Tjah. Ik ken de situatie redelijk goed omdat ze mij gevraagd hadden om betrokken te zijn in de VZW

. Cege kent iets van centen en via de schoonzus ken ik die dokter redelijk goed en die hadden centen te veel. Bon, na 5 min uitleg keek ik zeer verward. Volgens haar was alles gecheckt door de boekhouder en OK. Zal wel, ik loop er in een boogje rond. Bottom line is dat ze daar in een VZW zitten met paar doktoors, zo goed als 0 kosten hebben en het geld klotst daar binnen dat het niet normaal is. En telkens stapelt dat op en moet dat uitgegeven worden.
Ik weet niet of dat bewust frauderen is. Ik wil best geloven dat die niet ter kwader trouw zijn want 0,0 verstand van centen. Gewoon de boekhouder volgen en dan aftekenen zonder goed te beseffen wat ze tekenen.
Overlaatst nieuwe stallen gezet en extra paarden gekocht met VZW centen 'voor paardentherapie'. Er zal daar wel af en toe 1 op therapie gaan. Madam zit daar wel elk weekend met haar kinderen. En de faciliteiten zijn gebouwd op haar prive grond waardoor ze nog wat huur vangt voor die grond ook. "Ja, het geld uit de VZW moet op, he".
Mogelijks verstaat ze zelf niet goed wat de boekhouder doet. Dunno. Feit dat ze gewoon normaal vinden dat het geld er moet uitstromen naar prive om belastingen te vermijden is uiteraard het fundamentele probleem.
En dat spelletje is al 10-15y bezig zonder noemenswaardige fiscale problemen...