normaal begin december levering tot nu toe (maar denk dat ik hem al heb zien staan in de garage . ;) )

Zou eens de Tesla laders moeten uitproberen met de chargemap kaart (kan je koppelen in de Tesla app ) en eens kijken hoeveel ineffectief zou moeten betalen (maar dichtstbijzijnde is 10 km rijden )

Laatst bewerkt:
Dan kan ik best naast de kaart van Blossom van mijn werk nog een persoonlijke kaart nemen? Gewoon voor't geval ik eens ergens sta en de Blossom kaart niet werkt?

Dan kan ik best naast de kaart van Blossom van mijn werk nog een persoonlijke kaart nemen? Gewoon voor't geval ik eens ergens sta en de Blossom kaart niet werkt?
Stel dat je kaart niet werkt, kan je het bonnetje gewoon binnenbrengen bij je werk zodat ze dit terugbetalen? Zo ja zou ik gewoon laden met de bankkaart, neem aan dat dat ook gewoon een optie is?

Stel dat je kaart niet werkt, kan je het bonnetje gewoon binnenbrengen bij je werk zodat ze dit terugbetalen? Zo ja zou ik gewoon laden met de bankkaart, neem aan dat dat ook gewoon een optie is?
Aaaah ok, ik wist helemaal niet dat je ook kon laden met een bankkaart. Dan is er idd geen probleem als de laadpas het niet doet.

Maar dan komen daar ook gewoonlijk administratieve kosten bij . (Bij E-flux is dat €6 dacht ik . )
Bedoeling is ook niet om continu de bankkaart te gebruiken. Maar 't is gewoon goed om te weten dat dit mogelijk is voor't geval de laadpas van mijn werkgever eens niet zou werken ofzo en ik ergens verder weg ben en nog thuis moet geraken ('t is niet dat ik ergens een bidonneke elektriciteit kan halen he).

Bedoeling is ook niet om continu de bankkaart te gebruiken. Maar 't is gewoon goed om te weten dat dit mogelijk is voor't geval de laadpas van mijn werkgever eens niet zou werken ofzo en ik ergens verder weg ben en nog thuis moet geraken ('t is niet dat ik ergens een bidonneke elektriciteit kan halen he).
Zeker van? :)

Ik heb een electroverse kaart voor die exacte reden (ook een Blossom kaart van mijn werk). 1 keertje niet kunnen laden met de Blossom pas, maar dat was aan een paal waar geen enkele andere kaart werkte.

Ik heb een electroverse kaart voor die exacte reden (ook een Blossom kaart van mijn werk). 1 keertje niet kunnen laden met de Blossom pas, maar dat was aan een paal waar geen enkele andere kaart werkte.
Toch ook al wel een geruststelling dat Blossom dan precies wel ok is. Had er nog nooit van gehoord tot ik nu die laadpas kreeg.

De locaties op die blossom app, zijn dat dan alle laadpalen waar je met de blossom kaart terecht kan? Of zitten er ook andere tussen die niet met die kaart werken?
(Heb mijn auto pas in maart, dus ben me nu gewoon al dingen aan't afvragen).

De locaties op die blossom app, zijn dat dan alle laadpalen waar je met de blossom kaart terecht kan? Of zitten er ook andere tussen die niet met die kaart werken?
Ik ga er vanuit dat dit het geval is.

Blossom is echter niet toegankelijk voor de particulier. Dus kan het niet checken.

Goeie vraag, ik check die app nooit voor de locaties maar gebruik gewoon overal die kaart, zoals gezegd, tot nu toe nog geen enkele waar het niet werkte (op die ene na die dus gewoon problemen had).

Is chargemap zo wat de go-to app om je route uit te stippelen en laadpalen te zien?

Moest zonet mijn vriendin via de telefoon helpen omdat ze 40km actieradius had en de laadpaal die ze gepland had niet werkte. Ik vond chargemap nu niet zo overzichtelijk. Ze kwam uit regio Zeeland en daar waren niet zo heel veel 100KW+ chargers en het was de eerste keer dat ik die app gebruikte, kan dus ook wel daaraan liggen.

EDIT: zag dat fastchargen aan 0,7 euro per kWh zit op het station waar ze nu is. Met een verbruik van 16kWh/100km zou dit ten opzichte van een wagen die 7L benzine verbruikt per 100km ongeveer gelijk uitkomen qua prijs. Wist niet dat dit zo duur was. Is van het werk dus maakt niet uit maar dacht toch dat het goedkoper zou zijn om elektrisch te laden.

Is chargemap zo wat de go-to app om je route uit te stippelen en laadpalen te zien?

Moest zonet mijn vriendin via de telefoon helpen omdat ze 40km actieradius had en de laadpaal die ze gepland had niet werkte. Ik vond chargemap nu niet zo overzichtelijk. Ze kwam uit regio Zeeland en daar waren niet zo heel veel 100KW+ chargers en het was de eerste keer dat ik die app gebruikte, kan dus ook wel daaraan liggen.

EDIT: zag dat fastchargen aan 0,7 euro per kWh zit op het station waar ze nu is. Met een verbruik van 16kWh/100km zou dit ten opzichte van een wagen die 7L benzine verbruikt per 100km ongeveer gelijk uitkomen qua prijs. Wist niet dat dit zo duur was. Is van het werk dus maakt niet uit maar dacht toch dat het goedkoper zou zijn om elektrisch te laden.
mja, snelladen is niet goedkoop natuurlijk. Nu, kan wel met bepaalde laadpassen wel goedkoper als je dat privé zou doen.
Maar dat is ook eerder iets dat je uitzonderlijk doet.

ik kijk zelf eigenlijk op de app van uw laadpas ofwel https://abetterrouteplanner.com/ maar als uw laadpas er niet tussenstaat, dan is het ook wat moeilijker.

Terug
Bovenaan