FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Russell die 0,3 sec trager was dan Kimi gaat sowieso minder aandacht krijgen dan Max die trager was dan Hadjar.

Die gaps tegenover de Mercedes is echt zzz

Het is duidelijk dat de rijders op de vingers getikt zijn door FOM en FIA na het eerste raceweekend en wat positiever moesten doen in China. In Japan komt echter de realiteitszin terug. Dit reglement is een Frankenstein van jewelste. Rijders die goed zijn in snelle bochten zoals Verstappen, Norris, Albon,... zijn echt gejost. Antonelli neemt al meteen de maat van Russell. Als die morgen wint belooft het een heet jaartje te worden bij Mercedes.

Het is duidelijk dat de rijders op de vingers getikt zijn door FOM en FIA na het eerste raceweekend en wat positiever moesten doen in China. In Japan komt echter de realiteitszin terug. Dit reglement is een Frankenstein van jewelste. Rijders die goed zijn in snelle bochten zoals Verstappen, Norris, Albon,... zijn echt gejost. Antonelli neemt al meteen de maat van Russell. Als die morgen wint belooft het een heet jaartje te worden bij Mercedes.
Maar Charles en Lewis vonden het toch fun in weekend 2. /s

Die hun reacties na deze Q zeggen genoeg. Ik ben blij dat sommige eindelijk eens de waarheid durven zeggen.
Charles zei letterlijk :it's one big joke

Edit: zelfs Toto heeft gezegd dat Q niet is wat het zou moeten zijn...

Laatst bewerkt:
Max Verstappen lijken we volgend jaar toch echt niet meer in de F1 te gaan zien, zeker als het zo blijft door gaan.

Ik wou hier al komen posten voor dat ik dit had gelezen: Max zou beter stoppen. Motivatie is weg. Doet me wat denken aan Hakinnen en Vettel.
Ga maar wat andere dromen najagen. GT3, LeMans, ...

Die Ferrari is toch wel een moeilijke auto denk ik. Practice 3 Leclerc drift bijna alle bochten.

Benieuwd naar de start morgen. Zien of Ferrari nu nog tot P1 kan door schieten.

Ik wou hier al komen posten voor dat ik dit had gelezen: Max zou beter stoppen. Motivatie is weg. Doet me wat denken aan Hakinnen en Vettel.
Ga maar wat andere dromen najagen. GT3, LeMans, ...

Die Ferrari is toch wel een moeilijke auto denk ik. Practice 3 Leclerc drift bijna alle bochten.

Benieuwd naar de start morgen. Zien of Ferrari nu nog tot P1 kan door schieten.
Jij lult over Verstappen toch ook maar wat uit je nek hé 🤣🤣🤣
Heb je eigenlijk de tweede helft van 2025 gezien? Deze reglementen trekken op niks, een F1 wagen op het scherpst van de snede rijden is er niet meer bij, zelfs niet in kwalificatie. Welke rijder zit daar op te wachten? De mindere goden waarschijnlijk...

Ferrari-coureur Charles Leclerc haalde na de kwalificatie van zaterdag genadeloos hard uit. ,,In de kwalificatie kan ik deze reglementen echt niet uitstaan", foeterde de Monegask over de boordradio.

,,Het is echt belachelijk. Ik ga sneller door bochten, geef eerder gas, maar verlies verdomme alles op het rechte stuk. Het is één grote grap", aldus Leclerc, die een vierde plek pakte en later bij de pers zijn scheldkanonnade uitlegde.

,,In Q3 probeer je altijd dingen te doen die je nooit eerder hebt geprobeerd. Maar nu verlies ik gewoon tijd op het rechte stuk. Enorm frustrerend, want je wilt de limiet opzoeken, maar dat loont niet meer met deze auto's... Sterker nog, je wordt ervoor gestraft."

De Formule 1 hoopte de coureurs tegemoet te komen door voor de kwalificatie de maximale laadcapaciteit iets te verlagen van 9,0 MJ (megajoule) naar 8,0 MJ, maar dat bleek weinig effect te hebben. ,,Ik weet dat de FIA ermee bezig is, maar dit is voor iedereen nog steeds frustrerend."

Ik vraag me oprecht af wanneer sommige hier hun oogkleppen gaan afzetten.

Man, wat een bende weners hier wiens plaat blijft hangen!

Ja, Quali is niet waar iemand zit op te wachten, de races zijn zo slecht niet. Wat Leclerc zegt slaat ook gewoon op de Qualy he, niet op de races zelf..

Idd, en Ferrari had blijkbaar weer deployment issues. Blijkbaar zorgt een snap oversteer ook voor een kleine soort glitch waar door de deployment beetje in de war zou geraken.

Jij lult over Verstappen toch ook maar wat uit je nek hé 🤣🤣🤣
Heb je eigenlijk de tweede helft van 2025 gezien? Deze reglementen trekken op niks, een F1 wagen op het scherpst van de snede rijden is er niet meer bij, zelfs niet in kwalificatie. Welke rijder zit daar op te wachten? De mindere goden waarschijnlijk...
Hebt ge eigenlijk gelezen wat ik heb geschreven? Wat in godsnaam heeft 2025 daar mee te maken?

Het is toch duidelijk dat Max dit niet plezant vindt? Hij heeft niks meer te bewijzen. Heeft geld om maar alles te kunnen doen wat hij wilt.

Waarom zit die dat nog tegen zijn goesting rond te rijden?

Vorige week op de Nürburgring was dolle pret voor hem. Ga dat doen man. Die gewoon wat ge plezant vindt.

Nogmaals: iedereen hier op dit forum weet dat Max de beste piloot is van de grid.
Ik ben uw kinderachtig gedrag eigenlijk echt kotsbeu. Met uw anti-Max gezeik.
Ge hebt zelf trouwens compleet geen enkele bijdrage aan Max zijn results. Gewoon omdat ge "fan" zijt van de beste maakt u niet beter dan iemand anders hé. Echt moeilijk is dat niet zien wie beste is, en dan succes supporter worden.

Hebt ge eigenlijk gelezen wat ik heb geschreven? Wat in godsnaam heeft 2025 daar mee te maken?

Het is toch duidelijk dat Max dit niet plezant vindt? Hij heeft niks meer te bewijzen. Heeft geld om maar alles te kunnen doen wat hij wilt.

Waarom zit die dat nog tegen zijn goesting rond te rijden?

Vorige week op de Nürburgring was dolle pret voor hem. Ga dat doen man. Die gewoon wat ge plezant vindt.

Nogmaals: iedereen hier op dit forum weet dat Max de beste piloot is van de grid.
Ik ben uw kinderachtig gedrag eigenlijk echt kotsbeu. Met uw anti-Max gezeik.
Ge hebt zelf trouwens compleet geen enkele bijdrage aan Max zijn results. Gewoon omdat ge "fan" zijt van de beste maakt u niet beter dan iemand anders hé. Echt moeilijk is dat niet zien wie beste is, en dan succes supporter worden.
Je vergelijkt Verstappen met Hakkinen en Vettel, dat toont toch aan dat je er zelf totaal niks van snapt? Hakkinen kon niet meer met de druk om van de titelstrijd en had de dood'al in de ogen gekeken, Vettel was een one trick pony die na het diffuser tijdperk niks meer klaarspeelde en in feite ook moeilijk met druk omkon.
Verstappen is gewoon pissed omdat F1 totaal niet meer is wat het zou moeten zijn dit jaar.

Uw laatste paragrafe hoort niet op dit forum thuis, schrijf zoiets in een PM. Succes supporter? Ik volg F1 al sinds 1996 en ben nooit succes supporter geweest, ik voel me dus niet aangesproken😃

Ik heb het over het "uitgeblust" gedeelte.... Nee ge kunt situaties uit het verleden niet 1 op 1 vergelijken... No shit...

Max is de beste piloot als hij een auto krijgt die 100% op zijn maat gemaakt anders is hij een meeloper zoals zoveel andere.
Dit is geen kritiek maar gewoon een vaststelling.
In de loop van het jaar zullen ze bij redbull wel het nodige doen en meer een auto op zijn maat brengen.

Rustig gasten. Het is duidelijk dat Formule 1 op dit moment zoekende is. Veel F1 fans wenen, veel rijders wenen.

De druk zal ook wel hoog liggen bij de FIA om deze sport terug op spoor te krijgen.

In de loop van het jaar zullen ze bij redbull wel het nodige doen en meer een auto op zijn maat brengen.

Ik zal even uitleggen hoe een team zoals bv Red Bull werkt dat momenteel zoekende is naar performance. 😆

Beide piloten(Verstappen en Hadjar) zijn momenteel testpiloten in opdracht van Red Bull en testen verschillende setups en onderdelen om het gat te dichten naar de top.

Max die ook verklaarde dat de RB22 niet reageert op set-up wijzigingen. Dat is toch wel een heel dik probleem. Heeft ook nie genoeg vertrouwen nu om echt volledig op de limiet te rijden in qualy.

Norris die trouwens dan weer zei dat zijn snelheid voor de 130R dropte met 56 km/u. Het is ronduit deprimerend... Alonso die dan weer aangaf dat de driver skill (en de bijhorende ballen hebben om een bocht zoals de 130R zo snel mogelijk te nemen) ook gewoon weg is.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan