cege
Well-known member
Dat is dan toch ook omdat de stad er niks aan wil doen?
Als men bij de stad/politie een aanvraag voor uitbatingsvergunning krijgt voor horeca (pita, kebab) of een nachtwinkel onder statuut van een vzw en men keurt dat goed of laat begaan zijn ze gewoon mede schuldig in mijn ogen
Sociale RSZ bijdrage is in principe maar 1 kwartaal hoor, dan krijg je al wel eens bezoek waarom dat niet in orde is gebracht.
Maar ik kan me voorstellen dat in een grootstad als bv Antwerpen er teveel zaken zijn en te weinig ambtenaren/controleurs
Meestal is het personeel ook "zelfstandige" en weten die niet eens dat ze zelfstandige zijn en zelf moeten instaan voor de sociale bijdrage.
Maarja wederom een politieke keuze dat dit kan en men laat begaan
Ik weet uiteraard de details niet. Ik hoor die mens gewoon altijd foeteren, en moest er niks van aan zijn, zou hij wel niet foeteren vermoedelijk.
Dat zijn straten waar er 10-20 naast elkaar zijn. En ik kom daar nu ook niet meer elke week. Maar om de zoveel maanden passeer ik daar nog eens en het is opvallend dat er van die 20 koten er altijd 5 van naam veranderd zijn of wat aangepast qua inrichting (dus wsch andere uitbater). Dus dat is wel consistent met het verhaal dat die snel ronddraaien van eigenaar. En je moet er cash betalen.
Dat is zoals het frietkot om de hoek bij mijn ouderlijke huis. Daar is de kassa 10y lang (voor de witte kassa verplicht was) een schoendoos met cash geweest en je kassaticketje een geschreven blaadje. Zal ook allemaal volledig in orde geweest. En dat frietkot is er nog altijd. En de uitbater is ondertussen ipv een jonge 20er een dikke 50er geworden. Maar wel nog altijd dezelfden... Dus hij zal niet al te vaak tegen de lamp gelopen zijn...

. Cege kent iets van centen en via de schoonzus ken ik die dokter redelijk goed en die hadden centen te veel. Bon, na 5 min uitleg keek ik zeer verward. Volgens haar was alles gecheckt door de boekhouder en OK. Zal wel, ik loop er in een boogje rond. Bottom line is dat ze daar in een VZW zitten met paar doktoors, zo goed als 0 kosten hebben en het geld klotst daar binnen dat het niet normaal is. En telkens stapelt dat op en moet dat uitgegeven worden.
), heb niks te verbergen. Ofwel was het gewoon louter toeval. Wie zal het weten éh...

,...)
), maar de 3 bestuursleden die zichzelf wel onkostenvergoedingen voor vele vele dagen uitkeren (véél meer dan ze er effectief mee bezig zijn, maarja wie kan dat ooit controleren) en geregeld gewoon een nieuwe laptop, iPhone, ... aan zichzelf geven. En in de 2 decennia dat de vzw bestaat, nog nooit iets gehoord of gezien van de fiscus (buiten gewoon het betalen van de rechtspersonenbelasting).