Fietsleasing

Zinja

Member
Mijn vrouw kan via haar werk een fiets leasen bij Joule, echter word dit van het nettoloon gehouden en niet van het brutoloon.
Is dit dan nog voordelig als het van het nettoloon word gehouden, bij mij gaat het van het brutoloon loon af.
Ben zelf niet zo thuis in deze materie maar het lijkt me als het van het nettoloon gaat minder interessant?

Hoort eerder thuis in https://www.beyondgaming.be/forums/mobiliteit/ zou ik denken, maar bon.
Mijn vrouw kan via haar werk een fiets leasen bij Joule, echter word dit van het nettoloon gehouden en niet van het brutoloon.
Is dit dan nog voordelig als het van het nettoloon word gehouden, bij mij gaat het van het brutoloon loon af.
Ben zelf niet zo thuis in deze materie maar het lijkt me als het van het nettoloon gaat minder interessant?
Lijkt mij toch een raar verhaal? Als het effectief recht van het netto gaat is dat hoogstwaarschnijlij gewoon niet interessant. Leasen is eigenlijk enkel interessant door het belastingvoordeel, de leasing bedrijven koppelen er namelijk altijd een aantal zaken aan die je als particulier eigenlijk niet nodig hebt en anders nooit zou nemen, zoals verzekering, pechverhelping en een véél te duur fietsslot + hun overhead natuurlijk want het zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Die zaken betaal je allemaal mee. Doordat het van u bruto af gaat kom je finaal altijd (tenzij voor een fiets van €1000 natuurlijk) veel goedkoper uit voor het totaal pakket dan dat je de fiets zo zou kopen in de winkel maar als het van je netto af gaat valt dat voordeel natuurlijk weg.

Vind het raar dat ze zulk leasing aanbieden waar je geen profijt van hebt.
Is eigenlijk een “soort” lening bijna dan.

Heeft blijkbaar te maken met het paritair comité waar je inzit, heb met hun contact opgenomen en ze zeiden zelf dat het niet interessant was om te doen aan die voorwaarden.

Terug
Bovenaan