Giro d'Italia 2026

da’s alweer vragen om problemen
Giro' gonna Giro.

Tot een topper zoals VDP of Pogacar fin de carrière is (want who cares about de rest), maar dan spreek ik al over eender welke wedstrijd. Mss dat er dan iets gaat veranderen, als zoiets te maken heeft met het parcours of die hekjes met hun pootjes.

Iemand die weet of ik ook Eurosport zal kunnen nemen via hbo Max in Nederland?
Wetende dat ik gisteren hier in Nederland niet naar de croky cup finale kon kijken?

Verschil is wel dat Eurosport zowel in BE als NL de rechten heeft. Wil niet beginnen foefelen met VPN trouwens ..

Sporza toch...

afbeelding.png

Hij heeft zelf 2 ritten gewonnen :p

Mooi Pelizari kan nog volgen voor het moment we hebben nog een wedstrijd.

EDIt: ik had het niet mogen zeggen

Gall toch sterk gereden.

Pellizzari dan weer vrij overmoedig en dom, da's spelen met je podiumkansen...

Kerel is 22, niks mis met proberen meegaan en zien waar je uitkomt, toch? Het is niet dat ie volledig geparkeerd is.

Vingegaard kan komende 2 weken wat richting giro eindoverwinning smurfen, maar in Juli gaat die fameus verschieten van het niveau Seixas :coolbrows:

Vingegaard had toch op meer gehoopt denk ik.
Dat denk ik ook maar Gall heeft in het verleden nog wel al eens heel sterke dagresultaten neergezet om nadien dan bijna onverklaarbaar een vreselijke off day te hebben. Pellizzari zich ook duidelijk verslikt vandaag, als hij dat niet doet kan hij misschien gewoon mee met Gall.

Relatief goeie Hindley ook vandaag... rekening houdend met het feit dat dat eerder een man van de 3de week is acht ik die ook niet kansloos voor het podium. Ondanks de prestatie van Gall vandaag zou ik niet verschieten als Bora straks op 2 & 3 staat in Rome.

Gall die 2de wordt op een luttele 13 seconden van Vingegaard......terwijl
vele kenners een voorspelling van circa 2 minuten verkondigden die Vingegaard
wel aan zijn status verplicht was.

Vingegaard 6,35w/kg voor 37'17". Dat is inderdaad vrij matig. Nog niet 100% om iets over te houden voor de Tour?
Hij heeft in het verleden al verschillende malen boven de 6,5w/kg gereden op cols van 40'. Zelfs in de laatste bergrit van een tdf.

Vingegaard 6,35w/kg voor 37'17". Dat is inderdaad vrij matig. Nog niet 100% om iets over te houden voor de Tour?
Hij heeft in het verleden al verschillende malen boven de 6,5w/kg gereden op cols van 40'. Zelfs in de laatste bergrit van een tdf.
Als je in de Tour top wil zijn, probeer je toch zo rap mogelijk in de Giro een comfortabele voorsprong uit te bouwen, niet? Zoals Pogi 2 jaar terug. Nuja in de TT kan ie wss wel een klein minuutje pakken op de grootste concurrenten, maar dan nog zal ie nog niet echt op z'n lauweren kunnen rusten.
Z'n team vond ik wel sterk vandaag. Piganzoli een mooie voorlaatste man.

Was er niet veel tegenwind of is daar al rekening mee gehouden in die cijfers?

Was er niet veel tegenwind of is daar al rekening mee gehouden in die cijfers?
Daar wordt rekening mee gehouden.
Het blijft een berekening natuurlijk. Hoe minder wind, hoe langer de solo en hoe steiler en egaler de klim hoe preciezer de berekening is.

Ze doen het al jaren en hun berekeningen houden echt wel steek. Je hebt renners zoals Sivakov of in het verleden Gesink die al hun data posten. Wat maakt dat ze vaak vergelijkingspunten hebben met echte data.

Staat die Hannah Walker daar op een straat of in een beekje? Waar sturen ze het peloton nu weer door. Blijkbaar wel bergop.

Ik weet niet uit welke ritten die 6.5w/kg komt maar als UAE 200m op de klim de boel opblaast ga je iets andere cijfertjes krijgen dan als je Piganzoli eerst 10km laat trekken.

Het lijkt mij ook iets aangenamer als de temperatuur wat hoger ligt. Geen 35° maar 15-20°C boven lijkt mij toch iets aangenamer dan wat het gisteren boven moet geweest zijn... iedereen stond daar met dikke jassen en lange broek.

0.15w/kg lijkt mij dus niet zo heel vreemd.

Ik weet niet uit welke ritten die 6.5w/kg komt maar als UAE 200m op de klim de boel opblaast ga je iets andere cijfertjes krijgen dan als je Piganzoli eerst 10km laat trekken.
Etappe 20 in de TDF 2024 met aankomst op Col de la Couillole was bv eentje van net boven de 6,5w/kg. Pogacar won met 7" voor op Vingegaard.

Bij een marathon mikken ze op max 10°C, dus voor een all out effort waren de omstandigheden gisteren gewoon prima. Pakweg een Parijs Nice van dit jaar is wel wat anders natuurlijk.

Of Vingegaard aan 100% omhoog reed of 97% hebben we uiteraard het raden naar. Gezien zijn overmacht kan het gerust dat ze deze Giro op ralenti willen winnen.

Aiai Pellizzari, hopelijk heeft hij aan een rustdag voldoende om de ziektekiemen uit zijn lijf te krijgen.

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Opiniepeiling Opiniepeiling
29 30 31
Reacties
616
Weergaven
42K
Terug
Bovenaan