derp
Well-known member
Zijt gerust dat er vooraleer er hormonenremmers worden gegeven aan kinderen in België, dat er héél veel gesprekken aan vooraf zijn gegaan. Iedereen is zich 100% bewust van hoe delicaat en verstrekkend dat soort ingrepen zijn.Bepaalde mensen maken graag de vergelijking met racisme omdat dat natuurlijk een sociale strijd was waarbij het gelijk duidelijk lag bij de gelijkwaardige behandeling van alle mensen. Maar daarom is het nog geen correcte vergelijking. Net zoals pedofielen hun wagonnetje ook graag aanhangen bij de strijd voor homorechten: je snapt waarom ze het tactisch willen doen, maar daarom is het nog niet correct...
Want net zoals liefde tussen 2 volwassen instemmende individuen niet hetzelfde is als misbruik van een kind dat niet kan instemmen, is discriminatie omwille van een aangeboren biologisch onderscheid, niet hetzelfde als niet meegaan in een culturele gender(neutraliteit)waanzin.
Wanneer het op dat gendergedoe aankomt, vind ik de vergelijking met bepaalde psychoses pertinenter, ondanks dat men het omwille van politieke druk uit de DSM gehaald heeft. En de beste vergelijking misschien wél de lobotomie: een procedure waar ooit de Nobelprijs voor geneeskunde naartoe ging! Ik hoop dat men ooit hetzelfde denkt van kinderen (!) puberteitsblokkers te geven, hun hele hormoonhuishouding overhoop te gooien, met levenslange schade tot gevolg, en ja... zelfs voor volwassenen (toch zeker in landen met een genationaliseerd gezondheidszorg) dure/functievernietigende hormoontherapieën en chirurgische ingrepen te vergoeden, ronduit immoreel denk ik dan, maar goed dat is een discussie voor een andere thread eigenlijk...
En die voornaamwoorden? Je kan zeggen dat het een discussie in de marge is, maar ondertussen lopen op hobbybeurzen (bordspellen in het voorbeeld waar ik aan denk) mensen met zo'n kaartje rond hun nek rond met hun unieke voornaamwoorden op... kruip de boom in denk ik dan, en draag een gewoon naamkaartje zoals iedereen, ik zal je toch waarschijnlijk met je naam aanspreken en als ik het met andere mensen over jou heb, ga ik echt niet je unieke voornaamwoorden onthouden...
Ik wil het niet zwaarder maken dan nodig, maar ik hoop dat de dogmatische houding die ge hier propageert er voor heeft gezorgd dat er al veel mensen uit het leven gestapt zijn. We zijn het wel vaker niet met elkaar eens, maar ik vind uw post hier ver een van de meest deplorabele posts die ge al geschreven hebt en ik kan alleen maar hopen dat er een dag komt dat ge uw eigen woorden opnieuw gaat lezen met een diep gevoel van schaamte.
), werk in een redelijk progressieve omgeving en daar is het mij een keer overkomen dat iemand mij vroeg om naar hen te verwijzen met 'hen' in plaats van 'haar'. Een keer. Dat is dan toch een zeer kleine moeite voor mij.