FIA Formula One 2022

Wie wordt wereldkampioen in 2022 ?

• Totaal aantal stemmers
    81
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
et heeft toch bijna één race geduurd voor we hier weer in dat groot onzin gehalte van vorig seizoen zijn beland :rofl:

Troost je, in het wielrennen gaat het ook enkel maar over Van Aert, Vanderpoel en Evenepoel. Vreselijk irritant en vermoeiend, er valt zoveel leuks te vertellen over gisteren gaat het hier plots terug over Silverstone :lol:

Misschien kan een dominant Ferrari dat hele RBR vs Mercedes gekibbel eens wat doen afkoelen maar dat is na één race eerder een wens dan een zekerheid.

Best wel jammer dat we met de nieuwe wagens misschien wel al 1 van de mooiere races van de afgelopen tijd te zien gekregen hebben maar dat we toch nog over vorig seizoen moeten babbelen. Laat ons hopen dat we dit seizoen een mooie strijd krijgen vooraan, in het midden en achteraan.

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar euhh... ben ik de enige die zich vragen stelt bij de barslechte regie gisteren ?

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar euhh... ben ik de enige die zich vragen stelt bij de barslechte regie gisteren ?
Ik vond dat Zhou wel heel veel in beeld kwam. Soms ook wat fouten dat ze een duel tonen maar dan zie je links in de ranking bvb p12 vs p13 met een 4s gap terwijl ze in beeld eigenlijk p11 vs p12 tonen die vlak achter elkaar rijden. (Of het was de bedoeling om te tonen hoe ver Zhou erachter reed maar dat had ik dan fout begrepen :-) )
Ik wist ook niet dat je van Engelse commentaar kon switchen dus ik heb bijna de hele race met de commentaar van Palmer gekeken. Toch liever het enthousiasme van Brundle dan..

Volgens een paar cijferknabbelaars op reddit heeft Leclerc in die 4 bewuste ronden zijn 8ste versnelling zelfs niet gebruikt. Zijn wagen topte op 290 per uur, zijn laagste snelheid op dat stuk tijdens de hele race. Om dan rustiger af te kunnen remmen, max te baiten en hem dan in de 2de DRS voorbij te rijden. Geweldig rijdersinstinct heeft die man.

Ik weet alvast dat we bijzonder dankbaar moeten zijn voor DRS. Het aanzuigeffect (slipstream dus) is bijna weg met deze wagens en de DRS is nét genoeg om korterbij te geraken en in stelling te komen om aan te vallen.

Ferrari lijkt wel back, maar Max zat er vlak op en Mercedes is totaal niet zo ver af, ondanks problemen. Een mooie setup voor het verdere seizoen!
Ook mijn voorlopig conclusie. Al heeft het verleden ons wel geleerd dat de conclusies uit de eerste GP niet altijd de juiste zijn.
Hopelijk wel, want het doet echt deugd om Ferrari nog eens vooraan te zien. Hopelijk kunnen ze de lijn doortrekken en het een heel seizoen vasthouden. (ik heb echt nog trauma's van de net niet Alonso en Vettel jaren).

Ook benieuwd of de waardeverhoudingen voor de rest van het veld zullen evolueren. Het was in ieder geval leuk om Haas nog eens vooraan te zien verschijnen.
Nog goeie verandering:
- De witte lijn duidt de track aan. Erbuiten is buiten de track limits. Geen bs meer met andere track limits per circuit. Binnen witte lijn = track.
- En geen debat meer over unfair advantage. Als een wagen unfair advantage haalt dan moet coureur/team zelf bepalen of ze positie moeten teruggeven, binnen 1 lap. Als ze het niet doen, dan kunnen ze hun reden daarvoor doorgeven. Als die reden niet goed is, dan krijgen ze penalty.

Naast dat de wagens elkaar beter kunnen volgen dit jaar is het verdwijnen van Massi een supervooruitgang voor F1.
Over dat laatste: da's imo bullshit. Er zijn een pak nieuwe regels bij gekomen, onder meer die je daar zelf aan haalt, die het werk van de race director een pak "makkelijker" maken. Ik denk dat zelfs met Masi we dezelfde race hadden gekregen.

We waren met 4 man aan het kijken en ik heb het er een paar over gehad tijdens de race, op een gegeven moment geroepen van "PAK NU DAT DUEL IN BEELD". Dus ja, akkoord, regie was niet echt, euh, geweldig.

Trouwens echt wel wat leuke duels gezien en het was toch vooral duidelijk dat de teams nog veel te leren hebben over de banden op die compleet nieuwe wagens in race conditions.
Die harde band werkte voor geen meter, waardoor ik mij wel afvroeg of Pirelli niet beter C2 - C3 - C4 had gepakt? Ook zij zullen wel leren uit deze eerste race denk ik. De bandenwarmers die veel kouder zijn zorgden ook voor een totaal andere out lap op bv. mediums, het komt de spanning alleen maar ten goede.

Magnussen P5, Bottas P6, geweldig! En voor mezelf wel geweldig dat Mercedes (toegegeven, met wat geluk natuurlijk) P3 en P4 pakt.

Volgens een paar cijferknabbelaars op reddit heeft Leclerc in die 4 bewuste ronden zijn 8ste versnelling zelfs niet gebruikt. Zijn wagen topte op 290 per uur, zijn laagste snelheid op dat stuk tijdens de hele race. Om dan rustiger af te kunnen remmen, max te baiten en hem dan in de 2de DRS voorbij te rijden. Geweldig rijdersinstinct heeft die man.

Ik weet alvast dat we bijzonder dankbaar moeten zijn voor DRS. Het aanzuigeffect (slipstream dus) is bijna weg met deze wagens en de DRS is nét genoeg om korterbij te geraken en in stelling te komen om aan te vallen.
Aha, ik vond al dat die "plots" wel heel veel terrein verloor op het eind van de S/F straight, slim gereden wel dan. Enige wat ik dacht, dat Max het ook eens anders zou proberen, door gewoon er vlak achter te zitten in bocht 1 en dan op de volgende DRS straight erover proberen te gaan, maar ik weet niet of de RBR zelfs met DRS dan wel snel genoeg zou zijn. Ik vond het wel een beetje raar dat hij dat niet tenminste probeerde, aangezien dezelfde tactiek (er voorbij in bocht 1) telkens faalde.

Ben ook wel blij voor Haas en Alfa Romeo. Ik had er net de Netflix aflevering rond Williams opzitten, voor hun is het dus spijtig genoeg wel schrijnend.
Bij Haas is het ook wel een kwestie van perspectief, Magnussen zijn aandeel is wel merkbaar. Mazepin finishte nooit voor Schumacher, dus die had gisteren misschien rond P15 gebengeld, en dan zag het er nog steed niet geweldig uit voor Haas. Ik geloof dat die zever in Rusland ironisch genoeg een zegen is voor Haas. Buiten de kwestie Uralkali/Mazepin/Magnussen is het natuurlijk wel heel duidelijk dat Haas hun opgeofferd 2021 nu vruchten afwerpt.

Mooie race gisteren de nieuwe regels lijken goed te werken.
Max had echt wel geen kans tegen Leclerc gisteren de Ferrari was gewoon de sneller auto.
Hij mocht proberen wat hij wilde de Ferrari ging hem toch telkens terug pakken.
En wat vorig jaar betreft heb ik wel gisteren een klein beetje compensatie gekregen voor wat de FIA en REDBULL gestolen hebben.

Was mij tijdens de race ook al overduidelijk dat Leclerc zoals @Nesjamag zei 'geplayed' heeft.
Zeker de laatste keer.

We waren met 4 man aan het kijken en ik heb het er een paar over gehad tijdens de race, op een gegeven moment geroepen van "PAK NU DAT DUEL IN BEELD". Dus ja, akkoord, regie was niet echt, euh, geweldig

Echt hé. Het was echt erg bij momenten. Toen Gasly zijn wagen in vuur stond waren Charles en Max volop in duel en die zitten daar die brandende AT te filmen.
Toen Max uitviel waren Lewis en Perez in duel en ze zitten daar te filmen hoe Max rustig uit stapt en achter zijn auto door wandelde. Komaan hé...
Op een bepaald moment wist niemand nog of het nu SC was of VSC. En wie al gepit had en wie niet. En wie zich waar op het circuit bevond. En die onnozelaars zitten Max te filmen die de pitlane in reed. Dat Max dat ging doen had ik al even door. In dat beeld had ik nul interesse. De regie was echt beschamend slecht gisteren
Dat moet echt beter.

Trouwens, ik zie nu pas dat Leclerc z'n snelste wedstrijdronde bijna een volle seconde sneller was dan de 2de in dat rijtje (Verstappen) :eek:.

Ook wel complimenten voor Zhou, die kon qua race pace eigenlijk wel mee met Bottas in zijn F1 debuut.

eu4NYHM.png

Formula dank is weer genieten :laugh:

0ifba1a.jpg

Sommige events hebben per contract hun eigen regie, zoals in Monaco. Misschien dat ze dat in Bahrein ook hebben...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan