Franse politiek

Wie denk/hoop je dat het wordt?

• Macron

• Le Pen

• Pécresse

• Zemmour

• Mélenchon

• Hidalgo

• Jadot

• Andere

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Want er zijn geen extreem rechtse zwarten?

Heb ik niet gezegd. Het gaat hier over Frankrijk, dus hoewel ik het niet vermeld heb, ga ik ervan uit dat iedereen begrijpt dat ik "stemmen op extreem-rechts in een blank gedomineerde samenleving" bedoel. Extreem-rechts is tegen de zwarte medemens in die samenleving, dus ik begrijp inderdaad niet waarom ze erop stemmen. Le Pen is niet de persoon die hun leven gaat verbeteren.

Heb ik niet gezegd. Het gaat hier over Frankrijk, dus hoewel ik het niet vermeld heb, ga ik ervan uit dat iedereen begrijpt dat ik "stemmen op extreem-rechts in een blank gedomineerde samenleving" bedoel. Extreem-rechts is tegen de zwarte medemens in die samenleving, dus ik begrijp inderdaad niet waarom ze erop stemmen. Le Pen is niet de persoon die hun leven gaat verbeteren.
ik denk dat extreem rechts in europa eerder tegen criminaliteit is, tegen ongebreidelde immigratie etc.
Niet tegen de zwarte medemens....

ik denk dat extreem rechts in europa eerder tegen criminaliteit is, tegen ongebreidelde immigratie etc.
Niet tegen de zwarte medemens....

Gaan we daar nu echt onnozel over doen? Dat gaat dan over die ongebreidelde immigratie uit Zweden en de steigende criminaliteit onder de Noorse inwijkelingen? Dat zijn toch gewoon punten puur tegen de gekleurde inwijkeling. Reacties nalezen op Twitter en Facebook brengt snel duidelijkheid over welke groep mensen ze het liefst zien oprotten uit hun land.

Stemmen op een partij waarvan de meerderheid van de leden en het stemvee u eigenlijk uit uw land wil, wat is daar het punt van? Welke logica schuilt daarachter?

En nu hopen dat we morgen niet wakker worden met nieuw dat er over heel Frankrijk rellen zijn uitgebroken...

Gaan we daar nu echt onnozel over doen? Dat gaat dan over die ongebreidelde immigratie uit Zweden en de steigende criminaliteit onder de Noorse inwijkelingen? Dat zijn toch gewoon punten puur tegen de gekleurde inwijkeling. Reacties nalezen op Twitter en Facebook brengt snel duidelijkheid over welke groep mensen ze het liefst zien oprotten uit hun land.

Stemmen op een partij waarvan de meerderheid van de leden en het stemvee u eigenlijk uit uw land wil, wat is daar het punt van? Welke logica schuilt daarachter?
Veelal zijn dat proteststemmen zeker?

En nu hopen dat we morgen niet wakker worden met nieuw dat er over heel Frankrijk rellen zijn uitgebroken...
Goed mogelijk maar imo ginger bij een ander resultaat ook wel een hoge kans zijn. Dat is nu eenmaal het probleem met verkiezingen waarbij men enkel moet kiezen tussen 2 personen die dan ook serieus ver uit elkaar liggen.

Vanuit katholieke kringen werd er toch voornamelijk opgeroepen niet op Le Pen te stemmen: https://international.la-croix.com/...on-some-catholic-laity-are-speaking-out/15969

Ik ken Franse politiek niet genoeg om te weten of "oproepen" helpt :p.

Maar

Le premier tour de l’élection présidentielle confirme un vote des catholiques qui s’ancre à droite et se radicalise. C’est le constat d’un sondage réalisé dimanche 10 avril par l’Ifop pour La Croix. Le vote de gauche n’a toutefois pas disparu, y compris chez les pratiquants réguliers, comme cela a pu être parfois avancé. Les musulmans ont, quant à eux, massivement voté pour Jean-Luc Mélenchon.

Daarbovenop dat Macron het pro-euthanasie is, symbool is van kapitalisme,...

Dan kan ik best wel begrijpen dat Guaduloupe of Guyana Macron niet echt lusten.

Macron hoogstwaarschijnlijk herverkozen. Oef.

Inderdaad, één van de weinige verkiezingen waar ik eens opluchting bij voel door het resultaat. Stel je voor een fascist als Le Pen aan het hoofd van Frankrijk net nu we een vuist moeten vormen tegen Rusland.
Binnen 5 jaar een nieuwe kans voor Le Pen, het zal dan wel lukken.
Hopelijk niet, en tijd dat ze eens haar banden met Rusland onderzoeken en al haar misbruik van Europese financiën.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan