FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mss moet de DRS toch niet zo aangepast worden.
Veel van dat speed voordeel dat Verstappen leek te hebben was omdat Leclerc snelheid inhield op de rechte lijn, zodat die telkens de volgende DRS zone terug kon passeren.
Leclerc heeft Verstappen compleet geplayed. Hopelijk zien we nog zo spelletjes.
Bwah geplayed , ik denk niet dat Verstappen ergens anders de mogelijkheid had om Leclerc te passeren imo.

In de 2de DRS zone.

De RBR had de massive S/F straight nodig om de Ferrari in het halen. Tweede was te kort.

De Ferrari was de betere wagen en Indien Max het niet deed waar hij het deed, dan werd er gewoon niet ingehaald. Niets "played" aan. Leclerc deed het goed, maar had de betere wagen. Max deed het op zijn beurt goed, maar kon gewoon niet meer doen dan dat.

Zag je toch ook duidelijk wanneer Leclerc iets of wat ruimte kreeg, dat hij rustig wegreed.

Maar ja, jij en je andere realiteit...

Ik vind het in elk geval niet meer dan juist dat de binnenste wagen een wagenbreedte plaats moet laten voor een wagen aan de buitenkant. Dat is iets waar Max volgens mij nog nooit van gehoord had.

Waarom moet Max hier nu weer specifiek voor genoemd worden?
Voor de elvendertigste keer: dat is een techniek die al tientallen jaren in alle raceklassen gebruikelijk is, ook in F1, en iedereen doet het. Ja, ook Hamilton, doorheen zijn hele carrière.

Geen idee of Max genoeg snelheid ging halen om daar die supersnelle ferrari in te halen, zeker als Charles rap door die eerste bocht ging ipv traag.
Max had een hogere topsnelheid, maar de Ferrari's accelereerden sneller en hadden betere tractie.
Denk dat Ferrari nu de luxe heeft door weer een krachtige motor te steken dat ze meer downforce op de wagen kunnen zetten want zaterdag had RB hun downforce al verminderd. Ook waren de versnellingen 1-7 bij Ferrari korter dan de RB, maar de 8e versnelling was even groot bij beide.

En nog even over de race. Nieuwe reglementen zijn altijd spannend omdat ze serieus potentieel hebben om de gevestigde orde serieus overhoop te gooien. Vorige keren gebeurde dat en deze keer duidelijk ook. Waw, Ferrari! Ergens is het toch een speciaal moment wanneer Ferrari het goed doet in F1. Openen met een 1-2, serieuze statement.

Maar daarnaast lijken deze nieuwe regels ook echt geslaagd in hun opzet: volgen en inhalen gemakkelijker maken. Duidelijk het geval! In die zin dat DRS zelfs overpowered leek. Max startte op een bepaald ogenblik met iets van een 8 tienden achterstand aan het recht stuk en kon toch inhalen. Als de regels het doel hebben om DRS overbodig te maken, dan leek vandaag al een voorzichtige indicatie dat het misschien wel mogelijk zou kunnen zijn.

Was het dan toch een juiste gok van Haas om 2021 op te geven?
Waren de stemmen van vorig jaar fout die aangeven dat RBR teveel moeite in 2021 stak terwijl Mercedes al volop op 2022 zat fout?
Heeft McLaren de bal dan zo misgeslagen?

Het wordt een interessant seizoen. Maar zelfs indien Leclerc onbedreigd naar de titel rijdt zullen maar weinigen er wat op tegen hebben denk ik.

Maar daarnaast lijken deze nieuwe regels ook echt geslaagd in hun opzet: volgen en inhalen gemakkelijker maken. Duidelijk het geval! In die zin dat DRS zelfs overpowered leek. Max startte op een bepaald ogenblik met iets van een 8 tienden achterstand aan het recht stuk en kon toch inhalen. Als de regels het doel hebben om DRS overbodig te maken, dan leek vandaag al een voorzichtige indicatie dat het misschien wel mogelijk zou kunnen zijn.
Was dus omdat Leclerc gas inhield, om Verstappen te laten passeren en die in de volgende DRS zone gewoon terug voorbij te gaan.

Was dus omdat Leclerc gas inhield, om Verstappen te laten passeren en die in de volgende DRS zone gewoon terug voorbij te gaan.

Hij hield geen gas in op het rechte stuk, hij remde alleen iets vroeger bij het aanremmen (dus toen Max er al naast hing). Dus die DRS gain was gigantisch.

Maar dat verandert op zich weinig, zelfs indien hij daar als eerste opdraait was tweede stuk te kort voor RBR. En anders pakt Charles hem op het volgende S/F.

Goede taktiek, sure, maar maakt op zich weinig uit met de snellere wagen. Max heeft vandaag de luxe niet om taktisch te zijn en te wachten.

Tuurlijk karma met het gestolen kampioenschap van vorig jaar. Die ene minuut achter de safety 1 van de grootste doofpot operaties van deze eeuw in deze sport.
Complete onzin. Denk je nu echt dat Red Bull de profiteur is van een doofpot operatie? In de F1? Tegen Mercedes? Zelfs doorheen dat bewuste seizoen was Mercedes vaker de voordeelhebber bij inconsequente calls. Ze hebben 7 titels achter elkaar binnen gehaald, terwijl in het verleden zulke dominantie al snel werd doorbroken door doelgerichte reglementswijzigingen.

Die laatste race was een farce op verschillende vlakken en het heeft geen zin om dat helemaal op te rakelen. Maar dat was eerder het gevolg van de directe lijn naar de raceleiding in combinatie met het verloop van het seizoen en de torenhoge druk die daardoor op iedereen lag. En we moeten ook niet doen alsof Mercedes zelf geen steken liet vallen.

Maar door de inconsequentie valt dat nog slechter allemaal he. Maar dat heeft helemaal niet enkel met RB te maken en een doofpot operatie is het al helemaal niet. Iedereen zat mee te luisteren naar de onzin die collectief werd uitgebraakt door Toto, Horner én Masi. Dat is een circus waar iedereen even veel schuld bij droeg.

Ja, die karma-uitspraken zijn wel van de zotte. Ik wil nog niet eens over Silverstone beginnen, als Max er in Hongarije niet wordt uitgekegeld of in Baku zijn band niet ziet springen mocht er eender wat gebeuren met die SC in AD. En als Hamilton in Baku geen "finger problem" heeft, idem.

Weet iemand wat er scheelt met de pit lane channel van f1tv? Kreeg dezelfde beelden als de main channel maar met andere commentaar. Dus geen triple box layout..

De enige karma die ik in werking zie en waar ik zwaar van geniet is de haas die goed is.
Mazepin en zijn dikke zak geld hebben de haas van dit jaar betaald maar hij kan er zelf niet in rijden 🤣.

Zijn miljoenen hebben hem 1 jaar in een auto van hrt niveau opgeleverd.

Weet iemand wat er scheelt met de pit lane channel van f1tv? Kreeg dezelfde beelden als de main channel maar met andere commentaar. Dus geen triple box layout..
Klopt, daar zijn ze nu mee gestopt.
Het idee was , hun eigen commentaar en live crew en niet meer vertrouwen op sky sports F1. Voordeel is dat de feed nu ook 1080p/50 is, ipv 720p. Nadeel is inderdaad dat ze geen triole box layout meer doen.

Haas 3e in WCC:rofl:
Wel schitterend dat Magnussen ff terugkomt en ineens p5 eindigt met een Haas. (Die zal wel vaker punten pakken dit jaar)

Waarom moet Max hier nu weer specifiek voor genoemd worden?
Voor de elvendertigste keer: dat is een techniek die al tientallen jaren in alle raceklassen gebruikelijk is, ook in F1, en iedereen doet het. Ja, ook Hamilton, doorheen zijn hele carrière.
Omdat Max degene is die deze taktiek het meest toepast. Gisteren zelfs opnieuw 2 keer. Zo lang mogelijk in de slipstream blijven en op het laatste moment naar de binnenkant duiken en de andete wagen uitremmen. Zo lang hij een een wagenbreedte plaats laat is er geen probleem, maar dat doet hij nooit. Meer zelfs, soms slaagt hij er zelf niet in om op het circuit te blijven en dan neemt hij de wagen die buitenkant zit mee van het circuit. En daar werd hij vorig jaar dan nog niet eens voor bestraft.

Ze gebruiken inderdaad allemaal die taktiek, maar Max spant toch wel duidelijk de kroon.
Ja, die karma-uitspraken zijn wel van de zotte. Ik wil nog niet eens over Silverstone beginnen, als Max er in Hongarije niet wordt uitgekegeld of in Baku zijn band niet ziet springen mocht er eender wat gebeuren met die SC in AD. En als Hamilton in Baku geen "finger problem" heeft, idem.
Allé... we gaan nog eens over Copse beginnen. En dan maar zeggen dat ik degene ben die steeds het verleden oprakelt.
Ik zal het nog eens uitleggen, kinderlijk eenvoudig deze keer.
Had Max, OP HET MOMENT VAN DE BOTSING, nog plaats aan de buitenkant ? Meer dan 2 wagenbreedtes volgens mij. Werd hij dan van het circuit gedrukt ? Nee toch hé. Was Lewis dan fout ? Ook hier moet ik een negatief antwoord geven. Had Lewis, OP DATZELFDE MOMENT, plaats aan de binnenkant ? Jawel. Werd hij van het circuit gedrukt door Max ? Nee Was Max in fout ? Ook niet.
Indien geen van beiden in fout was, was het dus een raceincident. Waarom kreeg Lewis dan een straf ? Omat hij zijn bocht niet kon krijgen ? Wie zegt dat ? Dat kan je niet bewijzen. Ik zeg van wel, jij van niet. Dat is een straatje zonder einde. Het enige feit is dat, op het moment van de aanrijding ze beiden plaats hadden en dus niemand in fout was.

En laten we het gekwaak van Horner ( you don't put a tyre on the inside in Copse) maar vergeten. Een bocht is een bocht. Of het nu om Copse of om een andere bocht gaat, de regels zijn identiek.
Toen Vettel in diezelfde bocht net hetzelfde maneuvre maakte was hij volgens diezelfde Horner trouwens een held. Zijn uitleg slaat dus op helemaal niks.

Complete onzin. Denk je nu echt dat Red Bull de profiteur is van een doofpot operatie? In de F1? Tegen Mercedes?
Ik heb het woord doofpotoperatie nooit in de mond genomen. Ik geloof ook niet dat die er was.

Ik noem het enkel karma omdat Lewis vorig jaar op een heel onfaire manier de race in AD verloren heeft. Gisteren verloor Max met wel heel veel pech P2. De goden hebben zich deze keer tegen hem gekeerd. Niets meer, niets minder.

Heb al maar direct 2 wissels gedaan in F1 fantasy. Norris en Mclaren eruit. Triestig om Mclaren zo vanachter te zien rijden.
Ferrari toch wel duidelijk het beste pakket, hopelijk kunnen ze de volgende races bevestigen.
Ik denk dat Max geen kans had op overwinning gisteren, zelfs als hij 2 keer zijn outlap voluit gegaan zou zijn had hij misschien wel net voor Leclerc gezeten maar zou dan maar paar rondes duren voor Leclerc hem terug zou pakken.
Hoe gemakkelijk Leclerc wegreed van Max en vervolgens beetje banden sparen.
Tactisch ook goed gereageerd van Ferrari op pitstops Max.
Meer van dat😁

Het heeft toch bijna één race geduurd voor we hier weer in dat groot onzin gehalte van vorig seizoen zijn beland :rofl:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan