Grand Theft Auto 6

Grand Theft Auto VI

Iets digitaal preorderen is toch helemaal te gek? Het concept preorder is toch om een kopie te verzekeren voor het geval iets uitverkocht/uit stock geraakt. Een voorafbetaling voor een oneindige download? Is dit iets totaal nieuw dat ze proberen of loop ik achter?
 
Iets digitaal preorderen is toch helemaal te gek? Het concept preorder is toch om een kopie te verzekeren voor het geval iets uitverkocht/uit stock geraakt. Een voorafbetaling voor een oneindige download? Is dit iets totaal nieuw dat ze proberen of loop ik achter?
Is voor mensen met teveel geld in hun zakken lichter te maken. 't is inderdaad BS. Ik hou men geld liever bij en ga wat lekker pintjes pakken bij dees weer.
 
Iets digitaal preorderen is toch helemaal te gek? Het concept preorder is toch om een kopie te verzekeren voor het geval iets uitverkocht/uit stock geraakt. Een voorafbetaling voor een oneindige download? Is dit iets totaal nieuw dat ze proberen of loop ik achter?
Tis idd wat eerder uw geld innen.
Maar zoek u is op wanneer Rock Werchter 25j geleden in voorverkoop ging en wanneer nu.
Dat is niet nieuw aan games ofzo. Elke pre-order heeft als doel om eerder uw geld te hebben en bij op de boeken te kunnen schrijven.
 
Ja maar Rock Werchter tickets raken uitverkocht? Net zoals fysieke games? Je bevestigt mijn punt?
Zeg dat eens luidop gewoon. Een preorder voor een download.
 
fysieke games raken niet uitgeput hoor, daar printen ze er gewoon van bij, tot wanneer ze de productie stoppen omdat ze niet meer verkocht raken.

't idd zever, maar tegenwoordig koppelen ze daar dan (even bs) dingen aan als "bestel voor die datum en krijg nog extra bonus, of speel eerder", etc.

en in deze FOMO maatschappij pakt dat.
 
Iets digitaal preorderen is toch helemaal te gek? Het concept preorder is toch om een kopie te verzekeren voor het geval iets uitverkocht/uit stock geraakt. Een voorafbetaling voor een oneindige download? Is dit iets totaal nieuw dat ze proberen of loop ik achter?
Iets wat je misschien wel lijkt te missen, is dat je met een pre-order vaak al een paar dagen op voorhand de game mag beginnen downloaden. Lijkt me geen overbodige luxe in het geval van een GTA die misschien de servers plat zal krijgen.

En dan kun je spelen van zodra het licht op groen gaat, en moet je niet eerst 200 GB downloaden.
 
Waar pre order jullie? Want mediamartk en coolblue bieden alleen de standard game aan.
De fysieke versie (het doosje met downloadcode) is alleen te verkrijgen in de standard versie. Ultimate versie is uitsluitend digitaal.
Koop je de fysieke versie dan kan je wel nog altijd upgraden naar Ultimate via aankoop in de store na activatie.
 
Je zou maar paar missies achter zitten op iemand dat je kent.
Ik wacht sowieso wat gameplay af, en liefst ook hoe hij draait op een Series X.
Iedereen die het op release heeft gekocht, wat hier heel veel kopers gaan zijn, kunnen het niet 3 weken later al doorverkopen. Zo ga je toch heel wat nieuwe kopers hebben.
 
fysieke games raken niet uitgeput hoor, daar printen ze er gewoon van bij, tot wanneer ze de productie stoppen omdat ze niet meer verkocht raken.

't idd zever, maar tegenwoordig koppelen ze daar dan (even bs) dingen aan als "bestel voor die datum en krijg nog extra bonus, of speel eerder", etc.

en in deze FOMO maatschappij pakt dat.
Heeft (in mijn geval dan toch) niks met FOMO te maken. Moest ik het niet preorderen kocht ik het toch sowieso op release dus kan ik het even goed nu al kopen en wel de bonussen er voor niks bijkrijgen.
Iets wat je misschien wel lijkt te missen, is dat je met een pre-order vaak al een paar dagen op voorhand de game mag beginnen downloaden. Lijkt me geen overbodige luxe in het geval van een GTA die misschien de servers plat zal krijgen.

En dan kun je spelen van zodra het licht op groen gaat, en moet je niet eerst 200 GB downloaden.
En dit!
 
Ik snap het nut niet van de fysieke versie (code in het doosje). Wat is hier fysiek aan buiten een leeg doosje dat in de kast beland. Ik ben steeds voorstander geweest van fysieke games, maar in dit geval snap ik de meerwaarde niet. Zeer jammer als dit de toekomst word van fysieke games, maar voor gta 6 zal het de digitale versie worden dus.
 
Dat zou gewoon verboden moeten zijn. Nu krijg je gewoon wat plastiek bij je download. Wie bedenkt dat allemaal.

Ik ben duidelijk niet mee want ik koop al jaren gewoon fysieke games zodat ik ze ook wel terug kan binnendoen bij de lokale tweedehands gameswinkel maar mijn broek zakt hier wel af van al deze onzin van digitale preorders en 'downloads in een doosje'. Straks sturen ze de DLC per post. Wat een achteruitgang.
 
Laatst bewerkt:
De grootste reden waarom ik meestal nog disc versies koop/kocht is omdat die vaak nog goedkoper zijn dan in de PS store. Valt bij deze uitgave ook weg, zie totaal geen meerwaarde meer om het niet in de PS store te kopen dan.
 
Tevens een spel kopen met het idee 'dan kan ik het doorverkopen'. Tjah... Ik denk daar zo het mijne van :) .
Ik prefereer ook fysieke releases en koop ook een groot deel tweedehands. Dus ik zie ook liever alles fysiek uitkomen.
Hoe je die twee kan rijmen is mij toch een raadsel.
Tenzij 'het jouwe dat je ervan denkt' betekent 'dat is de normaalste zaak ter wereld en niets mis mee'
:crazy:

Benieuwd naar hoe hij op Xbox Series S zal draaien. Die heb ik hier staan. Volgens mij nog een pak minder krachtig dan een base ps5?
En anders is het voor wanneer hij uitkomt op PC dat ik hem oppik.
 
Ik snap het nut niet van de fysieke versie (code in het doosje). Wat is hier fysiek aan buiten een leeg doosje dat in de kast beland. Ik ben steeds voorstander geweest van fysieke games, maar in dit geval snap ik de meerwaarde niet. Zeer jammer als dit de toekomst word van fysieke games, maar voor gta 6 zal het de digitale versie worden dus.
Ik heb ergens gelezen dat ze later een echte fysieke disk gaan uitbrengen, maar dat ze er voor kiezen om dit niet te doen vanwege leaks etc bij de launch. En mogelijks willen ze een "Day-One" Patch ook al op de disk zetten?
 
Hoe je die twee kan rijmen is mij toch een raadsel.
Tenzij 'het jouwe dat je ervan denkt' betekent 'dat is de normaalste zaak ter wereld en niets mis mee'
:crazy:

Benieuwd naar hoe hij op Xbox Series S zal draaien. Die heb ik hier staan. Volgens mij nog een pak minder krachtig dan een base ps5?
En anders is het voor wanneer hij uitkomt op PC dat ik hem oppik.
Ik hoop voor jou op de XSS dat ie voldoende leuk draait. Nu, het zou ook een kleine schande zijn moest de game niet speelbaar zijn. en er toch voor verkocht worden.

Om mijn ander statement wat toe te lichten:
Ik heb niets tegen physical en ben eerder pro physical dan digital kopen.
Net omdat het mij toelaat een groot stuk van mijn game bibliotheek 2ehands aan te vullen.
Maar ik koop geen game physical met het idee 'goed, dan kan ik die verder verkopen'.
Net zoals ik geen auto nieuw zou kopen om dan op voorhand te kijken naar een goeie doorverkoopwaarde.
Ik koop iets om het te gebruiken en niet om het door te verkopen.

En uiteraard verkoop ik dingen ook 2ehands van tijd tot tijd. Maar das dan eerder omdat het in de weg ligt en ik er dan liever iemand goedkoop een plezier mee doe ipv het weg te gooien.

Dat anderen willen bashen op het niet beschikbaar zijn ve physical pur sang (met disk met content) is hun volste recht. Maar laat ons aub niet verontwaardigd zijn dat bedrijven winst willen maken en daarvoor alle middelen ter hunner beschikking gebruiken.
 
Maar ik koop geen game physical met het idee 'goed, dan kan ik die verder verkopen'.
ok, jij niet, en da's perfect ok.
Maar ik snap niet wat het probleem is met mensen die dat wel doen.

Toen ik nog games kocht op de PS4 was dat toch bijna uitsluitend tweedehands aankopen, met dan ook het idee om het door te verkopen wanneer ik het had uitgespeeld of beu was. Zo kan ik een spel spelen voor 5 of 10 euro en dan ligt het hier niet in de weg.
Ik ben geen verzamelaar. Ik hou enkel games bij waarvan ik denk dat ik ze later nog eens zou spelen.

Ik snap wel dat het ook wel een doorn in het oog is van de makers.

Sony gebruikte games kunnen doorgeven vorige generatie nog als argument om een PS4 te kopen ipv een Xbox na de controverse over Xbox hun always online aankondiging ofzo


Physical releases zal volgende generatie wel voorgoed gedaan zijn vermoed ik. Begrijpelijk als je je brood ermee verdient, jammer voor gierige pinnen zoals ik, en voor kinderen / jongeren met minder middelen
 
ok, jij niet, en da's perfect ok.
Maar ik snap niet wat het probleem is met mensen die dat wel doen.

Toen ik nog games kocht op de PS4 was dat toch bijna uitsluitend tweedehands aankopen, met dan ook het idee om het door te verkopen wanneer ik het had uitgespeeld of beu was. Zo kan ik een spel spelen voor 5 of 10 euro en dan ligt het hier niet in de weg.
Ik ben geen verzamelaar. Ik hou enkel games bij waarvan ik denk dat ik ze later nog eens zou spelen.

Ik snap wel dat het ook wel een doorn in het oog is van de makers.

Sony gebruikte games kunnen doorgeven vorige generatie nog als argument om een PS4 te kopen ipv een Xbox na de controverse over Xbox hun always online aankondiging ofzo

Physical releases zal volgende generatie wel voorgoed gedaan zijn vermoed ik. Begrijpelijk als je je brood ermee verdient, jammer voor gierige pinnen zoals ik, en voor kinderen / jongeren met minder middelen

Man, man we zijn zo diep gezakt met Sony sinds ze die clip toonden voor used games. De PS5 is duurder dan ooit en het kan gebeuren dat we nog prijsstijgingen zien voor deze generatie "voorbij is". Het wordt meer en meer een luxe hobby tenzij ge uw geld inzet op streaming gelijk Geforce Now, gamepass of playstation plus.

Enfin, het is heel gemakkelijk om hierover te beginnen met "Boe Sony/Rockstar" om uiteindelijk te eindigen in "Boe ongehinderd kapitalisme"
 
Het zou wel leuk geweest zijn moest er een ultimate editie zijn voor 150 euro met de optie om het spel 10 dagen eerder te spelen.

Benieuwd hoeveel mensen dat zouden kopen. 😁
 
Ik snap het nut niet van de fysieke versie (code in het doosje). Wat is hier fysiek aan buiten een leeg doosje dat in de kast beland. Ik ben steeds voorstander geweest van fysieke games, maar in dit geval snap ik de meerwaarde niet. Zeer jammer als dit de toekomst word van fysieke games, maar voor gta 6 zal het de digitale versie worden dus.
Is letterlijk verspilling van het doosje en het papier. En je laat de post voor niets een pakje opsturen (gratis maar moet allemaal nog vervoerd voor een doosje met niets in).

Met een digitale aankoop ben je wel natuurlijk verbonden aan het PSN account (als je dat dan ooit verliest heb je een probleem, maar je kan ook een fysiek doosje, disk of spel/cartridge verliezen). En met de code in het doosje is dat niet anders dan bij een digitale aankoop sinds je dat maar 1 keer kan invoeren.

In andere landen koopt men wel al meer digitaal aan. En ik koop eigenlijk heel zelden nog iets fysieks qua games. In België kopen er wel nog meer mensen fysiek games maar in andere landen is dat al veel meer digitaal.

Het zal dus geen stormloop naar de Game Mania worden zoals bij GTA V nog het geval was (al wisten we dat al... want Game Mania bestaat niet meer.. Er is veel veranderd op 13 jaar tijd...)
 
Terug
Bovenaan