Giro d'Italia 2023

Zijn grote doel is om ooit de Ronde te winnen, dan lijkt het me toch niet echt verstandig om een jaar weg te gooien zonder een grote ronde uit te rijden. Eendagskoersen is toch echt wel helemaal iets anders dan een ronde van 3 weken. Hij heeft tot nog toe maar 1 grote ronde uitgereden, dus die extra ervaring kan hij echt wel gebruiken volgens mij.

Dat klopt wel, dat is een nadeel. Ik was het zelf ook nog aan het typen in een edit van mijn vorige post maar bij deze heb jij het al gedaan. :)

Paar ritten uitpikken en op voorhand heel duidelijk maken dat je niet voor eindwinst komt om de druk wat af te houden?

Of op de tijdritten mikken en zien waar je geraakt? Maar er is maar 1 tijdrit in de Tour dit jaar zeker? Voor Remco niet echt een ideaal parcours.

Ik snap als er symptomen zijn dat je test (en dat daar de verwarring dus was met standaardtest)

Maar in dit artikel staat er dus dat het gewoon was omdat het rustdag was dat ze de test deden volgens de persverantwoordelijke van QS
Stel dat ze dit dus niet deden zat Remco dus gewoon in koers ?

""Het was een standaardtest die we gisteren hebben uitgevoerd voor de rustdag. We doen dat altijd, het is niet dat we getest hebben omdat er sprake was van symptomen. Die waren er niet."

Ideaal voer voor conspiracy theorieën en er een podcast over te maken !
Dit slaat nu toch nergens meer op wat de perschef van de ploeg naar buiten brengt in deze video?

Dit slaat nu toch nergens meer op wat de perschef van de ploeg naar buiten brengt in deze video?
Tenzij de test een standaardtest was, en hij daarna steeds meer symptomen begon te krijgen en geen risico wou nemen. Want dat is toch wat ze zeggen?

Paar ritten uitpikken en op voorhand heel duidelijk maken dat je niet voor eindwinst komt om de druk wat af te houden?
Het lijkt me inderdaad een goed idee om wel naar de Tour te gaan en op voorhand duidelijk te maken dat het zonder klassementsambities is. Zonder fatsoenlijke voorbereiding zal men hem dat ook niet kwalijk nemen.

De Tour is toch nog van een andere orde dan alle andere koersen. Er wordt harder gereden, meer hectiek, nog veel meer media. Het lijkt me een mooie gelegenheid om daar al eens kennis mee te maken.
Voor de sprinters zijn er maximaal 6 kansen, en het is niet dat Jakobsen momenteel een geweldig seizoen kent. En gaat Alaphilippe terug op niveau komen? Als je een wereldkampioen in je ploeg hebt en zijn eerste grote doel valt in het water, waarom zou je die dan thuis laten voor de belangrijkste koers van het jaar?

Je kan zomaar alles op het wk en de Vuelta zetten en na 5 dagen Vuelta met een gebroken sleutelbeen thuis zitten.

Het lijkt me inderdaad een goed idee om wel naar de Tour te gaan en op voorhand duidelijk te maken dat het zonder klassementsambities is. Zonder fatsoenlijke voorbereiding zal men hem dat ook niet kwalijk nemen.

De Tour is toch nog van een andere orde dan alle andere koersen. Er wordt harder gereden, meer hectiek, nog veel meer media. Het lijkt me een mooie gelegenheid om daar al eens kennis mee te maken.
Voor de sprinters zijn er maximaal 6 kansen, en het is niet dat Jakobsen momenteel een geweldig seizoen kent. En gaat Alaphilippe terug op niveau komen? Als je een wereldkampioen in je ploeg hebt en zijn eerste grote doel valt in het water, waarom zou je die dan thuis laten voor de belangrijkste koers van het jaar?

Je kan zomaar alles op het wk en de Vuelta zetten en na 5 dagen Vuelta met een gebroken sleutelbeen thuis zitten.
of een zware valpartij in de Tour en de rest van het seizoen om zeep

Dan moet je nergens meer aan de start komen natuurlijk.

Heeft LBL al op zak en nu ook 2 ritten in de Giro. Het grote doel is nu wel om zeep, maar gewoon het geweer van schouder veranderen hé. Nog mooie koersen genoeg om te winnen dit seizoen. Ik zou zeggen: niks moet, er mag veel.

De Tour is toch niet veraf. Zonder klassementsambities starten, dat kan, maar de media en publieke opinie gaat er hoe dan ook met zijn neus opzitten en bepaalde verwachtingen hebben...

Zonde, maar echt wel begrijpelijk. Als hij zich nu niet goed voelt, gaat hij zich ook niet beter voelen na die zware tijdrit van gisteren en ocharme 1 'rust'dag. Ook wat raar dat er hier mensen vraagtekens zetten bij de positieve test en de implicaties.

Dan moet je nergens meer aan de start komen natuurlijk.

Heeft LBL al op zak en nu ook 2 ritten in de Giro. Het grote doel is nu wel om zeep, maar gewoon het geweer van schouder veranderen hé. Nog mooie koersen genoeg om te winnen dit seizoen. Ik zou zeggen: niks moet, er mag veel.

De Tour is toch niet veraf. Zonder klassementsambities starten, dat kan, maar de media en publieke opinie gaat er hoe dan ook met zijn neus opzitten en bepaalde verwachtingen hebben...
Gewoon eerste vlakke rit 20 min later binnenkomen, en mikken op de tijdritten en enkele bergetappes.

Nu ben ik benieuwd naar de dagelijkse giro updates van de VRT. Ze gaan zich toch niet zo laten kennen door er mee te stoppen?
lol had ik me ook al afgevraagd. Noemde wel Giro Magazine maar Karl en Jose zaten daar toch puur voor Evenepoel, die zullen eens ferm vloeken.

Vandaag is er dus al vast wel nog eentje

Net filmke gezien, waarin hij zegt tegen zijn familie dat hij een koortsblaasje heeft. :unsure:
Herpes dat van de verzwakking gebruik maakt om de kop op te steken... altijd leuk. Mijn vriendin heeft vaak koortsblaasjes, die is daar altijd een paar dagen slecht van.

Eddy Merckx moest ook ooit in het roze de Giro verlaten, weliswaar na een ander soort positieve test.
Journalist: Remco je hebt positief getest?
Remco: Ja
Journalist: Waarom word je dan niet bestraft met een zware boete en schorsing door de UCI? Dat is toch vreemd niet?
Remco: Ik ben Eddy nog niet :unsure:

Terug
Bovenaan