Daar heb je helemaal gelijk in. Maar euhh... ben ik de enige die zich vragen stelt bij de barslechte regie gisteren ?
We waren met 4 man aan het kijken en ik heb het er een paar over gehad tijdens de race, op een gegeven moment geroepen van "PAK NU DAT DUEL IN BEELD". Dus ja, akkoord, regie was niet echt, euh, geweldig.
Trouwens echt wel wat leuke duels gezien en het was toch vooral duidelijk dat de teams nog veel te leren hebben over de banden op die compleet nieuwe wagens in race conditions.
Die harde band werkte voor geen meter, waardoor ik mij wel afvroeg of Pirelli niet beter C2 - C3 - C4 had gepakt? Ook zij zullen wel leren uit deze eerste race denk ik. De bandenwarmers die veel kouder zijn zorgden ook voor een totaal andere out lap op bv. mediums, het komt de spanning alleen maar ten goede.
Magnussen P5, Bottas P6, geweldig! En voor mezelf wel geweldig dat Mercedes (toegegeven, met wat geluk natuurlijk) P3 en P4 pakt.
Volgens een paar cijferknabbelaars op reddit heeft Leclerc in die 4 bewuste ronden zijn 8ste versnelling zelfs niet gebruikt. Zijn wagen topte op 290 per uur, zijn laagste snelheid op dat stuk tijdens de hele race. Om dan rustiger af te kunnen remmen, max te baiten en hem dan in de 2de DRS voorbij te rijden. Geweldig rijdersinstinct heeft die man.
Ik weet alvast dat we bijzonder dankbaar moeten zijn voor DRS. Het aanzuigeffect (slipstream dus) is bijna weg met deze wagens en de DRS is nét genoeg om korterbij te geraken en in stelling te komen om aan te vallen.
Aha, ik vond al dat die "plots" wel heel veel terrein verloor op het eind van de S/F straight, slim gereden wel dan. Enige wat ik dacht, dat Max het ook eens anders zou proberen, door gewoon er vlak achter te zitten in bocht 1 en dan op de volgende DRS straight erover proberen te gaan, maar ik weet niet of de RBR zelfs met DRS dan wel snel genoeg zou zijn. Ik vond het wel een beetje raar dat hij dat niet tenminste probeerde, aangezien dezelfde tactiek (er voorbij in bocht 1) telkens faalde.