Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat sommigen vergeten wat voor loodzware etappes er nog komen. Bernal heeft al bewezen dat hij dit kan, maar van Evenepoel moet ik het toch nog zien.

Twas er over, gelukkig was het in de finale opgelost. Ik denk echter wel dat die grijze vlekken op het conto van de RAI mogen worden geschreven...

Mooie zege van Mader. Had na die rit in Parijs-Nice wel verwacht dat we hem dat ook in een grote ronde gingen zien proberen, wel niet verwacht dat het zo snel zou zijn en vooral dat het ineens prijs zou zijn. Twas uiteindelijk wel weer zeer nipt... gelukkig liet hij zich dit keer niet in slaap doen en ging hij van ver genoeg.

Ik snap wel niet meteen wat Bernal hier doet vandaag. Martinez vooruit sturen, erop en erover springen zonder ook maar iets van hulp en dan kop sleuren met 3 renners op zijn wiel voor wat uiteindelijk een handvol seconden zijn.

Van Simon Yates wordt nu gezegd van "tis niet goed" en das waar, maar ondanks alles (verlies in ITT + 2x verlies aankomst boven) staat diej dus uiteindelijk nog alt op maat 35 seconden oid... in de slotweek gaat het met de voorhamer zijn, we gaan dan niet met 15 seconden spelen.
Die grijze vlakken waren ook op Eurosport 2

Die grijze vlakken waren ook op Eurosport 2
Maar dat was waarschijnlijk golf, of curling, of biljart of een andere non-sport :unsure:

Nee ok, dan zal het wel aan Eurosport gelegen hebben. Ik maakte gewoon de optelsoms RAI + slecht weer = bagger beeld. :tongue:

Maar dat was waarschijnlijk golf, of curling, of biljart of een andere non-sport :unsure:

Nee ok, dan zal het wel aan Eurosport gelegen hebben. Ik maakte gewoon de optelsoms RAI + slecht weer = bagger beeld. :tongue:
Door het falen van Eurosport viel waarschijnlijk het falen van de RAI niet op :P

de rai had gewoon geen beeld. en dan had Eurosport er de grijze waas als addon boven :D

Ik vind het eigenlijk wel allemaal knap. Sommigen vergeten precies dat hij 9 maand "stilgezeten" heeft. Eerst moeten bekomen, revalideren, training opbouwen, … Niets van koersritme en dan maar verwachten dat hij eventjes vlot tegen al die gevestigde waarden een grote ronde gaat winnen.

Ik heb vertrouwen in de capaciteiten van Remco, en hij heeft al best bewezen dat hij dat moet kunnen, maar ik denk dat het al goed genoeg is als hij top 15 haalt en zo kan opbouwen naar meer.

Vandaag ook weer een stukje gelezen dat hij "bewust het roze liet schieten om de druk van de ploeg af te houden". Achteraf is dat natuurlijk mooi gezegd, en zou dat een goeie move kunnen zijn, maar dat zou wel next-level denken zijn, en ge moet het nog kunnen dan ook. Dus zoveel waarde hecht ik niet aan dat verhaal.

Belachelijk eerder vind ik .. schorsen en weg ermee die ploegbestuurder
Schorsen is nu wel een brug te ver hoor. Je kent de bestuurder zijn kant van het verhaal niet. Hij mag wel een lichte sanctie krijgen, maar we moeten ook niet overdrijven eh. En al zeker niet ontslaan...

Vandaag ook weer een stukje gelezen dat hij "bewust het roze liet schieten om de druk van de ploeg af te houden". Achteraf is dat natuurlijk mooi gezegd, en zou dat een goeie move kunnen zijn, maar dat zou wel next-level denken zijn, en ge moet het nog kunnen dan ook. Dus zoveel waarde hecht ik niet aan dat verhaal.
Geloofwaardigheid van dat verhaal is werkelijk 0,0. Volgens mij dacht hij zelf ook dat hij in het roze zat hoor. Een beetje serieus blijven ook, nu gaan we er al een super tactician van maken die de koerst in volle inspanning volledig kan inschatten.

Ik vind het eigenlijk wel allemaal knap. Sommigen vergeten precies dat hij 9 maand "stilgezeten" heeft. Eerst moeten bekomen, revalideren, training opbouwen, … Niets van koersritme en dan maar verwachten dat hij eventjes vlot tegen al die gevestigde waarden een grote ronde gaat winnen.

Ik heb vertrouwen in de capaciteiten van Remco, en hij heeft al best bewezen dat hij dat moet kunnen, maar ik denk dat het al goed genoeg is als hij top 15 haalt en zo kan opbouwen naar meer.

Hadden ze echt het roze gewild, dan hadden ze het roze nu ook. Ze hadden perfect die vlucht van een paar dagen geleden onder controle kunnen houden, dan had Evenepoel gewoon het roze gehad vandaag. Dus vandaar toch wel ergens een bewuste keuze.

Ik denk dat niemand hier twijfelt aan de capaciteiten van Remco. Wat de meesten hier wel doen is niet blind meegaan in de roze hysterie en hem nu al ongeveer tot winnaar van deze Giro uitroepen. Iedereen hier is content dat het zo goed gaat na 9 maanden, maar iedereen is hier ook terecht nog wat terughoudend aangezien hij in z'n professionele carrière nog nooit langer dan 6 dagen na elkaar gekoerst heeft (vandaag zal het de eerste keer zijn dat ie 7 dagen na elkaar een wedstrijd rijdt) en we ook helemaal niet weten hoe hij in het hooggebergte is.

Hadden ze echt het roze gewild, dan hadden ze het roze nu ook. Ze hadden perfect die vlucht van een paar dagen geleden onder controle kunnen houden, dan had Evenepoel gewoon het roze gehad vandaag. Dus vandaar toch wel ergens een bewuste keuze.
Het roze was geen doel. Dat geloof ik zeker.

Maar je hebt het natuurlijk niet helemaal zelf in de hand. Zijn eerste taak was nog altijd Bernal volgen. Als Valter er nog wat meer doorzakt de laatste 500 meter dan staat Remco vandaag gewoon in het roze.

Als Remco echt het roze wou gisteren, dan neemt die toch nog eens even over van Bernal in de laatste kilometer? Ik had niet de indruk dat hij helemaal stuk zat. Of misschien dacht hij aan de boni's. Maar een spurter gaat het natuurlijk nooit worden.

Als Remco echt het roze wou gisteren, dan neemt die toch nog eens even over van Bernal in de laatste kilometer? Ik had niet de indruk dat hij helemaal stuk zat. Of misschien dacht hij aan de boni's. Maar een spurter gaat het natuurlijk nooit worden.
Lijkt me juist zeer positief en komt wss ook vanuit de ploegleiding. Zo veel mogelijk krachten sparen in het begin en voorlopig gewoon proberen de toppers te volgen. De laatste week komen er nog kansen genoeg om het verschil te maken als hij daar dan nog in staat toe is.

Denk dat het eerder was dat zowel Bernal als hij tegen de vooropgestelde limiet zaten. Met andere woorden hij kon niet overnemen. Zeker met het oog op dat de giro nog wel even loopt. Dat is geen schande voor alle duidelijkheid.

Moet je dat wel willen? Zolang hij in het wiel van Bernal blijft zitten heeft Bernal weinig informatie meer dan "hij is goed genoeg om te volgen", als hij daar over pakt van "kzal u gaan hebben" speelt hij zijn hand wel face up and loopt hij het risico op een counter van Bernal te lopen die op dat moment plots een veel betere inschatting krijgt van hoeveel overschot Remco nog heeft. Zolang Remco in het wiel blijft tast Bernal eigenlijk in het duister.

Express geen boni's pakken is natuurlijk dikke quatch, het is min of meer geweten dat zijn eindschot niet schitterend is. De kans dat hij een sprint gaat winnen als ze met 4 naar de meet rijden is klein, tenzij de rest natuurlijk volledig gesloopt is.

Voor alle duidelijkheid: ik vind ook dat dit de juiste keuze was hoor. Als je echt een hoger doel hebt, is het nu nog te vroeg.
Ik vind Remco en DQT volwassen rijden momenteel (voor zover we dat kunnen beoordelen op die paar dagen tijd).

Ik denk dat niemand hier twijfelt aan de capaciteiten van Remco. Wat de meesten hier wel doen is niet blind meegaan in de roze hysterie en hem nu al ongeveer tot winnaar van deze Giro uitroepen. Iedereen hier is content dat het zo goed gaat na 9 maanden, maar iedereen is hier ook terecht nog wat terughoudend aangezien hij in z'n professionele carrière nog nooit langer dan 6 dagen na elkaar gekoerst heeft (vandaag zal het de eerste keer zijn dat ie 7 dagen na elkaar een wedstrijd rijdt) en we ook helemaal niet weten hoe hij in het hooggebergte is.

Wij niet, maar Remco en zijn omkadering weten dat wél hé. Gezien de vele indicatoren dat big P een Tourploeg is aan het bouwen rond Remco mogen we er wel echt van uit gaan dat Remco de
1) grote hoogtes (die niet eens zó vaak voorkomen)
2) en de opeenvolging aan inspanningen

goed verteert.

Het zou nogal wat zijn als Patrick binnen een paar weken info krijgt van het datateam dat Remco eigenlijk helemaal niet geschikt is voor grote rondes!

Jumbo-Visma slaagt erin om de renners klaar te stomen en in te schatten wat ze kunnen zonder enige voorbereidende koers. Dan kan DQS met de Bakala Acadamy olv Peter Hespel ook wel inschatten of Remco het aan kan of niet.

We moeten ons echt geen zand in de ogen laten strooien met zo een drogredenen. De vraag zal eerder zijn: kan hij het na 9maanden inactiviteit al meteen even goed verdragen als Bernal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan