Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En die kerel zelf niet?De kerel uit aflevering 2 had vooral dure madam in huis.
Een verdoken dure vrouw zelfs. Die had een gat in haar hand zonder het te beseffen. Op een jaar rond de 2500 euro aan decoratie bij Action en Temu. Da's zot. Voor hetzelfde geld koop je een (weliswaar klein) werk van de opkomende Belgische kunstenares Kajika Aki of een litho van Panamarenko.De kerel uit aflevering 2 had vooral dure madam in huis.
Ik denk dat hij het vooral deed om zijn vrouw duidelijk te maken wat hem zelf niet goed lukte blijkbaar. Maar zo'n verbouwing beginnen zonder buffer, nog altijd niet kunnen sparen na het programma en dan nog een kind op de planning... Ook het verlengen van de lening (+84k!) werd nogal zaligmakend voorgesteld.Enthousiasme om te moeten meedoen spatte ook van die gast zijn gezicht...
Het onderwijs kan niet voor alles de verantwoodelijkheid in de nek gedraaid krijgen. Wie gaat dat trouwens geven in het onderwijs? De grote massa van het onderwijspersoneel is 99,9% kans gewoon in hetzelfde bedje ziek dan de brede maatschappij, een grote meerderheid van de mensen kan eigenlijk niet met geld om...Dit programma is ook nog maar eens een pleidooi dat er meer financiële opvoeding moet komen in het onderwijs.
Dat was totaal fout uitgelegd.Ik denk dat hij het vooral deed om zijn vrouw duidelijk te maken wat hem zelf niet goed lukte blijkbaar. Maar zo'n verbouwing beginnen zonder buffer, nog altijd niet kunnen sparen na het programma en dan nog een kind op de planning... Ook het verlengen van de lening (+84k!) werd nogal zaligmakend voorgesteld.
Klopt ook wel, in dit programma kwamen ook al meer dan gemiddeld mensen uit het onderwijs aan bod. De basis krijg je natuurlijk van thuis uit mee. Gelukkig zijn er nog mensen die de economie doen draaien ook, daar profiteren dan de spaarders en beleggers weer vanHet onderwijs kan niet voor alles de verantwoodelijkheid in de nek gedraaid krijgen. Wie gaat dat trouwens geven in het onderwijs? De grote massa van het onderwijspersoneel is 99,9% kans gewoon in hetzelfde bedje ziek dan de brede maatschappij, een grote meerderheid van de mensen kan eigenlijk niet met geld om...

Het was aan Bol, Temu, Shein, Action & Kruidvat. En voor €2352. Dus niet enkel decoratie/brol van Temu & Action. Kamal noemde gewoon alles van die winkels "prullaria" terwijl zeker Bol & Kruidvat natuurlijk veel breder zijn. Geen idee hoe in detail ze alles bekeken hebben of enkel maar bedrag aan winkel matchen...Een verdoken dure vrouw zelfs. Die had een gat in haar hand zonder het te beseffen. Op een jaar rond de 2500 euro aan decoratie bij Action en Temu. Da's zot. Voor hetzelfde geld koop je een (weliswaar klein) werk van de opkomende Belgische kunstenares Kajika Aki of een litho van Panamarenko.
Sloten geld uitgeven aan prullaria die waardeloos zijn van zodra je ze uit de verpakking haalt is gewoon geld weggooien.

Das de wel héél rationele approach. Ik heb de aflevering van deze week nog niet gezien maar een lening mag nog 5 jaar lopen, als je de aflossingen niet kan dragen is uw lening verlengen soms de enige oplossing.Leningen die anders nog maar even duren op 25 jaar zetten is vooral een win voor de bank...
Financieel wordt de put enkel maar dieper en dieper...
Het is quasi altijd interessanter om de kapitaalinbreng te minimaliseren door de totale duur van de hypotheek te verlengen en dat geld te investeren. Nu goed, de mensen die in dat programma aan bod komen beschikken wellicht niet over de discipline/kennis om dat uit te voeren.De totale rentelast is niet relevant, je betaald een lening zo snel mogelijk af. Tenzij je een heel goedkope lening hebt en/of het fiscaal interessant is van ze te rekken maar enkel als je het geld dat je daarmee wint niet aan Temu rommel verbrast...
Ze hadden 4K tezamen dus apart €2000 netto per persoon. Ik moet het eerste koppel nog tegengekomen met financiële problemen met elk 4K nettoHet is een taboe om te zeggen, maar veel geldproblemen liggen niet aan de “lage lonen”, minimumloon in BE voor een voltijdse ondertussen 2000 eur netto ? Koppel dus 4K plus nog mchq’s etc, maar aan gat in hand en geen prioriteit kunnen stellen.

Ze hadden 4K tezamen dus apart €2000 netto per persoon. Ik moet het eerste koppel nog tegengekomen met financiële problemen met elk 4K netto![]()
Ik ken toch een koppel dat een huis gekregen heeft en samen 7.5k netto heeft en vaak bij mama moet komen schooien voor geld.Ze hadden 4K tezamen dus apart €2000 netto per persoon. Ik moet het eerste koppel nog tegengekomen met financiële problemen met elk 4K netto![]()