Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

En we weten hoe 100% on the button elke officiële communicatie over sociale kwesties in de VS is, hè ;)
Als mijn kind weer eens wild zit te doen, zeg ik ook dat die de aap zit uit te hangen. Maw ben ik dan volgens die redenering een racist. Het is gewoonweg simpel: "aap" en aanverwanten is geen racisme als het niet richting (of over) een zwarte medemens gebruikt wordt.

In België kraait daar geen haan naar. Hij heeft niks racistisch gezegd. Gewoon een land vol extreem-linkse en rechtse idioten.

Dante zijn uitleg was toch dat het naar niemand gericht was. Als dat zo is zou hij dat toch gewoon in het Nederlands doen? Als je niemand wil aanspreken ga je dat toch niet speciaal in een andere taal doen.

Blijkbaar is er ook al een supporters groep dat volgende match wil protesteren. Dat gaat nu toch wel heel ver al.

Over and out denk ik dan, ook als Vanzeir zijnde. Het loopt uit de hand. Nochtans leek het mij een faire straf zonder te weten wat exact en tegen wie iets is gezegd.

In België kraait daar geen haan naar. Hij heeft niks racistisch gezegd. Gewoon een land vol extreem-linkse en rechtse idioten.
Al mag men, los van deze case, in ons land misschien wel iets kritischer zijn in sommige gevallen?

Pak nu vorig jaar op Brugge toen Kompany verbouwereerd ven het veld ging, ging men mss iets te snel in de kramp, we hebben geen staalharde bewijzen, dus dan zal het wel geene waar geweest zijn. En ging men meer op zoek naar argumenten om het te ontkrachten, dan naar argumenten om het te veroordelen.

Niet iedereen uiteraard, zeker hier niet, maar toch iets dat ik al te vaak gehoord of gelezen heb in de hele kwestie.

USA: het land van de extremen en de hypocrisie.

Ik heb zowaar te doen met Vanzeir
Ik eigenlijk ook. Het is zeker niet de perfecte schoonzoon die ze er hier van hebben proberen maken, maar dit is het risico als je naar de States verhuist. Daar schieten ze tegenwoordig bij al zo'n zaken direct in een kramp en wordt van elk geval een statement gemaakt, zelf als er niks van racistisch motief achter zit. En 't kwalijke is dat dat ook maar in 1 richting gebeurt.

USA: het land van de extremen en de hypocrisie.

Ik heb zowaar te doen met Vanzeir
Maar je weet er het fijne niet van?

Ik vind het trouwens net supercool. Hier kun je je dat niet voorstellen, daar schrik ik er echt niet van. De spelers worden op hun verantwoordelijkheden gewezen. Waarom moét je mensen kunnen uitschelden op het plein? Wat is daar zo mooi aan? En zeker dan met racistische termen (al dan niet zo bedoeld).

Hij krijgt dan toch een 'gepaste' (overdreven voor mij) straf? 6 matchen is langer dan z'n schorsing voor die vuistslag als ik het goed voorheb. Dat was misschien wel te weinig. Maar 6 matchen voor wat te roepen...
Dat de harde kern van NY daar dan nog over moet zeiken, dat stoort Biljart denk ik.

Hij krijgt dan toch een 'gepaste' (overdreven voor mij) straf? 6 matchen is langer dan z'n schorsing voor die vuistslag als ik het goed voorheb. Dat was misschien wel te weinig. Maar 6 matchen voor wat te roepen...
Dat de harde kern van NY daar dan nog over moet zeiken, dat stoort Biljart denk ik.
Wel ja. Ik snap het wel. Maar ze zeggen: ‘Racistische taal heeft in ons team geen plaats’. ‘Allee, een beetje een plaats, want je wordt niet meteen van het veld gehaald en 6 wedstrijden later mag je terug’.

Als alle supporters dat van hun team willen, is het toch duidelijk? Ze moéten niet luisteren, maar het wordt wel aangegeven. En ik vind het tof dat een supporterskern aangeeft dat het niet hoort volgens hen. In plaats van in allerlei kronkels wringen om het goed te praten zoals de Italiaanse supporters elders.

Gelukkig heeft de meute het dan niet altijd te zeggen. Doet me wat denken aan de discussie rond Wouter VDH hier en de supporters van Anderlecht.

Amper 66 likes tot op heden op 15 uur tijd (foute clicks inbegrepen). Dat vind ik eigenlijk best weinig voor een team uit de VS (ze hebben toch vrij veel supporters - de harde kern zelf heeft bijna 2500 volgers op twitter zie ik ??).

Daarmee krijg ik toch de indruk dat de meeste supporters de straf OK vinden en dat alleen de echt harde kern een nog zwaardere straf wil.

Amper 66 likes tot op heden op 15 uur tijd (foute clicks inbegrepen). Dat vind ik eigenlijk best weinig voor een team uit de VS (ze hebben toch vrij veel supporters - de harde kern zelf heeft bijna 2500 volgers op twitter zie ik ??).

Daarmee krijg ik toch de indruk dat de meeste supporters de straf OK vinden en dat alleen de echt harde kern een nog zwaardere straf wil.
Ze zijn ook wel totaal niet erg actief op Twitter natuurlijk. Hun voorlaatste tweet is anderhalf jaar oud.

Ze zijn ook wel totaal niet erg actief op Twitter natuurlijk. Hun voorlaatste tweet is anderhalf jaar oud.
Dat klopt maar nu dat ze alles onder een vergrootglas steken ivm deze zaak, is het ook ergens wel naïef om te zeggen: Ja maar hun harde kern gaat die twitterpost niet opmerken. ;)

Zelfs beyondgaming merkt ze al op.

Nu goed de enige manier om zich alsnog in de gratie te spelen van de supporters, is zwijgen, nederig zijn, en als hij onder een boegeroep en gefluit over 10+ matchen opnieuw zou spelen (als hij daar de kans nog toe krijgt), de pannen van het dak spelen en de voeten laten spreken.

En ja er zullen er altijd zijn die vinden, dat de straf onvoldoende is. Maar het belangrijkste is, dat hij leert uit zijn (zware) fouten

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan