Groep F (BELGIË, Canada, Marokko, Kroatië)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch ene die het ziet.

Ik lees hier vooral gebash op Witsel, maar het is Tielemans die alles deed verzuipen op het middenveld door zelf NIKS te doen. En dan stellen hier mensen voor om Onana - Tielemans te spelen :D Dat gaat onze verdediging plezant vinden!

Ik vond het evenwicht met Witsel - Onana een PAK beter. Hou dat maar voor volgende match.

Tactisch overklast door fucking Canada, merci Bobby! Die 343 is zo'n slechte opstelling, en Martinez is gewoon te koppig om te veranderen.
Ik zou toch eens opnieuw kijken. Tielemans probeerde zich tenminste nog vrij te lopen in balbezit, probeerde nog ietwat druk te zetten. Witsel daarentegen deed gewoon letterlijk niets dan rondsloffen of balletje terug naar achter te spelen. Was echt hallucinant wat die gisteren allemaal deed.

Het evenwicht in de 2de helft kwam door 2 zaken en geen van beiden had te maken met Witsel. 1 was Onana die gewoon altijd moet spelen met en 2 Canada die niet meer hetzelfde kon brengen als in de 1ste helft omdat ze al veel te veel gegeven hadden. Witsel daarentegen kon nog een match of 4 spelen aan hetzelfde slakkentempo

Tielemans is een van de weinigen die de laatste maanden op hoog niveau speelt in een topcompetitie dus hij kan het wel, probleem met hem is dat er een type Ndidi/Soumare naast moet staan om zijn gebrek aan snelheid en duelkracht te compenseren. Witsel is dit niet, maar vrees Onana ook niet echt. Moet toegeven dat ik er nog maar een paar matchen van heb gezien bij Everton, maar lijkt me meer een type die ook graag infiltreert en niet per se de extra buffer is voor de verdediging.

Voor mij mag het zoiets zijn:
Lukaku (Bats) - Trossard
Carrasco Onana KDB Meunier
Dendoncker
Theate (Jan) Toby Faes

Eventueel KDB ipv Trossard en Tielemans bij op het middenveld maar dan missen we wat van KDB zijn kwaliteit omdat hij te hoog staat.

Tielemans is een van de weinigen die de laatste maanden op hoog niveau speelt in een topcompetitie dus hij kan het wel, probleem met hem is dat er een type Ndidi/Soumare naast moet staan om zijn gebrek aan snelheid en duelkracht te compenseren. Witsel is dit niet, maar vrees Onana ook niet echt. Moet toegeven dat ik er nog maar een paar matchen van heb gezien bij Everton, maar lijkt me meer een type die ook graag infiltreert en niet per se de extra buffer is voor de verdediging.

Tielemans heeft 2 mannetjes nodig. Eentje die verdedigt, en eentje die gaten toeloopt en de ruimte opzoekt. Bij België zou dat Lavia en Onana moeten zijn. En die 3 krijg je niet ingepast in een 343.

Omschakelen naar 433 (451) en dat zou misschien kunnen werken.

Tielemans Lavia Onana
KDB Lukaku Trossard

Maar dan ben je uw ploeg rond Tielemans aan het bouwen, en dat verdient hij niet. Bij Leicester is dat misschien de beste man, maar bij de Duivels allesbehalve.

Lavia Onana
De Bruyne
Carrasco Lukaku Trossard

Zou mijn voorkeur zijn. Perhaps, volgend EK...

Voor mij mag het zoiets zijn:
Lukaku (Bats) - Trossard
Carrasco Onana KDB Meunier
Dendoncker
Theate (Jan) Toby Faes

Eventueel KDB ipv Trossard en Tielemans bij op het middenveld maar dan missen we wat van KDB zijn kwaliteit omdat hij te hoog staat.

Lijkt me op dit moment ook de beste oplossing, maar denk niet dat Martinez zijn verdediging en centraal middenveld nu nog zo durft om te gooien. Zouden al maanden geleden moeten begonnen zijn met de ploeg zo om te vormen...

Ik zou toch eens opnieuw kijken. Tielemans probeerde zich tenminste nog vrij te lopen in balbezit, probeerde nog ietwat druk te zetten. Witsel daarentegen deed gewoon letterlijk niets dan rondsloffen of balletje terug naar achter te spelen. Was echt hallucinant wat die gisteren allemaal deed.

Het evenwicht in de 2de helft kwam door 2 zaken en geen van beiden had te maken met Witsel. 1 was Onana die gewoon altijd moet spelen met en 2 Canada die niet meer hetzelfde kon brengen als in de 1ste helft omdat ze al veel te veel gegeven hadden. Witsel daarentegen kon nog een match of 4 spelen aan hetzelfde slakkentempo
In die 2de helft heb ik Witsel alleen maar zien rondwandelen en overal te laat komen idd. Redelijk onbegrijpelijk dat mensen hier nog Witsel op de een of andere manier gaan verdedigen.

Tielemans heeft 2 mannetjes nodig. Eentje die verdedigt, en eentje die gaten toeloopt en de ruimte opzoekt. Bij België zou dat Lavia en Onana moeten zijn. En die 3 krijg je niet ingepast in een 343.

Omschakelen naar 433 (451) en dat zou misschien kunnen werken.

Tielemans Lavia Onana
KDB Lukaku Trossard

Maar dan ben je uw ploeg rond Tielemans aan het bouwen, en dat verdient hij niet. Bij Leicester is dat misschien de beste man, maar bij de Duivels allesbehalve.

Lavia Onana
De Bruyne
Carrasco Lukaku Trossard

Zou mijn voorkeur zijn. Perhaps, volgend EK...

Wanneer Lavia erbij is, mag Tielemans idd naar de bank verzeilen imo.
Jammer dat Heynen niet mee is, had ik graag is naast Onana gezien

Tielemans rendeert pas als er een echte 6 in zijn rug staat die fungeert als stofzuiger. Tielemans kan dit zelf niet bolwerken omdat hij er gewoon het postuur en de uithouding er niet voor heeft. Of je moet er twee in zijn rug zetten dat hij nog iets hoger kan staan, bvb Onana-Dendoncker die vreten alles op. Maar dan komt hij wat in het vaarwater van KDB tenzij je die dan een vrije(re) rol als valse negen geeft, naast een diepe spits, zoals Nilis-Van Nistelrooy bij PSV.

Is het ondertussen niet een beetje een rode draad geworden op grote toernooien dat de Duivels altijd voorbij andere ploegen lijken te klungelen in de groepsfase en uiteindelijk toch op 9 punten landen?

Ik had het gevoel dat de Belgen nogal statisch waren. Als een bende bompa's die vooral graag passen geven zonder veel te lopen. Op zich is dat met de gemiddelde leeftijd van 28 jaar ook wel zo.

Mijn verwachtingen zijn niet zo hoog. We mogen gewoon blij zijn dat we nog aan een wk kunnen meedoen en dat jonge voetballertjes daardoor geïnspireerd raken. In de tienerjaren van de meeste leden hier was er een grote leemte van 12 jaar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan