Grenzen aan humor? Will Smith slaat terug.

Fijn, alleen mag je nu toch even een quote opduiken van iemand die hier beweerd heeft dat Gervais geen moppen maakt over mensen hun uiterlijk.
Ge bedoelt hoe men ricky gervais erbij haalde om te zeggen dat ie geen mop zou maken over haar, haar? Oei, was dat niet de bedoeling dan van dat erbij te halen ? ;)

Ge bedoelt hoe men ricky gervais erbij haalde om te zeggen dat ie geen mop zou maken over haar, haar? Oei, was dat niet de bedoeling dan van dat erbij te halen ? ;)
Dan heb je net mooi aangetoond geen snars van de discussie gevolgd of begrepen te hebben.

Gervais is in de discussie gesleurd als voorbeeld van "je mag met alles lachen". Daarna is er gediscussieerd over het feit dat hij enerzijds in een tweet bevestigde dat je met alles mag lachen (én dat je niet moet komen wenen als mensen niet met je mop kunnen lachen), en anderzijds dat hij vertelde dat hij die specifieke mop over haar haar niet zou gemaakt hebben. Een aantal posters trekken o.a. op basis daarvan in twijfel dat Gervais zou lachen met iemands ziekte, zeker wanneer hij op voorhand wist dat die ziekte zeer gevoelig ligt. Dat is de chronologie.

Tl;dr: Gervais is er bijgesleurd door posters die hem wouden gebruiken als "zie je wel, je mag met alles lachen". Geen enkele poster heeft hier beweerd dat Gervais niet zou lachen met iemands uiterlijk. Wel dat hij in een gelijkaardige context en setting niet zou lachen met iemands ziekte wanneer hij op voorhand weet dat die persoon er niet zou mee kunnen lachen.

En for the record: mij zal het worst wezen waarmee Gervais al dan niet zou lachen. Maar dit soort cheap shots waarmee je een discussie probeert te "winnen" door woorden in de mond te leggen van anderen, daar kan ik niet tegen.

Dan heb je net mooi aangetoond geen snars van de discussie gevolgd of begrepen te hebben.

Gervais is in de discussie gesleurd als voorbeeld van "je mag met alles lachen". Daarna is er gediscussieerd over het feit dat hij enerzijds in een tweet bevestigde dat je met alles mag lachen (én dat je niet moet komen wenen als mensen niet met je mop kunnen lachen), en anderzijds dat hij vertelde dat hij die specifieke mop over haar haar niet zou gemaakt hebben. Een aantal posters trekken o.a. op basis daarvan in twijfel dat Gervais zou lachen met iemands ziekte, zeker wanneer hij op voorhand wist dat die ziekte zeer gevoelig ligt. Dat is de chronologie.

Tl;dr: Gervais is er bijgesleurd door posters die hem wouden gebruiken als "zie je wel, je mag met alles lachen". Geen enkele poster heeft hier beweerd dat Gervais niet zou lachen met iemands uiterlijk. Wel dat hij in een gelijkaardige context en setting niet zou lachen met iemands ziekte wanneer hij op voorhand weet dat die persoon er niet zou mee kunnen lachen.

En for the record: mij zal het worst wezen waarmee Gervais al dan niet zou lachen. Maar dit soort cheap shots waarmee je een discussie probeert te "winnen" door woorden in de mond te leggen van anderen, daar kan ik niet tegen.
Wel ja, hij werd er dus terug bijgehaald op pagina 24 door anders. Daar heb ik het toch over.

Dit is geen cheap shot, dit is gewoon maar om aan te tonen dat hij in eenzelfde context ook geen moeite heeft om met iemand's uiterlijk aan te pakken.

Het enige dat je aantoont is dat jij niet in staat bent om een onderscheid te maken tussen uiterlijk en ziekte, en het feit dat Gervais lacht met Scorcesses lengte jou geen punten scoort in je discussie met anders. Laatste dat ik er over zeg, want het is een beetje onnozel aan het worden. Leg gewoon geen woorden in andermans mond.

Het enige dat je aantoont is dat jij niet in staat bent om een onderscheid te maken tussen uiterlijk en ziekte. Laatste dat ik er over zeg, want het is een beetje onnozel aan het worden.
Als een ziekte eigenlijk enkel uw uiterlijk aantast, wat is dan het verschil? Ze heeft gewoon last van dunner haar hé.

Wie ben jij om te bepalen dat dunner haar geen mentale problemen kan opbrengen bij personen?
Dat zeg ik niet. Hoe kan jij dat zelfs afleiden daar uit? Het gaat erom dat Ricky Gervais werd aangehaald op pagina 24 als zijnde een persoon die niet met het kapsel zou lachen, als zijnde om aan te tonen dat de grap er toch wel over is.

Ik toon een voorbeeld waarbij em lacht met Scorcese's uiterlijk. Dus wat is het verschil tussen lachen met iemand's uiterlijk en met een ziekte dat enkel invloed heeft op uw uiterlijk.

De gevolgen voor Will Smith zijn intussen toch al steviger aan het worden:
  • Zelf opgestapt uit de Academy, maar dat neemt niet weg dat een sanctie nog kan volgen, mogelijk geen kans meer op toekomstige Oscars, ondanks dat hij eigenlijk nog een film heeft aankomen die een kanshebber zou kunnen hebben.

• De acteursvakbond (SAG-AFTRA) zou hem kunnen schorsen wat zijn kansen om gecast te worden in toekomstige films serieus zou kunnen schaden.

• Bad Boys 4 wordt gepauzeerd, toch één van zijn grote aankomende projecten.

• Apple en Netflix hebben hun bod op de filmrechten van zijn biografie ingetrokken.
Eigenlijk was hij beter af geweest als Chris Rock klacht had ingediend, en hij een stevige straf/boete zou krijgen via strafrechtelijke weg.
Andere gevolgen mogen er uiteraard ook zijn, want dit gedrag was écht niet oké, maar er mag ook enige proportionaliteit zijn natuurlijk. Ergens moet een termijn zijn waarin dit soort zaken nog vergeven kunnen worden, er zijn per slot van rekening Hollywood-sterren die ergere dingen gedaan hebben die wel nog aan de bak kwamen, maar goed, die hebben dat niet op het podium van de Oscars gedaan natuurlijk.

Ik toon een voorbeeld waarbij em lacht met Scorcese's uiterlijk. Dus wat is het verschil tussen lachen met iemand's uiterlijk en met een ziekte dat enkel invloed heeft op uw uiterlijk.
Hier zeg je het terug. Again het is niet aan u te bepalen dat een ziekte alleen invloed heeft op uw uiterlijk.

Hier zeg je het terug. Again het is niet aan u te bepalen dat een ziekte alleen invloed heeft op uw uiterlijk.
Ah ok. Maar nu snap ik uw punt. Wij zijn over iets totaal anders bezig hé. Ik zeg niet dat dat geen invloed kan hebben op uw psyche hé. Ik bedoelde maar dat je daar an sich geen ernstige bijwerkingen van hebt (mortaliteit, constante pijn of invloed op uw mobiliteit enzo ....).

Maar wat is dan het verschil met lachen met iemand die kort, lelijk, dikke neus whatever heeft en een ziekte die fysiek dus uw uiterlijk aantast.

Ik heb Schumer nog nooit een grap weten vertellen snap niet waarom ze dat nu wel zou doen.
Ok offtopic wel, maar ik vond die ook een lange tijd niet grappig. Tot ik dan eens haar early days ben gaan bekijken. Geen idee wat daar gebeurd is, maar ik vond die eigenlijk wel goed.

Will Smith ondertussen 10 jaar verbannen op de Oscars. Goed teken. Een boete van €100.000 zal hem bv toch niet raken, maar dit misschien wel. Ook een goed voorbeeld voor zijn kinderen, dat zulk geweld niet wordt aanvaard.

Will Smith ondertussen 10 jaar verbannen op de Oscars. Goed teken. Een boete van €100.000 zal hem bv toch niet raken, maar dit misschien wel. Ook een goed voorbeeld voor zijn kinderen, dat zulk geweld niet wordt aanvaard.
Zijn kinders zouden godverdomme moeten verbannen worden voor hun films. Ik pak toch liever dagelijks een bitchslap van Will dan dat ik Jaden nog is moet zien spelen

Ik heb hier nu toch wel zelf mijn Will Smith - Chris Rock momentje gehad zeker. :wtf:

Zaten eergisteren buiten met mijn schoonzus en haar dochters. De schoonzus is, laat ons zeggen, nogal een uitgaander en heeft al wat mannen, euh, versleten. Ze heeft daardoor naar eigen zeggen een verkeerde reputatie van mannenverslindster. Dat is wel een issue voor haar blijkbaar, hoewel ikzelf dat hoegenaamd niet veroordeel, integendeel. Ieder leeft hoe zij of hij wilt. Maar ze maakt er zelf wel vaak opmerkingen over of een punt van.

Soit, het ging over een dierenpark uit onze jeugd, dat daar vroeger een olifant zat die onlangs overleden is. Mijn schoonzus zei toen tegen mij "zelfs ik heb nog op die olifant gezeten." Waarop ik, je kan het al raden: "ja, waar hebt gij niet op gezeten." Ik zei dit wel enkel tegen haar, haar (volwassen) dochters en mijn vrouw hadden dit niet gehoord.

Daarop kreeg ik kwaad haar nagels in mijn arm, waarbij ze mij tot bloedens toe heeft gekrabd. Ze bleef echt nijpen en liet niet snel los. De rest van de tafel wist natuurlijk niet waarover het ging. Ze gaf zelfs aan dat ze twijfelde om mij een klap in het gezicht te verkopen. Mocht ze dat hebben gedaan had ik haar gezegd te vertrekken, nu hebben we het uiteindelijk toch snel bijgelegd en werd er af en toe nog wat over gelachen, ik gaf aan dat mijn opmerking te ver was, zij dat haar reactie erover was.

Enfin, ik vond mijn grap best goed maar blijkbaar toch te kwetsend voor haar, omdat het echt een issue is. Wat ik dan ook aanvaard en begrijp. Maar verschil is wel dat ik die grap enkel tegen haar maakte terwijl Rock de grap maakte voor een ganse zaal en de ganse wereld.

Maar, humor is en blijft een raar en moeilijk beestje. Ik ben zelf wat te zwaar en verlies mijn haar. Daar wordt vaak een opmerking over gemaakt, ook in publiek. En daar heb ik doorgaans geen probleem mee, ik lach dat mee weg. Maar hier zit het bij haar blijkbaar zo diep dat die opmerking een brug te ver was. Wat het ook voor Jada en Will Smith blijkbaar was. En ik vond zelf de grap van Rock onnodig, en toch maak ik hier wel deze grap.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan