Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als ge uw mening niet wilt onderbouwen, fair enough, ik kan dat niet eisen. Maar dan is ze ook niks waard in een discussie, en begrijp ik ook niet waarom ge wilt deelnemen aan een dialoog als ge niet het minste moeite wilt doen om uw mening te onderbouwen. 't is kind of het hele doel van een discussie hier, dat ge uw best doet te tonen waarom ge een mening hebt.Ik zie hier maar één persoon dingen spuien, eerlijk gezegd. Het is niet omdat mijn mening u niet aanstaat, dat ik die nog verder moet verantwoorden op uw vraag.
En moest zijn functie wel politiek gelinkt zijn, zou wat er nu gebeurt dan wel verantwoord zijn?Ik vind zijn functie geen aan politiek gelinkte functie. Hij is verkozen door de leden van het orkest, daar niet plots gezet door de regering of zo. En hij komt niet eens met dat betreffende orkest. Ik vind niet dat ik daar nog meer over moet onderbouwen.
Heb je de post van utred gezien, waar blijkbaar je als organisatie toch Israël moet gaan vertegenwoordigen om subsidies te krijgen? Dat maakt het niet-politieke argument voor mij minder indrukwekkendWel, zijn functie is imo niet politiek gelinkt, dus ik weet niet waarom ik zou speculeren over een andere voor mij fictieve situatie.
En neen, dat zeg ik niet. Hij heeft de nationaliteit, dat is duidelijk, dus naar een connectie met Israël moet niet ver gezocht worden. Maar hij is wat mij betreft in deze situatie gewoon een burger die zijn job in het buitenland uitvoert (via een andere organisatie dan de zijne), zoals hij dat al jaren doet. Zoals dat in die wereld continu gebeurt. Niemand die hier vanuit dat perspectief hier een werkopdracht komt vervullen moet zich voor mij verantwoorden voor eventuele wantoestanden gepleegd door de regering van zijn land, alvorens hij zijn job mag doen wanneer die geen enkele politieke boodschap inhoudt.
Dat maakt je nog geen politicus. En nogmaals, hij komt niet in naam van het Israelisch orkest. Wat toch ook belangrijk is.Heb je de post van utred gezien, waar blijkbaar je als organisatie toch Israël moet gaan vertegenwoordigen om subsidies te krijgen? Dat maakt het niet-politieke argument voor mij minder indrukwekkend
.Gent, stad van licht en liefde... maar voor begrotingsputten en antisemitisme knijpen we wel een oogje dicht.
Beschamend gewoon. Goede actie van onze premier voor onze reputatie in het buitenland om die man gewoon de hand te gaan schudden.
Als men nu nog een Israëlisch orkest had geweigerd was het een ander verhaal geweest, maar dit gaat om een individu...
Vind de hier aangehaalde analogie van moslims vragen om afstand te nemen van moslimterroristen nog bijlange niet ver genoeg gaan.
Want moslims zijn géén ras (en islamofobie zou geen racisme mogen genoemd worden), ook géén één nationaliteit, maar wél mensen die één gemeenschappelijke ideologie hebben, een religie die een keuze is, die weliswaar in zogenaamde 'light'/gematigde versies en extreme versies inclusief gewelddadige excessen komt.
Biologische afkomst daarentegen is géén keuze,
nationaliteit is een lucky/unlucky roll of the dice wanneer je geboren wordt,
religie is iets waar je wél dagelijks voor kiest om het verder te zetten.
Het is dus véél logischer te vragen aan een moslim om afstand te nemen van de gewelddaden van de extreme aanhangers van een geloof waar ze allen zelf voor blijven kiezen (men moet daarbij die religie niet eens verlaten, want dat is wel al eens gevaarlijk) dan te eisen dat iemand afstand neemt van de daden van een politieke regering, waar die zelf géén vertegenwoordiger van is, én mogelijks stevige nadelen (cultuur ~ overheid) zal ondervinden als die er vocaal tegenin gaat, zonder diens privé-situatie te kennen, zéér gemakkelijk gezegd. Komt neer op een beroepsverbod.
Discriminatie van moslims is misschien toegenomen na de vele islamistische aanslagen maar er is ook meer dan genoeg 'propaganda' gepasseerd in onze media om de ideologische linken te minimaliseren, ik denk dan aan zaken zoals treurige Terzake interviews met Syrië-strijders, media-aandacht voor boeken als 'een jihad van liefde', kwestie van dat woord trachten te recupereren.
Dan durven sommigen hier Israël nog vergelijken met Marc Dutroux. Los van de schijnbaar continue nood om het een genocide te noemen, géén één van de slachtoffers van Marc Dutroux heeft die man iets verkeerd gedaan. Het conflict tussen Israël en Palestina is heropgeflakkerd na een grote terreuraanval van Hamas. Argumenteer gerust dat Israël intussen buitensporig reageert, extremisten aan hun kant misbruik maken van de situatie om Gaza in te nemen of etnisch te zuiveren, I don't care anymore, maar ik vind die vergelijking met een pedofiel en kindermoordenaar met enkel en alleen onschuldige slachtoffers eigenlijk wel beneden peil. Van zodra Hamas de witte vlag bovenhaalt, zou dit een andere discussie zijn, niet eerder.
Alé, vandaag heeft een onafhankelijke expertencommissie van de VN een rapport uitgebracht waaruit duidelijk blijkt dat Israël bezig is met een genocide, maar meneer kan het nog altijd niet laten om zonder enige tegenargumentering (omdat hij die uiteraard niet heeft) het gebruik van het woord genocide in twijfel te trekken en de boel te minimaliseren tot 'buitensporig reageren'.
Israël heeft regelmatig herhaald dat de operatie gericht is tegen Hamas en niet tegen de burgerbevolking. Hamas zou burgers gebruiken als menselijk schild, klinkt het. Volgens Israël kan de oorlog onmiddellijk beëindigd worden als Hamas de 48 overblijvende gijzelaars vrijlaat en de wapens neerlegt.
Aangezien het om een onafhankelijke commissie gaat, spreekt ze niet officieel namens de Verenigde Naties. Israël en de VS (onder president Trump, red.) erkennen de Mensenrechtenraad van de VN niet als een autoriteit, omdat de raad en zijn commissies bevooroordeeld zouden zijn tegenover Israël.
Shani wordt niet geweerd omwille van zijn Joods zijn, je bent méér dan intelligent genoeg en je volgt de actualiteit meer dan goed genoeg om te weten dat dat niet het geval is, je kiest er dus voor om leugens te vertellen. Hij wordt zelfs niet geweerd omwille van zijn nationaliteit. Hij wordt geweerd omdat hij hoofd is van een Israëlisch orkest en weigert een genocide te veroordelen. Dit bestempelen als antisemitisme is eigenlijk gewoon kwaadaardig, en dan nog door iemand die al jaren rant over de uitholling van begrippen als racisme en islamofobie. De hypocrisie en schijnheiligheid kan niet groter zijn.
De vergelijking met moslims kwam niet van mij. Maar je stelling dat religie een keuze is, gaat maar ten dele op. Voor veel kinderen is dat bvb geen keuze. Tegelijk weet je ook goed genoeg dat die islamofobie in veel gevallen overslaat naar racisme, waarbij mensen die afkomstig zijn uit moslimlanden of die een bepaalde huidskleur hebben, exact dezelfde vooroordelen en haat over zich heen krijgen terwijl in veel gevallen niet geweten is of zij effectief religieus zijn.
Israël heeft intussen tienduizenden kinderen doelbewust vermoord, en god weet hoeveel er intussen gestorven zijn aan de door Israël intentioneel gecreëerde hongersnood, hoeveel er verminkt en voor het leven getekend zijn. Veelvouden. Wat hebben die slachtoffers Israël verkeerd gedaan? Hun enige 'misdaad' was het ongeluk geboren te zijn als Palestijn in Gaza. Als jij desondanks van mening bent dat er aan massale kindermoord en genocide ook een andere kant te kiezen dan 'veroordelen' is ... goed ja, dan is dat moreel kompas van je dood en begraven hé.
Het gaat hier niet om een beslissing van de stad.Gent, stad van licht en liefde... maar voor begrotingsputten en antisemitisme knijpen we wel een oogje dicht.
.
Dat is niet de conclusie van de experts.Op basis van 4 feiten die je even goed kan zien als gevolgen van een oorlog, niet van systematische uitroeing.
De lat is helemaal niet verlegd. Het verhaal is altijd al geweest dat hij geweerd wordt omdat 1) hij hoofd is van een Israëlisch orkest en weigert afstand te nemen van de genocide en 2) omdat er te groot risico was op protest (wat ze hoopten te kunnen sussen door hem afstand te laten nemen van de oorlog).Zoals anderen hier eerder al aangaven is de lat in dit verhaal waarom hij geweerd word al meermaals verlegd.
Antisemitisme en islamofobie zijn inherent 2 héél verschillende zaken, Joden zijn één etniciteit, moslims niet, dat debat hebben we op dit forum al eens gevoerd.
In dat eerste heb je gelijk, dat zijn inderdaad tienduizenden onschuldige slachtoffers. Jij zegt echter genocide, ik zeg oorlog. Ik zal genocide zeggen van zodra Israël nog doorgaat nadat Hamas de witte vlag bovenhaalt, en tot dan is het een oorlog waaraan minstens een deel van de ouders en andere oudere familieleden van die kinderen wél schuld aan treffen. Een uitermate dwaze oorlog nog, want één die ze nooit gaan winnen, al helemaal niet op de conventionele manier, en ook niet op de guerilla of terreur-manier van Hamas.
Net goed dat we een premier hebben die duidelijk aantoont dat niet heel België meedoet met die antisemitische acties van een kleine minderheid.Jammer dat onze premier zoiets weer op de spits moet drijven en het nodig vindt zijn coalitiepartners te beschuldigen van antisemitisme, wat gewoon onzin is.
Welke antisemitisme?Net goed dat we een premier hebben die duidelijk aantoont dat niet heel België meedoet met die antisemitische acties van een kleine minderheid.
Tis allemaal heel dubbel idd, ik vind persoonlijk zo een culturele en sportieve boycots allemaal onzin eigl. Dat helpt niks. Economisch en militair/politiek sancties opleggen, akkoord. Door mensen overal te gaan uitsluiten bewijs je die autocraten hun gelijk. 'Zie je wel, ze zijn tegen ons'.Langs de andere kant....Rusland viel Oekraïne binnen en geen enkele Rus mocht nog aan een sportwedstrijd deelnemen in het Westen.
Ik kan me voorstellen dat ook niet elke Rus akkoord ging met Putin zijn oorlogszucht.
Die is er niet. Pure laster, zoals steeds. Met als enige doel om critici van het Israëlische beleid de mond te snoeren.Welke antisemitisme?