Maar waarom zou hij fucking monkey naar de ref roepen?
Het is een overtreding, de ref fluit voor die overtreding
Volgens mij heeft de speler (Judson) ook geel gekregen voor die overtreding
oké uw medemaat krijgt ook geel omdat hij als een wilde op de ref afvliegt (ook terecht in mijn ogen, ondanks dat we dit in België toelaten..)
Tsja, dat is de vraag. Heeft hij dat ook wel effectief geroepen?
Uiteindelijk is er geen enkele officiele communicatie van eender welke betrokken partij in deze zaak.
Het enige wat we weten:
- Vanzeir heeft "iets" geroepen.
- Verscheidene zwarte spelers van de tegenpartij werden hierdoor
erg boos.
- Zelfs eigen spelers van zijn team zijn naar hun eigen coach gegaan met de feedback dat hij niet verder zou mogen spelen.
- Vanzeir zelf zegt dat hij iets geroepen heeft dat op niemand specifiek bedoel was.
- Vanzeir heeft zich geexcuseerd voor een racistische belediging.
- De coach heeft zich geexcuseerd om hem niet onmiddellijk van het veld te halen.
"vrienden van" Vanzeir claimen dat hij "f-ing monkey" naar de scheidsrechter geroepen heeft. Dat is hier naar voren gebracht en is zijn eigen leven gaan leiden.
Maar, daar is los van hun claim eigenlijk geen enkele bevestiging toe.
Noch Vanzeir, noch de club hebben zich ergens uitgelaten over welke uitspraak er gedaan werd en tegen wie die specifiek gericht was. Terwijl, ALS er effectief "f-ing monkey" naar de scheidsrechter geroepen werd, het toch enkel en alleen maar in zijn voordeel spreekt als hij dat opbrengt als verdediging want nu willen de fans hem weg.
Volgens mij is dat een broodje aap verhaal om zich eruit te lullen tegenover vrienden.
Is er ergens een Amerikaans forum waar we ditzelfde verhaal kunnen volgen vanuit een ander perspectief?
google reddit + mls, en there you go. 90% daar is ook pro levenslang bannen van Vanzeir uit MLS.