Aan welke AC paal was dat dan en met welke kaart ?
Want als ik AC Laad is dat aan €0,353 met de Chargemap kaart , E-flux doet dat aan 0,32 aan diezelfde paal maar door de extra kosten die ze dan rekenen zijn ze juist iets duurder dan Chargemap (wel allemaal zonder abonnement )
Dus met Freshmile is het goedkoop tanken bij de Colruyt ….met abonnement dan of zonder ? .
Ben op zoek naar een goedkope snellader voor als het nodig moest zijn maar zonder abonnement dan .

Zal die kaart hier eens proberen aan de Total snelladers aan het schoonselhof hier en eens kijken wat ze vragen dan .
freshmile :
Der Ladetarifrechner für dein Elektroauto. Ladedauer eingeben, Ladestation auswählen und den günstigsten Tarif finden.
www.chargeprice.app
Der Ladetarifrechner für dein Elektroauto. Ladedauer eingeben, Ladestation auswählen und den günstigsten Tarif finden.
www.chargeprice.app
Bij die eerste was kia easy nog iets goedkoper. Maar dan was het nog +/-46 cent. Als ik het abonnement van KIA zou nemen dan zou ik zitten aan 0.38€. Wat al aanvaardbaarder is. Maar die 5€ die je moet betalen zou dat toch weer te kort leggen bij de prijs zonder abonnement. En ik verbruik onvoldoende om gebruik te maken van dat abonnement.
Maar je ziet dat er ook andere kaarten bij zijn die het weer wat duurder maken.
Al zijn er gewoon niet zo zeer veel laadpalen... bij de locaties die ik bezoek...
www.chargeprice.app
www.chargeprice.app
voor sporthal Runkst als voorbeeld.
Is niet noodzakelijk het geval. Maar meestal als ik ergens naartoe ga en er is een risico dat ik zou moeten laden, kijk ik op voorhand even via die chargeprice op de palen rond de locatie of zo wat de prijs zou zijn. Zit daar een goedkope prijs bij, met 1 van mijn kaarten zonder abonnement, dan laad ik daar. Welke paal de goedkoopste is, kan al eens verschillen. Eind vorig jaar waren een paar 300 en 450 kw palen de goedkoopste. Terwijl die nu eerder rond de 0.65 tot 0.85€ vragen per kwh. Toen ik in de geburen van Halle moest zijn vond ik geen enkele goedkope snellaadpaal, behalve die bij de Colruyt. De rest was gewoon pokke duur. Maar het is niet zo dat je mag denken ah het is een paal bij de colruyt -> dus goedkoop.
Daarnaast mag je ook niet vergeten dat die kaart van freshmile er een specifieke formule op nahoud, die als je niet kan echt snel snelladen dat je daar significant meer betaald. Maar als je uw wagen ingeeft en het start en stop percentage, dan krijg je een grove simulatie die u een idee geeft.
Als ik de functionaliteit van DATS, dus Colruyt, op die palen zelf zou gebruiken ->
https://dats24.be/nl/particulier/laden/tarieven-laadpaal
Wat echt niet goedkoop is... (toch zeker niet zonder abonnement)... en op hun snellaadpalen komt die prijs eerder terecht bij de prijzen die ik hoger vermeld had als normale prijzen.
Dus ja, ik zou niet gewoon eens langsgaan aan de total snellaadpalen en dat uitproberen. Ik zou kijken als je een freshmile kaart hebt met de freshmile app voor die locatie wat het zou zijn. Of vb de chargeprice app, ... om te zien van ok met welke laadkaart betaal ik wat.
Zolang je niet veel km's of geen roadtrip doet is een abonnement voor de meeste mensen het gewoon niet waard.
Indien de prijs van de elektriciteit op die laadpalen nu eens korter kwam bij de prijs van thuisladen, al dan niet voor een stuk met zonneladen, dan zou dit aantrekkelijker worden vooral voor de mensen in rijhuizen zonder eigen parkeerplaats. Maar zolang dat het deze prijzen zijn is, is dat niet super interessant. Of je moet het geluk hebben dat er zo'n kaart als freshmile is die toch wel een beetje een prijsbreker is op sommige snellaadpalen (toch voor een versie zonder abonnement), goed wetende dat welke paal die prijsbreker is kan wijzigen in de tijd en dus ook iets is dat je normaliter zou moeten checken. Al heb ik begrip voor het feit dat het deze prijzen zijn. Dat installatiemateriaal en de service/onderhoud moet ook terugverdiend worden. Niemand werkt gratis, ook ik niet.
Ik mis het feit dat bij die (snel)laadpalen niet gewoon nadat je scant de prijs of de formule voor de prijs die er gebruikt wordt getoond wordt waarna je dan bevestigd of je daarmee door gaat (waarna je bij annuleren een andere kaart kan scannen en hetzelfde principe toegepast wordt). Vooral om te voorkomen dat je denkt van allez ik laad nu hier aan 0.35€ per kwh. Waarna je na de laadsessie ineens een factuur krijgt van 0.8€/kwh. Omdat de prijszetting veranderd is. Al blijft theoretisch gezien het checken van de app nu ook niet onmogelijk. Maar lijkt mij wel een goede QoL change die men wettelijk zou moeten opleggen, denk ik.