FIA Formula One 2026

Wie wordt wereldkampioen in 2026 ?

• Lando Norris

Stemmen: 1 1,9%
  • Oscar Piastri

Stemmen: 5 9,4%
  • Charles Leclerc

Stemmen: 8 15,1%
  • Lewis Hamilton

Stemmen: 4 7,5%
  • Max Verstappen

Stemmen: 23 43,4%
  • Isack Hadjar

Stemmen: 0 0,0%
  • George Russell

Stemmen: 4 7,5%
  • Andrea Kimi Antonelli

Stemmen: 2 3,8%
  • Fernando Alonso

Stemmen: 3 5,7%
  • Lance Stroll

• Pierre Gasly

• Franco Colapinto

• Esteban Ocon

• Oliver Bearman

• Liam Lawson

• Arvid Lindblad

• Alexander Albon

• Carlos Sainz

• Nico Hulkenberg

• Gabriel Bortoleto

• Sergio Perez

• Valtteri Bottas

• Totaal aantal stemmers
    53
  • Opiniepeiling gesloten .
Tja dat zie je toch al duidelijk vanaf race 1. De kunst om een ronde op de limiet te gaan is gewoon weg. Laat staan de ballenknijpers van bochten. Deze reglementen zijn gewoon een waste voor F1. Welke zot bedenkt zoiets? Hoezo kan je anno 2026 dit niet op voorhand zien?

ik begin wel te snappen waarom EA niet voor een volledig nieuw spel kiest voor dit seizoen

maar ik vind het jammerder dat er vooral over dat management gedeelte wordt geweend, dan dat over het sportieve gedeelte gesproken wordt

ik begin wel te snappen waarom EA niet voor een volledig nieuw spel kiest voor dit seizoen

maar ik vind het jammerder dat er vooral over dat management gedeelte wordt geweend, dan dat over het sportieve gedeelte gesproken wordt
Kimi haalt met 2 vingers in de neus pole position zonder een echt goeie lap te rijden.

Veel meer valt daar nu ook nie over te zeggen.

Laatst bewerkt:
Ik vind de wagens geweldig, veel knapper als de voorbije jaren, dat nerveuze rijgedrag zie ik ook graag, het niet op rails liggen. Ik vind het top om te zien dat Hadjar, Bearman, Lindblad en Antonelli het uitstekend doen t.o.v. hun meer ervaren teamgenoten. Ik vind het nog leuker dat verschillende teams andere reglementsinterpretaties hebben gevonden. De dominantie van Mercedes is niet eens erg, dat had iedereen van ver zien aankomen. Maar die superclipping is er gewoon te veel aan, dat verpest alles voor mij, ook in de races. Al die inhaalbewegingen zijn nog artificiëler dan DRS en dat vond ik al zo'n rotding. De waarde van een superronde op het scherpst van de snede of een ultieme inhaalbeweging is gewoon weg.

Die superclipping helemaal weg krijgen zou heel veel oplossen. Maar ja, zo simpel is dat natuurlijk weer niet. Het op de limiet rijden, iets waar voor we F1 kijken (of toch zeker de kwalificaties), is idd weg...

Kimi haalt met 2 vingers in de neus pole position zonder een echt goeie lap te rijden.

Veel meer valt daar nu ook nie over te zeggen.
Max die uit Q3 gehouden wordt door Lindblad, bvb? lijkt mij toch iets waarover in andere seizoen gesproken wordt
of Piastri die wel ineens de gap naar Russell op een tiende kan houden? en Mclaren die op gelijke hoogte gekomen zijn met Ferrari (begrijpen ze de PU nu al beter?)

Max die uit Q3 gehouden wordt door Lindblad, bvb? lijkt mij toch iets waarover in andere seizoen gesproken wordt
of Piastri die wel ineens de gap naar Russell op een tiende kan houden? en Mclaren die op gelijke hoogte gekomen zijn met Ferrari (begrijpen ze de PU nu al beter?)
Ik moet wel zeggen dat ik oprecht verbaasd ben dat er amper posts op alle media te zien zijn over het feit dat Hadjar en Lindblad Max outqualified hebben.

Vroeger zou dat een hot topic zijn, zeker voor de trolls/anti-Max volk. En al zeker omdat het al de 2e keer is dat Hadjar voor Max start.

Dit was wel de eerste keer in 30j F1 dat ik tijdens de Q niet eens naar de tijden keek en totaal nie bezig was wie waar eindigt/wie de pole pakt.

Laatst bewerkt:

Ik denk dat er een software bug zit op Verstappen zijn wagen. Clipping begint te vroeg 😆 Tis echt triestig gesteld als ge clipping analyses moet beginnen maken.

Norris die trouwens dan weer zei dat zijn snelheid voor de 130R dropte met 56 km/u. Het is ronduit deprimerend... Alonso die dan weer aangaf dat de driver skill (en de bijhorende ballen hebben om een bocht zoals de 130R zo snel mogelijk te nemen) ook gewoon weg is.
Ik vind dit soort opmerkingen allemaal een beetje vreemd. Overigens niet specifiek op u, of zelfs op dit forum bedoelt.

Ik heb toch de indruk dat er dit seizoen veel meer fouten worden gemaakt dan andere seizoenen?

Als je alleen al naar de practice sessions van dit weekend kijkt? Of gewoon naar Leclerc in P3. Die drift het hele circuit rond.

Als het zo gemakkelijk is waarom gaan er dan zo veel in de fout?

R130 is een dik probleem ja. En ik denk in de race nog meer want voor Q hadden ze toch andere instellingen toegepast? Maar de rest van het circuit is toch serieus op de limiet lijkt mij. Voor de chicane vallen ze ook stil. Maar uiteindelijk blijft het daar toch ook zo laat mogelijk remmen en die chicane op de limiet nemen? Zie bv Russel in zijn Q daar.

Stevige crash van Bearman, hopelijk dat been ok. Crash onder andere vanwege delta in snelheid? Zat ineens heel dicht op de auto voor hem.

Edit: bij zien van de replay lijkt dat alsof iemand op een hot lap iemand haalt die op een outlap zit, maar dan beide in de race en voor positie aan het vechten.

Laatst bewerkt:
Russell zijn commentaren op de dominante McLaren vorig jaar lijken als een boomerang in zijn gezicht terug te komen.
Antonelli heeft als eerste back-to back wins.
Volgens Autosport.com heeft die alleen gewonnen dankzij de SC, hahaha, de bias van de Engelse pers begint al :)

Voor de rest weer veel artificiële inhaalbewegingen gezien, snelheidsverschillen zijn zo hoog (ook bij de starts) dat het niet lang gaat duren eer er iets ernstigs gaat gebeuren. Bearman kwam al goed weg want dat was een serieuze klapper! Geen TV beeld van de impact gezien trouwens, vermoedelijk had de broadcast weer technische problemen :oi22:

Mooie race van Piastri & Leclerc. Benieuwd of Hamilton het nog steeds de beste races ever vindt nu hij opnieuw aan de verliezende kant staat.
Verstappen reed Hadjar als vanouds op 20s, maar kon Gasly geen moment voorbij. Die laatste rijdt Colapinto echt wel het snot voor de ogen.

Verder heeft Alonso toch weer mooi beide Cadillac's gesplit!

Van die typische Russell smile van tijdens de testdagen en weekend 1 omdat ie denkt dat ie een gratis WDC wint, blijft niks meer van over.
Schitterend.

Ik begin het wel echt vervelend te vinden dat ge als kijker bij elke overtake niet weet of dat nu een echte overtake is of dat er weer een re-overtake komt door battery. Hierdoor kijkt ge toch naar de race/acties met één oog. Neemt echt alle spanning van de race/actie weg. Dat is echt iets doms en enkel goed voor mensen die enkel naar samenvattingen/YouTube highlights kijken.

Verstappen met een normale start :woohoo:

Laatst bewerkt:
Goed voor Antonelli.
Daarmee is alles gezegd, denk ik, trieste race.
Die fake overtakes met 70 km/u verschil doen het toch niet voor mij.
Bearman was al kritisch voor het weekend over de reglementen, het zal er vandaag niet op gebeterd zijn.
Hopelijk beterschap na de Midden-Oostenstop.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan