FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Karma is a b***h Mr Horner.
Proficiat aan de scuderia. Hopelijk kan merc de kloof zsm dichtfietsen en krijgen we een seizoen met 3 renstallen die om de knikkers rijden.

Wel Nice! Ferrari terug strijden om de wins!
Mercedes kan duidelijk de pace van Ferrari en Red Bull niet volgen.

Maar ik denk dat dit jaar een jaar is dat je altijd moet “klaar” zitten als kleiner team, zo vallen er nog veel punten te rapen denk ik

Van een openingsrit gesproken, ja watte!

Dat wordt een leuke debrief bij RedBull straks!

Chapeau voor Magnussen & Bottas! Sterk gereden.

Zoals Luigi zegt... Karma is a b***h. Vorig jaar de wereldtitel in cadeauverpakking met een grote strik gekregen, vandaag keren de goden zich tegen hun. Spijtig voor Max en Sergio, maar ze hebben in elk geval een geweldige wagen. Misschien dus maar goed dat ze nu wat punten verliezen. Dat geeft Mercedes de tijd om hun wagen op punt te krijgen.

Maar die Ferrari :love::love::love: . Wat een prachtige race van Charles. Gewoon Max zijn aanvallen laten doen. Beetje vroeger remmen dan nodig in T1 om gewoon kort achter Max terug uit te komen en dan kunnen de profiteren van de volgende DRS zone. Klasse. Ik vond het wel heel vreemd dat Max elke keer 3 seconden kon goedmaken bij die pitstops. En nog vreemder dat Max na de 2de pitstop zei dat hij nu 2 keer zijn outlap heel rustig gereden had om zijn banden te sparen en dat hij daardoor 2 keer achter Leclerc zat.

Mercedes... van damage limitation gesproken. Jawadde. P3 en P4. Meer zat er echt niet in. En zelfs dat was met een hoop geluk, alhoewel ik toch wel onder de indruk was van het begin van de race van Lewis. Hij wist heel lang achter Sainz te blijven, dat had ik niet verwacht. En Mercedes kennende gaan zij nu aan een enorme development race beginnen. Hun wagen is nog niet van de klasse van de Ferrari of de Red Bull, maar als er 1 team is dat het gat kan dichten is het wel Mercedes.

Voor de rest nog enkele kleine punten
- K-Mag maakt Mick een beetje belachelijk
- Bottas verprutst weer zijn openingslap maar finisht uiteindelijk toch nog fantastisch.
- McLaren :cry2: . Hopelijk betert dat wanneer ze in koudere oorden gaan racen. Of nog beter, hopelijk krijgen ze het opgelost.
- Deze wagens kunnen echt wel dicht volgen. Maar in langzame bochten zijn ze echt wel traaaaaggggg. Monaco wordt een slaapverwekkende vertoning denk ik.
- De regie was echt een ramp vandaag. Toen Gasly zijn wagen daar stond op te branden had ik geen idee meer wie waar zat, of wie al gepit had en wie niet. En ik was niet de enige. Ook Gaëtan had er geen idee meer van.

Soit, ik heb genoten. Was een leuke race.

Hoe is dit ‘karma’ voor vorig jaar? Beetje onnozel om zulke dingen te lezen. Heeft Horner zelf het kampioenschap gestolen ofzo? Mercedes heeft geen beslissingen in hun voordeel gekregen? Als je de balans opmaakt was de laatste race van vorig jaar eerder karma-compensatie voor al wat daarvoor is gebeurd.

Ferrari lijkt wel back, maar Max zat er vlak op en Mercedes is totaal niet zo ver af, ondanks problemen. Een mooie setup voor het verdere seizoen!

Alle teams spelen dezelfde vuile spelletjes maar hier is precies zware haat op Red Bull? Geniet toch eens gewoon van de races ipv te wenen over bepaalde teams/drivers...

Alle teams spelen dezelfde vuile spelletjes maar hier is precies zware haat op Red Bull? Geniet toch eens gewoon van de races ipv te wenen over bepaalde teams/drivers...
Hier is meer haat op Hamilton dan op Red Bull/Verstappen hoor. Ga maar eens terug lezen in het topic van vorig jaar op het einde van het seizoen. Begrijp ook niet waarom mensen altijd terug moeten gaan in de tijd, nieuw seizoen, nieuwe wagen, nieuwe races. Als dit een voorteken is voor de races, dan ga ik nog genieten, en dat is voor mij als fan het belangrijkste.

Beste dat ik gelezen heb:
Leclerc als de matador en Verstappen de stier.
De stier loopt achter de rode Ferrari en de matador speelt ermee.

Qua racecraft zit er alvast een zeer grote kloof tussen Leclerc en Verstappen.

Volgens de clarificaties van de nieuwe race director moet de wagen aan be binnenkant van een bocht een wagen breedte laten voor de wagen aan de buitenkant. De Verstappen squeeze zal dus bestraft worden.

Nog goeie verandering:
- De witte lijn duidt de track aan. Erbuiten is buiten de track limits. Geen bs meer met andere track limits per circuit. Binnen witte lijn = track.
- En geen debat meer over unfair advantage. Als een wagen unfair advantage haalt dan moet coureur/team zelf bepalen of ze positie moeten teruggeven, binnen 1 lap. Als ze het niet doen, dan kunnen ze hun reden daarvoor doorgeven. Als die reden niet goed is, dan krijgen ze penalty.

Naast dat de wagens elkaar beter kunnen volgen dit jaar is het verdwijnen van Massi een supervooruitgang voor F1.

Fantastische opener van het nieuwe seizoen, en al zeker als Leclercq/Ferrari fan! Veelbelovend alvast!
Verschrikkelijk dat Hamilton toch nog op dat podium komt...
Er zal toch wel wat paniek bij RB zijn. 1 week de tijd om een (groot?) probleem op te lossen.

Bij Hamilton-Russel viel wel op dat elke keer dat Russel dichtbij kwam, Hamilton nieuwe banden mocht komen halen, meerdere laps 3 seconden per lap sneller was dan Russel, en Russel dan pas zelf nieuwe banden kreeg en dus ineens een veel grotere gap had, vond dat maar beetje vreemd.
Denk je daarmee dat Mercedes bewust die strategie gebruikte om Russell achter Lewis te houden ? Dat geloof je toch zelf niet hé Cerulan. Er zal wel een andere reden voor geweest zijn. Welke weet ik niet, maar zoiets doen om er voor te zorgen dat Lewis en Russell elkaar niet voor de wielen zouden rijden zal het niet. Russell heeft zelf al aangegeven dat hij weet wat zijn plaats is in het team. Het is zijn eerste seizoen bij Mercedes. Hij is de toekomst van het team. Zijn tijd komt nog wel. Voorlopig is hij er om Lewis te helpen, niet om met hem in gevecht te gaan.
Bij Mercedes gaan ze echt Russell zijn race niet boycotten en zo het risico lopen dat er nog een andere wagen voor hem zou geraken. Ze kunnen bij Mercedes alle punten gebruiken die ze kunnen pakken. Voor het team is de constructeurskampioenschap nog altijd belangrijker dan de rijderstitel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan