Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou Dan Martin niet willen afschrijven van een valletje. Maar dat is toch weer al even geleden ondertussen.

De heilige drievuldigheid is al op stap si.

Zouden die dat op voorhand afspreken met wel vriendje ze in de vroege vlucht willen zitten?

Vandaag ook weer een stukje gelezen dat hij "bewust het roze liet schieten om de druk van de ploeg af te houden". Achteraf is dat natuurlijk mooi gezegd, en zou dat een goeie move kunnen zijn, maar dat zou wel next-level denken zijn, en ge moet het nog kunnen dan ook. Dus zoveel waarde hecht ik niet aan dat verhaal.
Dat is in praktijk dus onzin hé.

Gisteren gaf hij een korte droge mededeling: "Ik win de rit niet en ik heb het roze niet" (Hij was zwaar teleurgesteld en weigerde verder met de media te spreken en in een eerste opwelling kan ik dat ook best begrijpen).

Nadien heeft de ploeg (daar ga ik toch vanuit) op hem ingepraat en beseft hij zelf ook wel dit zo slecht niet hoeft te zijn, dat hij de roze trui niet genomen heeft. Hij heeft dan later een uitgebreider interview gegeven maar de woorden die hij dan uitsprak waren gewikt en gewogen samen met het team hé ;)

Lijkt me ideaal voor Ewan. Die korte inspanning ligt hem nog wel, gevolgd door een wat chaotischere sprint misschien

Wat zegt die Jeroen allemaal? Nibali evenveel ritten gewonnen als Ewan in grote rondes sinds 2015?

Of ik heb het verkeerd begrepen...

amai Ewan van zo ver zo sterk niemand die zijn wiel kon houden dit ligt hem wel zo'n korte steile knikjes

Hallo seg, wat een sprint van Ewan. Moest het gat dichten en wint dan nog met zo veel overmacht. Heel indrukwekkend.

Duidelijkere winnaar. Bij Merlier waren de benen precies al goed volgelopen.

Knap werk toch van De Buyst ook

Merlier ook gewoon te ver. Had Ewan z'n wiel moeten kunnen hebben. Als je zo ver moet komen, raak je op zo'n aankomst nooit meer voorbij Ewan.

Merlier ook gewoon te ver. Had Ewan z'n wiel moeten kunnen hebben. Als je zo ver moet komen, raak je op zo'n aankomst nooit meer voorbij Ewan.

Nee, maar zat nog wel goed om Nizzolo te kloppen, maar dat lukte duidelijk ook niet meer.

EDIT: Cimolai dus, niet Nizzolo.

Was zat Sagan trouwens?

Ik denk dat niemand hier twijfelt aan de capaciteiten van Remco. Wat de meesten hier wel doen is niet blind meegaan in de roze hysterie en hem nu al ongeveer tot winnaar van deze Giro uitroepen. Iedereen hier is content dat het zo goed gaat na 9 maanden, maar iedereen is hier ook terecht nog wat terughoudend aangezien hij in z'n professionele carrière nog nooit langer dan 6 dagen na elkaar gekoerst heeft (vandaag zal het de eerste keer zijn dat ie 7 dagen na elkaar een wedstrijd rijdt) en we ook helemaal niet weten hoe hij in het hooggebergte is.
Dat heeft niets te zien met "blind" meegaan in de roze hysterie of hem al tot winnaar uitroepen. Dat weten de meeste koersliefhebbers wel dat er nog een lange weg te gaan is tot Milaan. En dat is niet enkel voor Remco maar ook voor elke andere renner met klassementsambities.. Het gaat over het minimaliseren van zijn prestaties tot nu toe door sommigen hier (--> via steken onder de gordel vnl.).. en dat is grotendeels de "schuld" van de pers/media wss.. maar daar moet je toch gemakkelijk overheen kijken denk ik dan..

Sommige uitspraken hier vind ik tenenkrommend tav een toptalent dat 9 maanden keihard werkt aan zijn comeback.. en dan deze sterke fysieke prestaties tot nu toe neerzet. Ik vind dat hij enorm goed met de druk van buitenaf overweg kan. Hij volgt zijn eigen weg en durft ook zijn ambities terecht uitspreken maar dat is voor vele Vlamingen not done.. Wat moet of mag hij dan zeggen?

Chapeau op 21-jarige leeftijd.. wat hij tot nu toe al heeft neergezet.. en nog zal neerzetten qua prestaties

Wat zegt die Jeroen allemaal? Nibali evenveel ritten gewonnen als Ewan in grote rondes sinds 2015?
Welke renners hebben in dit peloton (Giro 21) minstens tien ritten gewonnen in gans hun GT-carrière sinds Ewan zijn eerste GT reed (2015)?
Dus dat klopt. Nibali heeft er >10.
Een E. Viviani komt er eentje tekort.

Vaststellingen vandaag:
- De Gendt heeft getraind voor dit weekend (hoop ik).
- Merlier amuseert zich (tot de sprint alvast).
- Karsten en Jeroen' Google-momentjes en tot driemaal toe het Ben Stiller-verhaaltje :laugh:.
- De laatste tien km waren weerom vasthouden aan mijn zetel, met de "sandwiches" in het peloton. Is werkelijk een wonder dat er relatief weinig wordt gevallen.
- Om terug op Evenepoel te geraken, na zo'n lange afwezigheid handhaaft die zich wel goed in het peloton.

Besides vandaag

Egan Bernal (INEOS Grenadiers) – Onbehoorlijk of ongepast gedrag. 200 Zwitserse Frank boete.
flag-be
Tim Merlier (Alpecin-Fenix) – Onbehoorlijk of ongepast gedrag. 200 Zwitserse Frank boete.
flag-be
Victor Campenaerts (Qhubeka ASSOS) – Onbehoorlijk of ongepast gedrag. 200 Zwitserse Frank boete.
Wat hebben die precies gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan