Graspop Metal Meeting 2026

Is dat altijd zo dat ze het stopzetten? Ik wou nog een ticket blauwe parking voor zaterdag maar is al vol (is rode parking ook ok vanuit Leuven?). Ik zocht ook nog een zaterdag ticket voor iemand die nog mee wil.
Geen idee, snap ook niet waarom ze dit doen. Uiteindelijk is het wel nog gelukt om te koop te zetten via ticketmaster, dus als iemand interesse heeft: je krijgt een officiële link van ticketmaster en zo kan je direct betalen.

Veel plezier op graspop aan allen die gaan.
Niet vergeten je goed in te smeren en goed hydrateren jongens (en meisjes)!

Ik heb Bulls On Parade wel al een paar keer gezien, niet slecht voor op je lokaal festival van €15 en pintjes aan €2.

Affiche staat er nu ook vol mee; Deaftones, Korn Again, NIN UK, Pablo Honey, Ultimate Ozzy ... Wie gaat daar naar kijken vraag ik me af?
tbf, ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om nog aan een fantsoenlijke vervanger te geraken een dag op voorhand :unsure:

Die andere coverbands lijken ook allemaal geprogrammeerd te zijn als afterparty-bands in de metaldome. Dus het is niet dat ze een prominente plaats op de affiche hebben ofzo :p

tbf, ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is om nog aan een fantsoenlijke vervanger te geraken een dag op voorhand :unsure:

Die andere coverbands lijken ook allemaal geprogrammeerd te zijn als afterparty-bands in de metaldome. Dus het is niet dat ze een prominente plaats op de affiche hebben ofzo :p
En mij altijd zeer goed mee geamuseerd! Bon jovi coverband enkele jaren geleden was top 🤘

Ik heb Bulls On Parade wel al een paar keer gezien, niet slecht voor op je lokaal festival van €15 en pintjes aan €2.

Affiche staat er nu ook vol mee; Deaftones, Korn Again, NIN UK, Pablo Honey, Ultimate Ozzy ... Wie gaat daar naar kijken vraag ik me af?
Dat zijn groepen die spelen rond 3-4u 's nachts zeker?

streaming kan dit jaar via vrt max ipv die crappy proximus website van de voorbije jaren: https://www.vrt.be/vrtmax/themas/fe...&utm_source=graspop-be&utm_campaign=festivals
Zalig, goed om weten!

Heel plezant de stream op VRT MAX waarbij je o.a. een podium kan kiezen. Echter laat het geluid wel te wensen over, al begrijp ik uiteraard om een live optreden over te brengen naar TV niet simpel moet zijn wat het geluid betreft. Gisteren hoorde je de zanger van Megadeth met momenten gewoon niet.

Heel plezant de stream op VRT MAX waarbij je o.a. een podium kan kiezen. Echter laat het geluid wel te wensen over, al begrijp ik uiteraard om een live optreden over te brengen naar TV niet simpel moet zijn wat het geluid betreft. Gisteren hoorde je de zanger van Megadeth met momenten gewoon niet.
Ah, ik dacht dat dit gewoon de ouderdom was en minder sterke stem van hem? 😅

Was weer plezant gisteren. Eerst op de camping gaan helpen van 8 tot 14u en nadien even backstage afgekoeld bij de boterhammenstand onder de bomen vooraleer we de wei betraden. Paar bandjes gezien aan de Jupiler Stage, maar die hardcore/punktoestanden interesseren me niet zoveel. En daar zijn er wel heel wat van. Stukje Accept gezien uit nostalgie en dan genoten van Wolves in the throne room in de Marquee. Megadeth ook voor een stuk gezien en muzikaal zat dat best goed. Ook fijn om Ride the lightning eens gehoord te hebben op GMM. Ben dan doorgegaan om Cult of Luna te zien die een strakke set speelde en dan héél kort het einde van Pennywise gezien (uit nostalgie) en Bro Hymn eens live meegemaakt. De vijftienjarige Avondland had ongetwijfeld ergens vanvoor gestaan. Nadien Anthrax dat wel een goede set speelde maar ik was stikkapot van de hitte en de hele tijd recht te staan en toen het licht begon te druppelen heb ik dan maar heel kort Limp Bizkit gezien vooraleer ik mijn fiets ging halen en begeleid door héél wat bliksemflitsen en regen naar huis reed. The Offspring dus niet gezien maar als ik het verslag lees was dat precies geen groot gemis: veel geleuter en Dexter was niet goed bij stem.

De affiche van GMM is niet iets waar ik héél warm van word (in tegenstelling tot het weer, het mag volgend jaar eens gewoon 25 graden zijn - enige voordeel van die temperaturen is dat bepaalde dames wel héél schaarsgekleed de wei betreden) maar het is wel goed georganiseerd en de sfeer vind ik er wel top. Broodje brisket was de culinaire topper van de dag - ik mag zelfs zeggen dat ik deze brisket beter vond dan die van Black Smoke.

Eerste keer, een dagje GMM, vooral voor Limp Bizkit & The Offspring moet ik toegeven ...

Qua organisatie is dit wel gigantisch goed geregeld, of we hadden gewoon geluk, dat kan ook, maar géén enkel probleem om te parkeren, gewoon rijden, oprijden, klaar (rond 13u30 ofzo was dat), idem voor het wegrijden (al was het sowieso al goed gekuist door de regen natuurlijk). Als je dat vergelijkt met werchter waar we vorig jaar eerst een uur of langer moesten aanschuiven om op de parking te geraken, en dan nog eens 2u om op de autostrade te geraken in het terugkeren :sarcastic:

Bandje gaan halen vond ik vreemd, zo apart, maar het werkte wel gewoon goed en vlot, en dan ook direct vlot binnen - wel amper controle ondanks de metaaldetectors, maarja, veel zin heeft dat niet zeker als je sommige ziet lopen :laugh:

Moet zeggen dat ik door de hitte echt wel lui was, en veel zaken maar van een afstand gezien heb, en het soms dan nog niet kon opbrengen om te blijven kijken, had een aantal zaken vooraf gecheckt en opgelijst die me wel leken aan te staan, maar enige die mij kon overtuigen was John Coffey - leuk, energiek, zal ik wel eens opnemen in mijn playlists alvast.

Maar ik blijf me echt quasi altijd overal zo enorm ergeren aan dat geleuter tussenin, zijn er eigenlijk echt geen bands meer die gewoon een strakke set spelen zonder al dat gemelk, covers van andere bands, ...?

Zo'n Pennywise, nostalgie, maar we zijn gewoon vertrokken zelfs - als je 2 of 3 keer zegt dat je paar songs 30 jaar geleden geschreven hebt, en dan één derde van je setlist covers bevat, dan moet je in die 30 jaar weinig goed gedaan hebben zou ik zeggen, en dan een uurtje moet vullen met palaver constant :sarcastic:

Limp Bizkit ook, dé nummers, geweldig, en best goed gebracht, maar je drop zo'n bommetje, gans de wei mee, en dan valt het weer compleet op zijn gat met een tussenstuk .. die mensen zijn allemaal van leeftijd (net als Pennywise & The Offspring) natuurlijk, dat begrijp ik wel, maar toch. En die lyrics op het scherm wtf zelfs, nog nooit gezien, vind ik eigenlijk echt beledigd ergens om eerlijk te zijn, voor wie aanziet die ons eigenlijk, een hoop achterlijken? :unsure:

The Offspring was op dat gebied toch allemaal wat vlotter, en echt wel genoten, ondanks het feit dat de wei gekuist was door de regen, maar toch blijven volharden terwijl we echt zeiknat werden (zelfs na zo'n hete dag, is zo'n afkoeling toch ook niet zo aangenaam).

Het 2 podia naast elkaar concept vind ik wel leuk, zeker als je hierdoor headliners één na één kan zetten zonder wachttijd, maakt dat je eigenlijk niet zo veel moet wachten, tot vervelends toe. Alles is ook wel kleiner dan ik had verwacht, en dat is helemaal goed en leuk, want Werchter wordt bijvoorbeeld echt wel té groot gewoon, je moet een half uur uittrekken soms om naar een ander podium te gaan.

Maar op zich zeker wel genoten, en zou zeker nog teruggaan maar dan zal de affiche opnieuw moeten aanstaan, want hoewel ik "het genre" zeker kan appreciëren, zal ik wrs nooit echte een metalhead worden.

Wij zijn gisteren ook voor de eerste keer op Graspop geweest. Qua organisatie is het toch een pak beter dan Werchter:
- parking niet al te ver van het festivalterrein en zonder aanschuif op en afrijden
- een pak meer overdekte ruimte om te eten of te schuilen
- amper moeten aanschuiven aan de ingang
- twee hoofdpodia die alterneren, dus altijd wat te zien
- een kijktribune voor de south stage. Toch een pak aangenamer dan de hele tijd op de grond te zitten als je niet vooraan gaat staan.
- geordende aanschuifrij aan de merch

Ondanks de hitte en het onweer op het einde een erg leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

Gezien:
Danko Jones
Accept
Wind Rose
Megadeth
Pennywise
Laatste 30 minuten van Within Temptation
Limp Bizkit
Na te gaan schuilen voor het onweer, nog de tweede helft van The Offspring.

Allemaal dik in orde. Al volg ik wel de bemerkingen die andere hiervoor al zeiden. De stem van Mustaine die niet altijd doorkwam, de onderbrekingen bij Limp Bizkit, en de rare set list van Pennywise. Het geluid bij Pennywise viel ook wat tegen. Maar uiteindelijk woog wat goed was bij die optredens veel zwaarder door voor mij.

Ik volg enkel niet dat Dexter zijn stem niet goed was. Ok, ‘t is duidelijk niet meer wat het geweest was in de jaren ‘90, maar het viel toch zeker niet tegen.

enige voordeel van die temperaturen is dat bepaalde dames wel héél schaarsgekleed de wei betreden)
Lap, ik pak m'n vrouw mee morgen, sunglasses it is!

Hoe is het vandaag met de ondergrond? 2 jaar geleden was het een ramp maar dan heeft het ook de hele week voordien geregend.

Terug
Bovenaan