Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik wil hier geen EV/ICE discussie starten, maar de prijs op de snelweg is wel geen goede basis om te vergelijken natuurlijk.2,30 euro voor een liter 95 op de duitse snelweg. Volgend jaar toch met de EV zenne!
Heb zelf nooit begrepen waarom mensen naast een snelweg zouden tanken, tenzij het op kosten van iemand anders/de baas is. Het zou me verbazen als de prijs bij een lokaal tankstation niet een héél stuk lager zou liggen.Ik wil hier geen EV/ICE discussie starten, maar de prijs op de snelweg is wel geen goede basis om te vergelijken natuurlijk.Heb zelf nooit begrepen waarom mensen naast een snelweg zouden tanken, tenzij het op kosten van iemand anders/de baas is. Het zou me verbazen als de prijs bij een lokaal tankstation niet een héél stuk lager zou liggen.
Ik wil hier geen EV/ICE discussie starten, maar de prijs op de snelweg is wel geen goede basis om te vergelijken natuurlijk.Heb zelf nooit begrepen waarom mensen naast een snelweg zouden tanken, tenzij het op kosten van iemand anders/de baas is. Het zou me verbazen als de prijs bij een lokaal tankstation niet een héél stuk lager zou liggen.
Oostenrijk, Zwitserland? Zijn de prijzen daar zowiezo niet hoger?Zelfde geldt voor de laadpalen he. Vorige zomer ook 1,20 per kwh betaald bij een enbw paal langs de snelweg.
En het is naast de snelweg ook een pak duurder als bij ons. Prijs hier bij ons overnachtingshotel een eind van de snelweg: 2,21 per liter. Hoe ver moet je van de snelweg weg voor het daalt? 30km? 50?
Ongeacht met welk voertuig je onderweg bent.Ik wil hier geen EV/ICE discussie starten, maar de prijs op de snelweg is wel geen goede basis om te vergelijken natuurlijk.Heb zelf nooit begrepen waarom mensen naast een snelweg zouden tanken, tenzij het op kosten van iemand anders/de baas is. Het zou me verbazen als de prijs bij een lokaal tankstation niet een héél stuk lager zou liggen.
Oostenrijk, Zwitserland? Zijn de prijzen daar zowiezo niet hoger?
En wrm niet met de ev vertrokken? Als dat de firmawagen is.. Voor het gemak van benzine in de bergen? Of minder laad mogelijkheden?
Zelfde geldt voor de laadpalen he. Vorige zomer ook 1,20 per kwh betaald bij een enbw paal langs de snelweg.
En het is naast de snelweg ook een pak duurder als bij ons. Prijs hier bij ons overnachtingshotel een eind van de snelweg: 2,21 per liter. Hoe ver moet je van de snelweg weg voor het daalt? 30km? 50?
Met Waze kan je de goedkope tankstations er makkelijk uitpikken en zie je meteen hoeveel minuten omweg het is. Vaak is er vlak na de afrit al een goedkoop tankstation hoor.[Off-topic] Hier in de buurt ligt er een tankstation vlak aan de oprit van een snelweg; 1.5 km verder ligt een tankstation van hetzelfde merk dat ongeveer 10% goedkoper is. Maar toch tanken er regelmatig mensen aan dat duurdere tankstation omdat ze dat niet beseffen, als je niet van de streek bent ga je niet random wat andere tankstations in de buurt proberen in de hoop dat die goedkoper zijn denk ik?
1 of 2 min omrijden om te gaan tanken is wel een heel verschil t.o.v. uren langer rijden omdat je geen péage wil betalen. Toiletstops doe je als je ergens aan het eten bent imo, en daarnaast zou dat niet nodig moeten zijn als je blaas in orde is. Al moet ik dat er bij m'n vriendin spijtig genoeg nog inkrijgen.Ongeacht met welk voertuig je onderweg bent.
Je wilt toch gewoon op een aangename comfortabele manier al je behoeften vervullen? Als die dan iets duurder zijn is dat maar zo.
Wat ben je er mee met een goedkoop energie station te zoeken (olie of elektrisch) daarna te moeten rijden naar een wc en daarna nog eens zoeken achter iets voor te drinken en of eten...
Zelfde discussie is er ook in Frankrijk. Je kan over national rijden of via de peage. Waarom betalen mensen zoveel geld voor de peage? De national brengt hen een pak goedkoper naar de eindbestemming
Edit: dat is volgens mij ook een van de sterktes van Tesla, die staan bijna altijd bij een hotel of eetgelegenheden.
Zij moet sowieso naar toilet op de meest random momenten en dan moet ik ook altijd redelijk snel stoppen, dus dat efficient combineren met een tankstop of eten is praktisch onmogelijk.2,30 euro voor een liter 95 op de duitse snelweg. Volgend jaar toch met de EV zenne!
Ik ben verschillende keren bij Fastned in mere gaan laden met de freshmile en was altijd de goedkoopste. En opeens is het dus gedaan. Had dus moeten op voorhand checken. Onbetrouwbare kaart qua tariefsetting.
Inderdaad. Telkens opnieuw ook want het kan van dag op dag veranderen.
2 weken terug nog met die kaart op die plek geladen aan 42 cent gemiddeld (30cent + wachttijdtarief)
En vandaag het dubbele.
Nogal een vreemde uitspraak. Voor benzine een random duur tankstation nemen langs de snelweg als maatstaf. Maar men verwacht hier dus wel bij EV dat je op voorhand de laadpalen en tarieven in een app opzoekt. Waarom dan niet bij tankstations?
Zie een voorgaande posts van jezelf:
Kan je met IONITY aan elke paal laden of enkel in-netwerk? Want als je op voorhand moet zoeken (of een app/je wagen het voor jou laten doen) dan is het niet hetzelfde als gewoon een random tankstation hé.Ik snap je punt niet. Ik tank langs de snelweg op reis, net zoals ik laad langs de snelweg. EV is daar in het voordeel. Via IONITY kan ik daar aan 39 cent gegarandeerd laden langs de snelweg. Bestaat er iets gelijkaardig dat ik met 7 euro abonnement kan tanken aan 1 euro de liter?
Kan je met IONITY aan elke paal laden of enkel in-netwerk? Want als je op voorhand moet zoeken (of een app/je wagen het voor jou laten doen) dan is het niet hetzelfde als gewoon een random tankstation hé.
Soms is dat ook even langof 2 min omrijden om te gaan tanken is wel een heel verschil t.o.v. uren langer rijden omdat je geen péage wil betalen.
.Genoeg goedkope tankstations ook, waar je ook GPS/apps voor kunt instellen om op te zoeken.Genoeg IONITY langs de snelweg in Duitsland. Filter aan in navi dat hij enkel die palen mag nemen en de auto navigatie doet de rest. Zoals Tesla het doet.
Bwa, de meeste mensen kopen toch liever een leuke VW van €15.000 dan een dure EV. Doe het belastingvoordeel weg en minder dan 5% van de Belgen rijdt met een EVIk snap je punt niet. Ik tank langs de snelweg op reis, net zoals ik laad langs de snelweg. EV is daar in het voordeel. Via IONITY kan ik daar aan 39 cent gegarandeerd laden langs de snelweg. Bestaat er iets gelijkaardig dat ik met 7 euro abonnement kan tanken aan 1 euro de liter?

Welk model volkswagen koop je nieuw voor 15.000€?Bwa, de meeste mensen kopen toch liever een leuke VW van €15.000 dan een dure EV. Doe het belastingvoordeel weg en minder dan 5% van de Belgen rijdt met een EV![]()
Om de vergelijking met de ID.3 completer te maken: een Golf 1.5 125pk als absoluut basismodel kost 30.380€.Welk model volkswagen koop je nieuw voor 15.000€?
Een basismodel polo'ke met een 1000cc naftje van 95pk kost al 26000€ vandaag de dag!
Ter info, een ID3 in basismodel kost er 34000€
Ik ben eigenlijk ook wel voorstander om subsidies in het algemeen af te schaffen. Dan ook voor fossiele brandstoffen?Bwa, de meeste mensen kopen toch liever een leuke VW van €15.000 dan een dure EV. Doe het belastingvoordeel weg en minder dan 5% van de Belgen rijdt met een EV![]()
Om de vergelijking met de ID.3 completer te maken: een Golf 1.5 125pk als absoluut basismodel kost 30.380€.
Tegenover die ID.3 met 170pk, uitrusting is vergelijkbaar.
Ik ben eigenlijk ook wel voorstander om subsidies in het algemeen af te schaffen. Dan ook voor fossiele brandstoffen?
15,5 miljard euro in 2020, waarvan 667,1 miljoen euro voor tankkaarten.
Als we dat afschaffen, hoeveel rijden er dan met een ICE?
![]()
België geeft opnieuw meer subsidies voor fossiele brandstoffen na jarenlange daling | VRT NWS Nieuws
België gaf in 2021 15,5 miljard euro uit aan directe en indirecte subsidies voor fossiele brandstoffen zoals aardgas, diesel, stookolie en kerosine. Dat blijkt uit een doorrekening van de federale overheidsdiensten Financiën en Leefmilieu. Daarmee komt een einde aan een jarenlange daling van die...www.vrt.be
Als ge doorklikt naar de bron dan kunt ge zien dat het woord subsidies gewoon van de FOD financiën komt. Ge kunt inderdaad discussiëren of dat wel subsidies zijn, maar het is geen woord wat de VRT daar op plakt om sensationeel over te komen.Ik vind dat VRT hier wel gemakkelijk met het woord subsidies strooit, als de meerderheid verlaagde accijnzen zijn (m.a.w. korting op accijnzen die anders hoger zouden uitvallen). Ik ben wel verrast door het hoge bedrag t.o.v. de € 6 - 7 miljard inkomsten uit accijnzen op brandstoffen.
Hetzelfde met die berekening voor tankkaarten, is precies gewoon een theoretische benadering hoeveel extra sociale lasten en inkomstenbelasting de staat zou krijgen als je bedrijfswagens vervangt door brutoloon.
Als ge doorklikt naar de bron dan kunt ge zien dat het woord subsidies gewoon van de FOD financiën komt. Ge kunt inderdaad discussiëren of dat wel subsidies zijn, maar het is geen woord wat de VRT daar op plakt om sensationeel over te komen.