FC De Voorzitters

Deze straat lag parallel met het plein geloof ik, op dezelfde helling, achter de huizen rechts. Aan die huizen kan je goed zien dat het belachelijk voetballen was op zo'n helling haha.
Ongeveer, dat stuk straat lag hoger.

Garenveldstraat kwam er op uit
Volledig open in het veld, als de wind nog wat ging helemaal dramatisch 😅

Genk zuid, onder de koeltorens in de vervuilde lucht van de chemie daar.

Ongeveer, dat stuk straat lag hoger.

Garenveldstraat kwam er op uit
Volledig open in het veld, als de wind nog wat ging helemaal dramatisch 😅

Genk zuid, onder de koeltorens in de vervuilde lucht van de chemie daar.
Dat in Rosmeer is nog he. Daar spelen veteranen tegenwoordig.

Ook heel mijn jeugd gevoetbald en nog altijd vrienden voor het leven. Dat was toch van een Vlaams gehalte soms dat je niet vaak meer vindt.

Ot: ze pakken hier de zondagsreserven uit voor een reden. Programmamaker had eerder eens moeten graven in het financiële luik, mensen zoeken die voetballen als uitweg voor hun problemen, voetballers die alles op een profcarriere gezet hebben maar uiteindelijk toch niet gehaald hebben...
Maar als ik het zo hoor is de maker geen talentje, gemiste kans

Of het plein van Sporting Dressel in Moorsel bij Aalst. Daar loopt een veldbaan dwars over het veld en passeert er soms een tractor zodat ze de wedstrijd moeten stilleggen.

En ja de maker, The Sky Is The Limit was ook geen zakelijk programma maar eerder uitlach tv.

als jeugd zelf voetbal gespeeld
ik begrijp na het zien van korte fragmenten van dit programma, waarom ik mijn kinderen geen voetbal wil laten spelen.
Vroeger was dat voor alle klassen van de maatschappij, heb op heden gevoel dat dit niet meer zo is.

Dat is dikke zever e, ik speel zelf al iets meer dan 30 jaar voetbal, van 1ste ploegen in 2de provinciale tot nu de 4de reserve ploeg in het vroegere Katholiek voetbalverbond.

Ge komt idd in aftandse clubs waar de schimmel op de muren staat in de douche, houten barak als kantine, supporters die paar tanden missen, ambras langs de lijn maken,...

Maar evengoed in prachtige accomodaties met top infrastructuur waar miljoenen in worden gestoken.

In de ploeg waar ik speel is iedereen (hoog)opgeleid, van notarissen tot advocaten, apothekers en bankdirecteur.

Dat is dikke zever e, ik speel zelf al iets meer dan 30 jaar voetbal, van 1ste ploegen in 2de provinciale tot nu de 4de reserve ploeg in het vroegere Katholiek voetbalverbond.

Ge komt idd in aftandse clubs waar de schimmel op de muren staat in de douche, houten barak als kantine, supporters die paar tanden missen, ambras langs de lijn maken,...

Maar evengoed in prachtige accomodaties met top infrastructuur waar miljoenen in worden gestoken.

In de ploeg waar ik speel is iedereen (hoog)opgeleid, van notarissen tot advocaten, apothekers en bankdirecteur.
goed dat je bij fc latem voetbalt :)

neen nu serieus. In vele landen is voetbal eigenlijk de 'arme mensen sport'. Lang niet zo in Vlaanderen, maar begint er ook aan te komen.
Ik heb een aantal zuid afrikaanse ingenieurs collega's (recent geïmmigreerd naar vlaanderen), op voetbal kijken ze volledig neer.
Mijn vroegere franse collega's speelden ook rugby etc., voetbal was ook te min.
Jeugd Hockey ligt aan de andere kant van het spectrum (bvb helft van ouders bij La Gantoise in gent spreken frans onder elkaar). Er liggen nog voldoende andere sporten tussenin.

Laatst bewerkt:
goed dat je bij fc latem voetbalt :)

neen nu serieus. In vele landen is voetbal eigenlijk de 'arme mensen sport'. Lang niet zo in Vlaanderen, maar begint er ook aan te komen.
Ik heb een aantal zuid afrikaanse ingenieurs collega's (recent geïmmigreerd naar vlaanderen), op voetbal kijken ze volledig neer.
Mijn vroegere franse collega's speelden ook rugby etc., voetbal was ook te min.
Jeugd Hockey ligt aan de andere kant van het spectrum (bvb helft van ouders bij La Gantoise in gent spreken frans onder elkaar).
Hehe, ik speel echt bij FC Latem sinds dit jaar (heel mijn jeugd daar gespeeld maar even gestopt)

Hehe, ik speel echt bij FC Latem sinds dit jaar (heel mijn jeugd daar gespeeld maar even gestopt)
ben vroeger ook nog scheidsrechter geweest.
in Kortrijk heb je 'de Wikings' https://wikingskortrijk.be/.
Bijna al de namen op het wedstrijdblad waren dubbele namen (Jean Philippe ...)
Die speelden jeugd gewestelijk maar hadden wel een clubbus om hen te voeren
swat: zijn de uitzonderingen op de regel.

Laatst bewerkt:
Wij hadden bij onze cafévoetbalploeg ook een vrouwelijke délégué vroeger. En effectief... laat ons zeggen dat het een ploegsport was.

Dus we zien een café ploeg op televisie, waar feest en bier belangrijk is op zondag. Tot daar geen enkel probleem. Maar dan de voorzitter die een robot die zelf de lijnen kalkt aankoopt voor €20.000? Serieus? En dan is er zogezegd geen geld om vrijwilligers te betalen. Laat staan dat de robot perfect werk afleverde, want dat was niet het geval.

Ik zou ook wel eens willen weten wat het clubbudget is van een ploeg zoals KFC Sint-Lenaarts in 3e amateur.

Anyway, voetbalploegen krijgen nog veel te veel cadeau's van de gemeentelijke politiek. In een klein naburig dorp is enkele jaren geleden 1,5 miljoen euro gestoken in nieuwe accomodatie (kantine, kleedkamers, velden, kunstgras veld, etc) voor een ploeg die in 4e provinciale speelt. De club moet daarvan niets terugbetalen. Ik kan u garanderen dat dit voor grote opschudding en protest heeft gezorgd, zeker van andere verenigingen. Hier bij ons heeft de grootste club ook nog maar 400k gekregen voor investeringen.

Er komen precies nog wel leuke dingen 😬
“Datzelfde Sint-Antelinks speelde vorig seizoen kampioen. Op de allerlaatste speeldag. De voorzitter van de club noemt dat in de reeks de mooiste dag van zijn leven. Terwijl de man getrouwd is en kinderen heeft, wat toch ook minstens een paar memorabele dagen heeft opgeleverd. Spelers en staf zijn die titel trouwens op Ibiza gaan vieren. Ik hoef je niet te vertellen dat ook dat behoorlijk hallucinante taferelen heeft opgeleverd.”

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan