Fraude door zelfstandigen

Dat is dan toch ook omdat de stad er niks aan wil doen?
Als men bij de stad/politie een aanvraag voor uitbatingsvergunning krijgt voor horeca (pita, kebab) of een nachtwinkel onder statuut van een vzw en men keurt dat goed of laat begaan zijn ze gewoon mede schuldig in mijn ogen

Sociale RSZ bijdrage is in principe maar 1 kwartaal hoor, dan krijg je al wel eens bezoek waarom dat niet in orde is gebracht.
Maar ik kan me voorstellen dat in een grootstad als bv Antwerpen er teveel zaken zijn en te weinig ambtenaren/controleurs

Meestal is het personeel ook "zelfstandige" en weten die niet eens dat ze zelfstandige zijn en zelf moeten instaan voor de sociale bijdrage.
Maarja wederom een politieke keuze dat dit kan en men laat begaan

Ik weet uiteraard de details niet. Ik hoor die mens gewoon altijd foeteren, en moest er niks van aan zijn, zou hij wel niet foeteren vermoedelijk.

Dat zijn straten waar er 10-20 naast elkaar zijn. En ik kom daar nu ook niet meer elke week. Maar om de zoveel maanden passeer ik daar nog eens en het is opvallend dat er van die 20 koten er altijd 5 van naam veranderd zijn of wat aangepast qua inrichting (dus wsch andere uitbater). Dus dat is wel consistent met het verhaal dat die snel ronddraaien van eigenaar. En je moet er cash betalen.

Dat is zoals het frietkot om de hoek bij mijn ouderlijke huis. Daar is de kassa 10y lang (voor de witte kassa verplicht was) een schoendoos met cash geweest en je kassaticketje een geschreven blaadje. Zal ook allemaal volledig in orde geweest. En dat frietkot is er nog altijd. En de uitbater is ondertussen ipv een jonge 20er een dikke 50er geworden. Maar wel nog altijd dezelfden... Dus hij zal niet al te vaak tegen de lamp gelopen zijn...

Ik weet uiteraard de details niet. Ik hoor die mens gewoon altijd foeteren, en moest er niks van aan zijn, zou hij wel niet foeteren vermoedelijk.

Dat zijn straten waar er 10-20 naast elkaar zijn. En ik kom daar nu ook niet meer elke week. Maar om de zoveel maanden passeer ik daar nog eens en het is opvallend dat er van die 20 koten er altijd 5 van naam veranderd zijn of wat aangepast qua inrichting (dus wsch andere uitbater). Dus dat is wel consistent met het verhaal dat die snel ronddraaien van eigenaar. En je moet er cash betalen.

Dat is zoals het frietkot om de hoek bij mijn ouderlijke huis. Daar is de kassa 10y lang (voor de witte kassa verplicht was) een schoendoos met cash geweest en je kassaticketje een geschreven blaadje. Zal ook allemaal volledig in orde geweest. En dat frietkot is er nog altijd. En de uitbater is ondertussen ipv een jonge 20er een dikke 50er geworden. Maar wel nog altijd dezelfden... Dus hij zal niet al te vaak tegen de lamp gelopen zijn...

Uiteraard, die wisselen van KBO nummer, uitbater, naam op het tempo dat een gewone persoon van ondergoed wisselt 😅

Ik heb het al voorgesteld, geen sociale controle ook een bankkaske mee voor onmiddelijke inning en laat men meteen hun boete betalen. Tegen dat de papiermolen zijn werk doet zijn ze al 3x vertrokken

Tja als dat in een privé ligt dat zwart geld dan is het zo simpel niet he.
En als klanten meewerken aan dat systeem en het mee in stand houden wat kan je dan nog zeggen.. kunt nie elke dag bij die mens in zen zaak staan. Waarschijnlijk ook forfaitair belast

Uiteraard, die wisselen van KBO nummer, uitbater, naam op het tempo dat een gewone persoon van ondergoed wisselt 😅

Ik heb het al voorgesteld, geen sociale controle ook een bankkaske mee voor onmiddelijke inning en laat men meteen hun boete betalen. Tegen dat de papiermolen zijn werk doet zijn ze al 3x vertrokken

Tja als dat in een privé ligt dat zwart geld dan is het zo simpel niet he.
En als klanten meewerken aan dat systeem en het mee in stand houden wat kan je dan nog zeggen.. kunt nie elke dag bij die mens in zen zaak staan. Waarschijnlijk ook forfaitair belast

Waarschijnlijk. Wie daar meer dan 1x kwam, die kreeg altijd een emmer frieten mee. Of je een kleintje of een grote of een super bestelde/betaalde, altijd zelfde scenario. Frietjes in het bakje scheppen en dan de bak volledig uitkappen. Op den duur bestelden we een kleintje voor een gezin van 5 :laugh:

Klanten content en frieterie wsch belast somehow forfaitair op het aantal patatten dat hij op factuur koopt.

Tjah. Ik ken de situatie redelijk goed omdat ze mij gevraagd hadden om betrokken te zijn in de VZW :hakkuh: . Cege kent iets van centen en via de schoonzus ken ik die dokter redelijk goed en die hadden centen te veel. Bon, na 5 min uitleg keek ik zeer verward. Volgens haar was alles gecheckt door de boekhouder en OK. Zal wel, ik loop er in een boogje rond. Bottom line is dat ze daar in een VZW zitten met paar doktoors, zo goed als 0 kosten hebben en het geld klotst daar binnen dat het niet normaal is. En telkens stapelt dat op en moet dat uitgegeven worden.

Ik weet niet of dat bewust frauderen is. Ik wil best geloven dat die niet ter kwader trouw zijn want 0,0 verstand van centen. Gewoon de boekhouder volgen en dan aftekenen zonder goed te beseffen wat ze tekenen.

Overlaatst nieuwe stallen gezet en extra paarden gekocht met VZW centen 'voor paardentherapie'. Er zal daar wel af en toe 1 op therapie gaan. Madam zit daar wel elk weekend met haar kinderen. En de faciliteiten zijn gebouwd op haar prive grond waardoor ze nog wat huur vangt voor die grond ook. "Ja, het geld uit de VZW moet op, he". :cautious:

Mogelijks verstaat ze zelf niet goed wat de boekhouder doet. Dunno. Feit dat ze gewoon normaal vinden dat het geld er moet uitstromen naar prive om belastingen te vermijden is uiteraard het fundamentele probleem.

En dat spelletje is al 10-15y bezig zonder noemenswaardige fiscale problemen...
Ik kan niet goed volgen.
De inkomsten in die vzw zijn toch gewoon de lonen naar werk die naar elke arts moet uitbetaald worden?
Een aantal artsen die alle inkomsten samen poolen en dan uitbetalen.
Dus die groepering van artsen heeft niet het doel om winst te maken?

Laatst bewerkt:
@Silence spijtig dat er geen controleurs meelezen zodanig dat dergelijke misbruiken er kunnen tegen de muur lopen...
Heb hier recent 2 charmante heren thuis gehad, zou me niet verwonderen dat het belastingcontoleurs waren, die via het forum bij mij terechtkwamen 😂 😂 😂 en dat ze toch eens wilden zien wat er hier bij mij thuis, op m'n thuiskantoor, allemaal aan de hand was, onder het mom van geïnteresseerd te zijn in m'n 'vastgoed' die te koop staat... De weinige vragen die ze stelden leken niet echt op 't vastgoed gericht, en eerder op m'n werk... Maar goed, ze waren jammer genoeg snel weg. Als ze terug willen komen voor andere koterijen, dat ze maar doen (als ze hier meelezen :thinking:), heb niks te verbergen. Ofwel was het gewoon louter toeval. Wie zal het weten éh...

Dat is dan toch ook omdat de stad er niks aan wil doen?
Als men bij de stad/politie een aanvraag voor uitbatingsvergunning krijgt voor horeca (pita, kebab) of een nachtwinkel onder statuut van een vzw en men keurt dat goed of laat begaan zijn ze gewoon mede schuldig in mijn ogen

Sociale RSZ bijdrage is in principe maar 1 kwartaal hoor, dan krijg je al wel eens bezoek waarom dat niet in orde is gebracht.
Maar ik kan me voorstellen dat in een grootstad als bv Antwerpen er teveel zaken zijn en te weinig ambtenaren/controleurs

Meestal is het personeel ook "zelfstandige" en weten die niet eens dat ze zelfstandige zijn en zelf moeten instaan voor de sociale bijdrage.
Maarja wederom een politieke keuze dat dit kan en men laat begaan
Het gaat volgens mij niet speciaal om vzw in de horeca zoals cege vermoed, die gebruiken meestal gewoon wel een eenmanszaak of BV.

't Echte probleem is dat ze soms gewoonweg helemaal niks aangeven, of zelfs geen vergunning vragen. Gewoon nikske.
De overheid shifte onder de 1/4 blauwe regeringen naar ondernemen toegankelijker maken, men laat veel nieuwe bedrijfjes toe opgericht te worden die eigenlijk geen bestaansrecht hebben, om ze dan niet te controleren of verder uit te pluizen. Laksheid van de overheid, die in feite nooit echt zal kunnen volgen...
En diegene die wel alles proper doen, mogen natuurlijk betalen.

En dat is ook het probleem met cash. Je steekt in de zaak wat je wil, als je met zo'n cash business elke dag 1000 EUR omzet draait, en maar 200 EUR inbrengt (en al dan niet op de rekening stort), en dus enkel maar die 200 EUR aangeeft, dan lijkt alles voor de buitenwereld normaal. Hoe moet een controleur dat in godsnaam gaan vinden als die cash bv. gewoon thuis in een sok ligt, of af en toe zelfs in kleine bedragen op de rekening van de eigenaar of familie ervan wordt gestort? Die 800 EUR moet dan nog in de kassa liggen of in de eigenaar z'n zakken zitten op het moment van de controle. Maar ik heb nog nooit gehoord dat die fouilleren, tenzij misschien als de politie erbij is met sociale inspectie...

Ik ben er zeker van dat als we al die kleintjes zouden optellen, er snel een miljoen of 2 naar boven kan komen. Maar of ze dan gaan willen blijven verder doen, en correct, met hun zaak, is iets anders.

Heb hier recent 2 charmante heren thuis gehad, zou me niet verwonderen dat het belastingcontoleurs waren, die via het forum bij mij terechtkwamen 😂 😂 😂 en dat ze toch eens wilden zien wat er hier bij mij thuis, op m'n thuiskantoor, allemaal aan de hand was, onder het mom van geïnteresseerd te zijn in m'n 'vastgoed' die te koop staat... De weinige vragen die ze stelden leken niet echt op 't vastgoed gericht, en eerder op m'n werk... Maar goed, ze waren jammer genoeg snel weg. Als ze terug willen komen voor andere koterijen, dat ze maar doen (als ze hier meelezen :thinking:), heb niks te verbergen. Ofwel was het gewoon louter toeval. Wie zal het weten éh...

Het gaat volgens mij niet speciaal om vzw in de horeca zoals cege vermoed, die gebruiken meestal gewoon wel een eenmanszaak of BV.

't Echte probleem is dat ze soms gewoonweg helemaal niks aangeven, of zelfs geen vergunning vragen. Gewoon nikske.
De overheid shifte onder de 1/4 blauwe regeringen naar ondernemen toegankelijker maken, men laat veel nieuwe bedrijfjes toe opgericht te worden die eigenlijk geen bestaansrecht hebben, om ze dan niet te controleren of verder uit te pluizen. Laksheid van de overheid, die in feite nooit echt zal kunnen volgen...
En diegene die wel alles proper doen, mogen natuurlijk betalen.

Hoe moet een controleur dat in godsnaam gaan vinden als die cash bv. gewoon thuis in een sok ligt, of af en toe zelfs in kleine bedragen op de rekening van de eigenaar of familie ervan wordt gestort? Die 800 EUR moet dan nog in de kassa liggen of in de eigenaar z'n zakken zitten op het moment van de controle. Maar ik heb nog nooit gehoord dat die fouilleren, tenzij misschien als de politie erbij is met sociale inspectie...

Een controleur moet zich volgens mij toch altijd eerst legitimeren hoor.

En als ik in jou privé huis binnen wil moet ik jou een document laten tekenen dat jij mij de toestemming geeft om het te betreden.. geen idee hoe het zit voor de belastingen, ik gok dat het niet veel anders is

Goh ja geen uitbatingsvergunning is gewoon een bestuurlijke sluiting van de politie bij ons, mja het is idd te makkelijk om een zaak te starten. En er moet ook iemand op de hoogte zijn van het bestaan van de zaak 😊

Als je toestemming krijgt van het parket mogen wij (samen met de politie meestal) de privé betreden en zal er ook een huiszoeking gebeuren en wordt het cash in beslag genomen als er vermoeden is van zwart geld of men geen zinnige verklaring kan bezorgen

Als dat in een kast of schuif in uw onderneming ligt is t iets anders 😊

Ik kan niet goed volgen.
De inkomsten in die vzw zijn toch gewoon de lonen naar werk die naar elke arts moet uitbetaald worden?
Een aantal artsen die alle inkomsten samen poolen en dan uitbetalen.
Dus die groepering van artsen heeft niet het doel om winst te maken?

Het is geen standaard groepspraktijk maar een wijkgezondheidscentrum. Het is een gezondheidscentrum met standaard artsen, maar ook verpleging, kinesist. En zelfs paar niet-gereguleerde beroepen zoals wollige life coaches etc. Een man of 10 in totaal waarvan maar 2 of 3 RIZIVers. En dan nog 2 - 3 admins die naast standaard admin werk ook allerlei kleine betaalde prestaties doen (vb dossiers opstellen voor patienten tegen betaling) - grotendeels via allerlei subsidie stromen (lokale projecten, gemeentelijke projecten, ...). Ze zijn ook gevestigd in een nogal 'kansenrijke' omgeving, dus de subsidiekraan staat daar serieus open vanuit de gemeente, provincie, ...

Er komt geld binnen via de standaard medische prestaties via riziv. Maar ook een hele grote sloef aan periferen inkomsten zoals 'life coach', 'paardentherapie', 'job coach' en weet ik veel wat. Dus dat is uiteindelijk niet zo heel simpel te verdelen. Al die admin en "niet RIZIV" figuren, die krijgen gewoon een standaard loon uitbetaald los van de prestaties.

En op het einde van de maand komt er blijkbaar veel meer binnen dan er buiten gaat.

Het is geen standaard groepspraktijk maar een wijkgezondheidscentrum. Het is een gezondheidscentrum met standaard artsen, maar ook verpleging, kinesist. En zelfs paar niet-gereguleerde beroepen zoals wollige life coaches etc. Een man of 10 in totaal waarvan maar 2 of 3 RIZIVers. En dan nog 2 - 3 admins die naast standaard admin werk ook allerlei kleine betaalde prestaties doen (vb dossiers opstellen voor patienten tegen betaling) - grotendeels via allerlei subsidie stromen (lokale projecten, gemeentelijke projecten, ...). Ze zijn ook gevestigd in een nogal 'kansenrijke' omgeving, dus de subsidiekraan staat daar serieus open vanuit de gemeente, provincie, ...

Er komt geld binnen via de standaard medische prestaties via riziv. Maar ook een hele grote sloef aan periferen inkomsten zoals 'life coach', 'paardentherapie', 'job coach' en weet ik veel wat. Dus dat is uiteindelijk niet zo heel simpel te verdelen. Al die admin en "niet RIZIV" figuren, die krijgen gewoon een standaard loon uitbetaald los van de prestaties.

En op het einde van de maand komt er blijkbaar veel meer binnen dan er buiten gaat.
Ik snap het toch niet helemaal, allemaal plezant wat minder belastingen betalen maar het is toch niet evident om geld hieruit te trekken wat ben je er dan in godsnaam mee. Om dan zo wat zaken in de marge doen (verhuur stallen,...) enzovoort lijkt me toch veel moeite voor de opbrengst, als je wat te ver hierin gaat hang je er tijdens de eerste controle aan. Sommige mensen denken ook dat ze het warm water hebben uitgevonden.

Maar dat is wel pure fraude toch? Bewust voor een vzw kieze terwijl je echt wel uit winstoogmerk handelt. Wel frappant om te zien dat dit nu pas aan het licht komt.
Dit gebeurt enorm veel, vooral in sportclubs. Echt belachelijk hoeveel duizenden euro's daarmee in het zwart verdiend worden. Gewoon zien dat de vzw officieel niet zoveel verdiend en alles is in orde. In de padel of tenniswereld geeft iedereen les aan €50 per uur maar alles zit in een VZW waarbij ze officieel €15 per uur verdienen. Die vzw"s bestaan al ettelijke jaren en ze laten die gewoon met rust.

Kameraad van mij is leerkracht en geeft daarnaast 20u per week sportlessen. Die lessen kosten €60 per uur. Hij krijgt €35 per uur. De eigenaar van de sportclub is ook eigenaar van die vzw en wint ook geld op die lessen: €25 per uur. De leerkracht heeft een eenmanszaak in bijberoep, waarbij hij weinig uren aangeeft, en dit aan €15 per uur. En zo gebeurt het in iedere tennis- en padelclub.

Die leerkracht heeft dus met die lessen aan kinderen zo'n €2800 per maand als bijverdienste, maar geeft €500 per maand aan. De eigenaar van de vzw steekt dat zwart geld gewoon in zijn zakken. En ja, ik snap het. Alles moet georganiseerd worden, al het materiaal moet aangekocht worden. Maar dit systeem werkt niet zoals het hoort. Ik herinner mij nog altijd die reportage over het zwart geld in de voetbal. Alsof het probleem zich alleen daar bevindt. Ook in de evenementen sector kom je dit veel tegen, vooral die dorps feestjes. Allemaal een kleine vzw, ook als het evenement jaar na jaar blijft groeien.

Ze zoeken 20 miljard euro. Schaf de euro biljetten af zodat alles officieel moet betaald worden en je zal 50 miljard euro vinden :)

Laatst bewerkt:
Dit past hier wel denk ik - vraag me wel af of het werkelijk zo makkelijk is als het lijkt om via VZW te handelen. Ook een feit: de belastingbetaler betaalt hier een niet onbelangrijk deel van het gelag.

Dit pas zeker hier, en DIT, dit is fraude naar mijn mening.

Sorrie hoor, als je dit doet weet je maar al te goed wat je aan het doen bent. "ik wist van niets", "mijn boekhouder zei dat het OK was", fuck off.

Je wist wat je deed.

Dit is 100% terechte fraude, los van het feit dat er naast die vzv grapjes ook al een hoop schuldeisers op kwamen duiken na shady deals.

Play stupid games, win stupid prizes.

Tjah. Ik ken de situatie redelijk goed omdat ze mij gevraagd hadden om betrokken te zijn in de VZW :hakkuh: . Cege kent iets van centen en via de schoonzus ken ik die dokter redelijk goed en die hadden centen te veel. Bon, na 5 min uitleg keek ik zeer verward. Volgens haar was alles gecheckt door de boekhouder en OK. Zal wel, ik loop er in een boogje rond. Bottom line is dat ze daar in een VZW zitten met paar doktoors, zo goed als 0 kosten hebben en het geld klotst daar binnen dat het niet normaal is. En telkens stapelt dat op en moet dat uitgegeven worden.

Ik weet niet of dat bewust frauderen is. Ik wil best geloven dat die niet ter kwader trouw zijn want 0,0 verstand van centen. Gewoon de boekhouder volgen en dan aftekenen zonder goed te beseffen wat ze tekenen.

Overlaatst nieuwe stallen gezet en extra paarden gekocht met VZW centen 'voor paardentherapie'. Er zal daar wel af en toe 1 op therapie gaan. Madam zit daar wel elk weekend met haar kinderen. En de faciliteiten zijn gebouwd op haar prive grond waardoor ze nog wat huur vangt voor die grond ook. "Ja, het geld uit de VZW moet op, he". :cautious:

Mogelijks verstaat ze zelf niet goed wat de boekhouder doet. Dunno. Feit dat ze gewoon normaal vinden dat het geld er moet uitstromen naar prive om belastingen te vermijden is uiteraard het fundamentele probleem.

En dat spelletje is al 10-15y bezig zonder noemenswaardige fiscale problemen...

Misschien domme vraag maar wat kan een vzw dan doen als ze te veel winst maken en toch 'correct' willen handelen (i.e. niet voor prive gebruiken of verplicht groeien met extra vastgoed, auto's en andere onnodige zaken)?

Ik snap het toch niet helemaal, allemaal plezant wat minder belastingen betalen maar het is toch niet evident om geld hieruit te trekken wat ben je er dan in godsnaam mee. Om dan zo wat zaken in de marge doen (verhuur stallen,...) enzovoort lijkt me toch veel moeite voor de opbrengst, als je wat te ver hierin gaat hang je er tijdens de eerste controle aan. Sommige mensen denken ook dat ze het warm water hebben uitgevonden.
Ik heb even random wat jaarrekeningen van wijkgezondheidscentra zitten opzoeken.
Meestal een handvol bestuursleden.
Op de balans weinig winst. 0 euro belastingen.
Maar er zitten toch een aantal tussen met 1 miljoen aan liquide middelen.
Wat doe je daarmee?

Misschien domme vraag maar wat kan een vzw dan doen als ze te veel winst maken en toch 'correct' willen handelen (i.e. niet voor prive gebruiken of verplicht groeien met extra vastgoed, auto's en andere onnodige zaken)?
Ik zou denken reserve opbouwen en in kas houden.
Prijzen verlagen naar de toekomst als de reserve voldoende hoog is.

Is toch hetgeen wij doen met onze sport vzw. Wij houden specifiek onze ledenbijdragen laag daardoor.

Een VZW mag veel geld hebben, dat is geen probleem.

Wat een probleem is, is dat de doelstelling vermomd wordt en dat in werkelijk de VZW zijn winsten toch doorgeeeft aan de bestuurders. (Door bijvoorbeeld hoge facturen aan "consultingopdrachtjes" aan een ander vennootschap of familieleden, veel te hoge prijs voor huur van een onroerend goed die toevallig van de bestuurder is, de middelen van de VZW gebruikt worden voor iets totaal anders zoals aangekochte meubelair in iemands privévennootschap zetten :p,...)

Anders zou voor zo'n "wijkgezondheidscentra' dan een coöperatieve veel nuttiger zijn dan een VZW. Gezien dat een CV wel winst kan uitdelen.

Maar dat zou dan waarschijnlijk problemen opleveren bij bepaalde subsidies en dergelijke

Een VZW mag veel geld hebben, dat is geen probleem.

Wat een probleem is, is dat de doelstelling vermomd wordt en dat in werkelijk de VZW zijn winsten toch doorgeeeft aan de bestuurders. (Door bijvoorbeeld hoge facturen aan "consultingopdrachtjes" aan een ander vennootschap of familieleden, veel te hoge prijs voor huur van een onroerend goed die toevallig van de bestuurder is, de middelen van de VZW gebruikt worden voor iets totaal anders zoals aangekochte meubelair in iemands privévennootschap zetten :p,...)

Anders zou voor zo'n "wijkgezondheidscentra' dan een coöperatieve veel nuttiger zijn dan een VZW. Gezien dat een CV wel winst kan uitdelen.

Maar dat zou dan waarschijnlijk problemen opleveren bij bepaalde subsidies en dergelijke

De fiscaliteit en administratie voor een vzw is wel veel gunstiger dan voor een cv. En de controle op vzw's is sowieso véél lager dan bij vennootschappen. Ken mensen bij de FodFin, en de mensen die zich specifiek bezighouden met rechtspersonenbelasting, dat zijn bij manier van spreken Jos en Mariette ergens op de 7e verdieping. De BBI houdt zich ook quasi nooit met gewone vzw'tjes bezig, tenzij die natuurlijk volop verwikkeld zitten in bvb. grootschalige witwas.

Een voorbeeld uit de beperkte ervaring die ik heb in de vzw-wereld: een kleine vzw die jaarlijks zo'n 10.000€ winst maakt (met daarnaast nog wat in 'onofficiële gelden' :oi22:), maar de 3 bestuursleden die zichzelf wel onkostenvergoedingen voor vele vele dagen uitkeren (véél meer dan ze er effectief mee bezig zijn, maarja wie kan dat ooit controleren) en geregeld gewoon een nieuwe laptop, iPhone, ... aan zichzelf geven. En in de 2 decennia dat de vzw bestaat, nog nooit iets gehoord of gezien van de fiscus (buiten gewoon het betalen van de rechtspersonenbelasting).
Dat is natuurlijk heel kleinschalig, maar bon.

Laatst bewerkt:
Bestuurders die maandelijks gaan eten met het geld van de vzw is een mooi voorbeeld. Ik denk dat er heel wat mensen €1000 en meer bijverdienen per maand dankzij een vzw. De fiscus heeft gelijk dat dit klein gruut is, maar als dit duizenden keren gebeurt, spreken we hier wel over miljoenen euro's. Ach ja, de insteek van een vzw is meestal iets goeds voor de community waardoor ze gerust gelaten worden.

Bestuurders die maandelijks gaan eten met het geld van de vzw is een mooi voorbeeld. Ik denk dat er heel wat mensen €1000 en meer bijverdienen per maand dankzij een vzw. De fiscus heeft gelijk dat dit klein gruut is, maar als dit duizenden keren gebeurt, spreken we hier wel over miljoenen euro's. Ach ja, de insteek van een vzw is meestal iets goeds voor de community waardoor ze gerust gelaten worden.
ik denk dat dit inderdaad "tgoja" is, zelfs al gebeurd het duizenden keren.

Het grote geld ligt daar niet te rapen.

Is ook deels politiek.
Er was nog onlangs nog een parlementaire vraag van Van Quickenborne over restaurantkosten of de fiscus niet te streng is.
Dan weet je ook hoe de "politiek" daar echt tegenover staat :p. Begint men serieus te controleren, dan staat Horeca Vlaanderen of Unizo bij bepaalde politici aan de deur met "kunde niet iets doen?"

Is ook deels politiek.
Er was nog onlangs nog een parlementaire vraag van Van Quickenborne over restaurantkosten of de fiscus niet te streng is.
Dan weet je ook hoe de "politiek" daar echt tegenover staat :p. Begint men serieus te controleren, dan staat Horeca Vlaanderen of Unizo bij bepaalde politici aan de deur met "kunde niet iets doen?"
Het zal mogelijks ook meer kosten, dan opbrengen. Als ze te strikt controleren gaan ze de horeca doodduwen.

Het zal mogelijks ook meer kosten, dan opbrengen. Als ze te strikt controleren gaan ze de horeca doodduwen.
Dat is dikke zever hé, ze gaan gewoon wat minder verdienen, er is ruimte zat in die sector met giga zwarte inkomens.

En daarbij, als horeca niet rendabel is - dan ga je maar dood hè, anders start ik morgen wel met duiven melken en kom ik eens rond op het forum om mij wat te sponseren.

Terug
Bovenaan