Ik blijf toch ook medelijden hebben met CDK. Het is geen diepe spits, wordt dan steeds gebruikt als diepe spits en krijgt dan kritiek dat het niet draait als diepe spits.
Hefet toch vaak runs gedaan die geen antwoord kregen. Er was veel te weinig diepgang.
Bon, my two cents :
Opstelling was ruk. What the fuck was die verediging. Beginnen met Timothy op links? We hebben een van de beste backs van de prem gewoon daar rondlopen. GFTO. Meunier was absolute shit, die moest naar de kant en Timothy op zijn plaats. Maakt me niet uit dat Meunier de assist gaf, tot dat moment was hij slecht op elk vlak.
Waar ik aanvankelijk wat bang had voor Mechele was het Ngoy die liep te stinken. Niet groot genoeg, niet sterk genoeg en niet snel genoeg. Redelijk leuk aan de bal, maar ik heb liefst dat mijn verdediger gewoon goed loopt te... Verdedigen. En hij was veel te vaak een liability.
KDB en Tielemans samen, het was weer moeilijk imo. Onana hiel daar ook niet bij. Die moet gewoon de opdracht krijgen : je speelt zuiver DM en ten dienste van de ploeg. Te vaak uit positie, te vaak een volledig open middenveld, te vaak werden we gered door flateren van Egypte.
CDK had een zeer ondankbare taak. Maar die paar keer dat we hem aanspeelden deed hij toch iets nuttig. Hij kan die lange bal afschermen en aannemen, kan passen en schieten. We gebruiken hem gewoon amper. Trossard was helaas weer onmondig en Doku had ook moeite om er door te komen.
Als men een geweer tegen mijn hoofd had gezet om te starten met deze rukopstelling had ik ook wel iets anders gewisseld. En een stuk vroeger. De eerste helft was echt héél slecht en het is onbegrijpelijk dat je aan de rust niet ingrijpt.
Meunier <-> De Cuyper (Castagne naar rechts)
KDB <-> Vanaken (half om KDB rust te gunnen, half om wat meer loopvermogen zuiver op de 8 te hebben maar eigenlijk moet je een Keita hier zetten zodat die samen met Onana kan breken en dichtlopen om de 10 te faciliteren)
Trossard <-> Pardo of Lukaku (en CDK naar de flank, want die gebruikte zijn fysiek toch wel af en toe nuttig)
Als je ziet hoe vinnig Pardo is, ik zou hem zelfs durven laten starten ipv Trossard. Dan kan je op twee flanken eens de achterlijn halen.
Ziek hoe weinig wij onze luchtmacht gebruiken. Wij hebben zoveel meer fysiek in onze kern dan bijna alle andere landen. En we gebruiken het zelden.