FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Is dat zo?

Voorbeeld van vandaag over de battle voor P1 tijdens de sprint waar sommige zo blij mee zijn omdat we actie zien.

Op het begin van ronde 3 heeft Lewis 45% batterij en Russell 19%. Lewis start dus de ronde met meer dan het dubbele in zijn batterij.
Russell krijgt overtake modus voor de hele 3e ronde.

Russell zakt letterlijk naar 0% na de straight, Lewis 29%. Na bocht 1 47% Lewis vs 27% Russell.

Dan een paar bochten later heeft Russell 0,6 sec achterstand en slide die in de bocht en toch steekt ie Lewis voorbij op de straight door een immens verschil in horsepower door overtake (met een Mercedes).

Lewis krijgt dan overtake voor ronde 4 omdat ie achter Russell reed in de laatste bocht van de 3e ronde. (detection point)

Op het einde van de start-finish straight pakt Lewis Russell al direct terug met de extra horsepower door overtake. Na bocht 1 zien we de batterij status terug: 47% Lewis vs 33% Russell.

Dit heeft toch niks met racen of driver skill/inzicht te maken.

Laatst bewerkt:
Geen melding dat ze effectief cancelled zijn. Ze houden opties dus open. En ik zit al een hele tijd te vermoeden dat ze die races nog ergens op t einde van t jaar gaan squeezen. Want owee de sjieks hun raceke da nie doorgaat, das toch een ramp voor die sjarels eh.

Ferrari zou toch beter hun strategie splitten.. 3 en 4 zullen ze sowieso worden. Die gaan elkaar er nog afrijden.

Ik ben niet overtuigd dat Ferrari zou meekunnen met de pace van Mercedes, dan vind ik het wel entertainend dat er onder hen nog wat batailles zijn

Gaat n lang en saai seizoen worden, en als die redbull zo dramatisch blijft ook ineens t laatste seizoen van verstappen in dat team, al zie ik die ook gewoon in staat om voor t einde van seizoen er de stekker uit te trekken.

Wat n dra-ma-tische auto heeft die dit jaar toch gekregen.

Als die auto's zo gemakkelijk zijn waarom fucked Max zijn start 3 keer en gaat hij dit weekend 2 keer van de baan?

Mooie race.
De Ferrari mannen maken er een feestje van.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan