[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Nieuw Zeeland en Iran duidelijk een stuk minder dan Egypte. Dat wordt dus wederom een strijd met Egypte om te zien wie de meeste goals tegen die mannen kan scoren.
Stel u voor dat we tweede eindigen op doelsaldo :oi22:

Ik wijt het aan t weer. Gene cadeau in die hitte spelen. Met een gelukje nog weg gekomen dan. Kan alleen maar beteren.

Ik trek mij wel op aan het feit dat het bij al de overige 'toplanden' - ok, buiten Duitsland, die hebben dus echt wel tegen een kneusje gespeeld - ook niet vet was.

Edit: Amai, net die 1-1 gezien. Lukaku mist zijn aanname volledig en 't is een Egyptenaar die hem binnentrapt. Vintage Lukaku 😂😭

Laatst bewerkt:
Mechele gewoon een van de beteren. Af en toe leest ge hier wat.

Ik zei ondertussen ook al dat ik mijn woorden over Mechele terugnam. Wil ook wel even meegeven dat mijn uitspraak niks te maken had met Mechele zijn prestatie, wel met het feit dat door voor Mechele en Castagne te kiezen je opeens vier rechtsvoetigen achterin had, en dat was imo duidelijk nefast voor de opbouw.

Ik trek mij wel op aan het feit dat het bij al de overige 'toplanden' - ok, buiten Duitsland, die hebben dus echt wel tegen een kneusje gespeeld - ook niet vet was.

Edit: Amai, net die 1-1 gezien. Lukaku mist zijn aanname volledig en 't is een Egyptenaar die hem binnentrapt. Vintage Lukaku 😂😭

Als CDK nog op het veld staat, valt die 1-1 niet. Onze enige spits die op dat moment in die positie is en daardoor de verdediger in de fout dwingt.

Hij mist zijn aanname trouwens niet, er hangt nog een Egyptenaar aan hem waardoor hij net niet aan de bal kan. Sommige mensen hun kritiek op die kerel is soms echt wel op het lachwekkende af.

Als CDK nog op het veld staat, valt die 1-1 niet. Onze enige spits die op dat moment in die positie is en daardoor de verdediger in de fout dwingt.

Hij mist zijn aanname trouwens niet, er hangt nog een Egyptenaar aan hem waardoor hij net niet aan de bal kan. Sommige mensen hun kritiek op die kerel is soms echt wel op het lachwekkende af.
Als, als, als.. Als Meunier niet meer op het veld staat na zijn erbarmelijke prestatie komt die bal niet eens tot bij Lukaku 😅

Als, als, als.. Als Meunier niet meer op het veld staat na zijn erbarmelijke prestatie komt die bal niet eens tot bij Lukaku 😅
en stonden we ook niet 0-1 achter en werden we niet zo vaak overlopen op rechts

En de goal is wel 100% de verdienste van Lukaku, hij is de enigste speler uit onze kern die daar op dat moment druk zet op de verdediging. Zet daar gelijk welke andere spelers van ons en die owngoal komt er gewoon nooit.
En er wordt aan zijn shirt getrokken en zijn linkervoet wordt afgeblokt door de speler die de owngoal maakt.

Probleem gisteren was toch gewoon dat het centrum helemaal vastzat, maar door de begin opstelling kon ge niet anders dan door het centrum gaan want op de flanken zat ge met allemaal spelers die geen diepgang creëren en allemaal de bal aan de voet willen. Zoiets moet Garcia toch op voorhand geweten hebben?
Speel met wingers en backs die een voorzet kunnen afleveren én met Hans Vanaken en ge hebt meer gewicht in de box om op verschillende manieren te scoren. Dan gooit ge voorzetten en kan CDK ook nog nuttig zijn, want nu liep die helaas maar verloren in de Egyptische soeks.
Hopelijk zien we zoiets tegen Iran, want die staan nu ook niet bekend om heel open te spelen.

Die goal niet 100% op het conto schrijven van Lukuku is onbegrijpelijk.

Idem de commentaar op hem tegen Kroatië. Als hij toen niet op het veld stond kwamen die kansen niet, hij is de enigste die voor gevaar zorgt door zijn aanwezigheid en druk zetten op de verdediging. Zonder hem zullen we niet ver geraken.

Doku tegen de mat getrapt/getrokken/geduwd/…
En in de Prem is dat niet?

Tis een geweldige speler maar zijn manier van spelen is niks voor mij. Een man voorbij gaan en dan inhouden om die man terug te laten keren om die nog is voorbij te willen. Ik verwacht een voorzet of een pas als je uwe man voorbij gaat de 1ste keer. Als hij van flank wisselde met Trossard was het wel beter en zijn 2de helft was ook beter. Ik ben streng, ik weet dat, maar de pers torpedeert hem ook tot de speler bij de ons dus die het moet doen uiteindelijk na een Hazard.
Speelde gewoon een goeie tweede helft hoor. Amper iets slaat nergens op. Eerste helft was hij zeker niet goed, maar zelfs dan de tegenstander toch verplicht een gele kaart te pakken.
Klopt! Ik bedoelde vooral eerste helft maar dat geld voor nog een hoop andere Belgen. Velen waren niet klaar en een paar horen zelf niet thuis in het starterselftal naar mijn idee.

Onze backs kwamen gewoon ook te kort gisteren, los dan nog van de assist van Meunier. De beginopstelling was toch van een heel bedenkelijk niveau.

En in de Prem is dat niet?

Tis een geweldige speler maar zijn manier van spelen is niks voor mij. Een man voorbij gaan en dan inhouden om die man terug te laten keren om die nog is voorbij te willen. Ik verwacht een voorzet of een pas als je uwe man voorbij gaat de 1ste keer. Als hij van flank wisselde met Trossard was het wel beter en zijn 2de helft was ook beter. Ik ben streng, ik weet dat, maar de pers torpedeert hem ook tot de speler bij de ons dus die het moet doen uiteindelijk na een Hazard.
Op die manier gelukkig niet (die tackel langs achter waarbij we niet eens de fout meekregen was echt schandalig en heeft niet veel met voetbal te maken) en daar heeft de tegenstander ook veel meer spelers in de gaten te houden, bij ons kijkt iedereen naar hem en moet hij het maar oplossen. De andere aanvallende spelers hadden gewoon 0 iniatief

Op die manier gelukkig niet (die tackel langs achter waarbij we niet eens de fout meekregen was echt schandalig en heeft niet veel met voetbal te maken) en daar heeft de tegenstander ook veel meer spelers in de gaten te houden, bij ons kijkt iedereen naar hem en moet hij het maar oplossen. De andere aanvallende spelers hadden gewoon 0 iniatief
Daar ga ik u zeker niet in tegen spreken, sommige tackels waren op het randje en erover maar hij was bij elke actie en elk balverlies dat hij aan het mekkeren was de 1ste helft.

Onze backs kwamen gewoon ook te kort gisteren, los dan nog van de assist van Meunier. De beginopstelling was toch van een heel bedenkelijk niveau.
De wissels ook. Ik had een Vanaken verwacht voor Onana. Vond het al onbegrijpelijk dat die nog aan de 2de helft mocht starten. Meunier stond telkens veel te ver van zijn man te dekken. Die hoort gewoon niet meer thuis op dit niveau, maarja wie ga je dan zetten? Seys of Saelemakers? Castagne moest ook in de fout gaan omdat Onana ook weer maar is de bal kwijt deed maar was het met De Cuyper zoveel beter? Ik denk wel dat die beter kan maar heeft ook geen makkelijk seizoen gehad bij Brighton. Denk dat dit voor hem ook wel meespeelt. Net als een KDB en Lukaku al hebben die wel meer klasse waar ze op kunnen terugvallen.

Ik wijt het aan t weer. Gene cadeau in die hitte spelen. Met een gelukje nog weg gekomen dan. Kan alleen maar beteren.
Het is nu ook niet zo extreem warm, dat die temperaturen bij ons of elders in Europa niet zouden voorkomen. Zal wel meer in het voordeel van Egypte gespeeld hebben want daar zijn ze die temperaturen gewoon.

@quo_vadis Garcia heeft nog een andere match gezien:

"Op links raakte Doku er niet door met de dubbele dekking", gaf bondscoach Rudi Garcia na afloop een uitleg voor de positieveranderingen.

"Op rechts was Leandro Trossard magnifiek, zowel offensief als defensief. Daardoor heb ik hen van kant gewisseld."

Doku blijkbaar ademhalingsproblemen ook.

Bon, het is nu zaak om een pak meer te scoren dan Egypte tegen Iran en Nieuw-Zeeland, dat we toch op het gunstige pad kunnen blijven. En dan moeten we starten met een middenveld van De Bruyne, Tielemans en Vanaken. En hou je Meunier in de tribune.

Ik zou tegen de "sterkere" ploegen ook echt met die 3-5-2 spelen zoals tegen Kroatië. Had hij gisteren ook al mogen doen.

Terug
Bovenaan