FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Is blijkbaar maar voor 1 jaar lees ik net. Was het Hamilton die initieel 3 jaar wou, of Mercedes?

Williams heeft gewoon geld nodig. Zeker nu het verkocht is aan een investeringsfirma.

en de fans dachten dat Claire Williams een ramp was, die hield haar handen tenminste af van zo'n shady bullshit.

Dus na een hoop geklaag over de standaard Tilke circuits komen ze met gans iets anders af, en vervolgens beginnen de bloggers te klagen dat het meer op een Tilke circuit moet lijken :) .

Probleem is vooral dat er iinderdaad een hoop onnodige wirwar in zit en dat een aantal zaken ook gewoon nefast zijn om in te halen.
Ik ben niet direct overtuigd van alle voorgestelde wijzigingen in dat artikel, maar overall ziet het er properder uit en biedt zeker wat meer mogelijkheden om in te halen.

Probleem is vooral dat er iinderdaad een hoop onnodige wirwar in zit en dat een aantal zaken ook gewoon nefast zijn om in te halen.
Ik ben niet direct overtuigd van alle voorgestelde wijzigingen in dat artikel, maar overall ziet het er properder uit en biedt zeker wat meer mogelijkheden om in te halen.
Zo ver heb ik zelfs niet gelezen :). De "onnodige bochten" dienen volgens mij om de bochten ervoor scherper te maken, en hebben dus wel degelijk nut. Je kan het inderdaad anders ontwerpen zonder die bochten, maar 't is nu toch ook niet dat die extra bochten kwaad kunnen? In tegendeel: dat zorgt soms nog voor verrassende gevechten in zo'n wirwar van "onnodige bochten". Als je de uitleg van die blog moet geloven kunnen ze beter terug op AVUS gaan racen, daar zitten tenminste geen onnodige bochten in en heb je zowaar in elke bocht een inhaalmogelijkheid. Toen ze in de helft van het Saudi circuit waren ben ik dus maar gestopt met lezen.

Niet dat dat circuit mij perfect lijkt, maar om het nu op voorhand al als waanzin af te schilderen gaat ook wat ver. Baku is nog zo'n circuit wat iedereen als immens saai en compleet overbodig bestempelt, maar elk jaar speelt zich daar toch maar mooi één van de amusantste races van het jaar af. Voor de piloten lijkt Baku me overigens wel een ambetant circuit, maar dit nieuwe Saudi circuit kan juist wel eens leuk worden voor de piloten. Als de geruchten al kloppen tenminste.

Noch ik noch dat artikel zeggen dat alle bochten overbodig zijn he. Maar als je toch een circuit gaat ontwikkelen dan kan je toch oog hebben voor zaken als inhalen?

Baku is net interessant wegens 2 stukken - S/F straight en de straight na T2. Voor de rest is het treintje rijden.
Wanneer ik die layout van Qiddiya bekijk zou ik bochten 1 tot 3 bvb. niet hertekenen, maar is het perfect zinvol om van 29 naar 34 te straightlinen. Dat voegt niets toe he, buiten dat ze daar een tribune extra kunnen zetten misschien. Maar dat is treintje rijden, net zoals stukje infield in Mexico. Ook akkoord met het straightlinen van 15 naar 18. Die bochten zorgen er weer voor dat de volgende wagens front DF verliezen en de mogelijkheid om in te halen naar 19 wordt daarmee een groot stuk teniet gedaan.

Ben het met eniac eens. En over Baku: dat is ook een stratencircuit, de kans op fouten is er groter en dan krijg je automatisch races waarin meer gebeurt.

Dus na een hoop geklaag over de standaard Tilke circuits komen ze met gans iets anders af, en vervolgens beginnen de bloggers te klagen dat het meer op een Tilke circuit moet lijken :) .

Dit is on first glance zelfs nog een niveau erger dan een Tilke-circuit. Ik snap oprecht niet hoe designers tot dergelijke creaties kunnen komen, tenzij ze nog nooit van hun leven op een circuit hebben gereden. Ik zie zelfs GT-wagens hier nog niet op inhalen...

Alonso is tijdens een ritje op de fiets aangereden door een auto, ligt atm in het ziekenhuis voor verdere onderzoeken. Hij is bij bewustzijn en voelt zich behoorlijk ok.
Wel veel speculatie atm, sommige bronnen zeggen dat ie meerdere breuken heeft en volgens anderen lijkt het niet zo'n vaart te lopen.
Morgen zullen we wsl meer weten.

In het geval van breuken dan lijkt de seizoensstart wel in gevaar te komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan