DogFacedGod
Well-known member
Ik zou wel eens willen zien hoe relevant de F1 technologie is voor de verkoop bij de autoconstructeurs? Ik denk dat zoiets best meevalt. Ik ben voorstander om terug te gaan naar felle V10 motoren op neutrale brandstoffen, maar dat zal een utopie worden.
Tijdens een podcast van Kobe Ilsen werden achtereenvolgens geluidsclips van V6, V10, V8 en V12 F1 motoren afgespeeld, dat is om kippenvel van te krijgen als je die V10's hoort. Toen in die tijd nooit beseft hoe hard ik dat zou missen.
Het huidige reglement is echter best verdedigbaar, maar dat vertragen op de rechte stukken om de batterij te laden, daar moet men echt vanaf, dat is F1 onwaardig. Een F1 rijder hoort in kwalificatie het uiterste uit een auto te puren, en als je die onboard beelden ziet is dat bizar droevig momenteel.
Benieuwd hoe men dat gaat bijsturen na China.
Hoe komen ze ook op het idee om al in de 2de race van het jaar een sprintweekend te houden? Ik hoop dat er geen ongelukken van komen. Waanzin.
Wat is de interesse voor een Audi, Mercedes, Honda, Cadillac of Ford om in te stappen in het maken van hybrideloze V8/V10/V12 F1-motoren als ze geen enkele wagen/motor bouwen voor de gewone mens die iets erop trekt. Waarom zouden ze dat doen? Dan kunnen ze even goed een stickertje plakken op de F1 wagen met hun merk erop à la Alfa Romeo en de kous is af. Je moet geen motoren fabriceren daarvoor.
Natuurlijk heb je dan het probleem dat niemand echt geïnteresseerd is om motoren te bouwen en dat je eindigt met twee motoren op zijn best. Ferrari en misschien RBPT. Anders moet je al terug op zoek gaan naar de pure race-industrie (Cosworth bijvoorbeeld) om een motor te vinden maar die hebben niet de middelen van Ferrari dus het gevolg zal duidelijk zijn.
De V12 van Aston Martin-Cosworth in WEC is duidelijk niet competitief ten opzichte van de rest bijvoorbeeld
. Klinkt mooi maar niet competitief zelfs met Balance of Power
.