[Groep G] België, Egypte, Iran, Nieuw-Zeeland

Hoe kan je nu boos zijn op De Cuyper? Moest altijd gescoord hebben natuurlijk, maar zo'n Castagne komt daar zelfs niet.
Het is eigenlijk zelfs belachelijk dat je linksback de meest gevaarlijke man is op het plein... Eerder dus een schande voor elke andere, aanvallend ingestelde, speler op dat plein.
Maar Castagne heeft wel ne beteren rechtervoet :oi22:
 
De Bruyne en Lukaku waren echt slecht de eerste helft, de Bruyne kwam er in de 2de helft wel wat door vond ik.
Ngoy was tot aan zijn fout mss de beste duivel op het veld..
Vanaken valt in en er zat direct wat meer shwung in, maar dan direct die rode kaart.. Daar kan hij niet veel aan doen natuurlijk.
De Cuyper speelt echt een dramatische wedstrijd, verdedigend heel zwak en een paar kansen de nek omgewrongen. Veel zwakker dan Meunier deze wedstrijd..
Trossard speelde eigenlijk best goed. Tielemans vrij onzichtbaar zoals vorige keer.
Dienen xG kan goed zijn dat die van ons hoger is maar de kwaliteit van hun kansen was hoger..
Hij had De Bruyne er direct moeten afpakken ipv Pardo en Lukebakio op rechts gehouden hebben ipv die een kwartier in de spits te laten sukkelen.
Lukaku laten invallen tegen een vermoeide verdediging heeft ook 100 keer meer impact dan hem laten starten op dit moment..

Bizarre opmerking, gezien Meunier meerdere fouten heeft begaan die rechtstreeks tot kansen voor Iran hebben geleid.
 
Don't feed the troll...

Maar man dat was weer een frustrerend avondje Rode Duivels kijken.
Ik ga er vanuit dat Mannaert geen prut in zijn ogen heeft en ook zijn conclusies trekt ivm Garcia want uit deze spelerskern kan je echt wel een veel betere ploeg opstellen.
 
Gelukkig is de sfeer goed en kan het mathematisch nog...
flashback naar periode pre gouden gen, was het wijlen Waseige niet die de "sveer is koed" ooit gecoind heeft en dooddoeners als "mathematisch kan het nog" schering en inslag waren?

Nu onafhankelijk, feit dat Lukaku deze wedstrijd mocht starten is (invallen sure perfect, maar starten) toch absurd als je Pardo lopen hebt, vooral dat dit al het 2de of 3de tornooi is dat je in exact dezelfde situatie zit en je Lukaku weeral moet proberen klaarstomen? Meunier laten starten in de eerste wedstrijd, maar ook in de 2de na die 1ste match, zet dan toch gewoon Seys?

Echt een textbook Martinezke van Garcia door willens nillens te blijven vasthouden aan "monumenten". De Cuyper moet nog boterhammen eten lees ik, deze groep/WK formule was/is gewoon perfect om te starten met gasten als bv Seys & De Cuyper, Ngoy, Mechele. Gasten zullen fouten maken, sure laat ze die maken, komen ze enkel beter uit LT.

Realistisch gezien ga je met deze groep toch nooit super ver geraken, geef de nieuwe generatie kans om te groeien ipv te blijven vasthouden aan mannen als Meunier? :S
 
Laatst bewerkt:
Gaat hier om aanvaller die anders alleen op doel zou doorgaan. Is andere beoordeling. Was idd licht maar valt onder de categorie "professionele fout". Als je die daar maakt en op dat moment, dan ken je doorgaans de gevolgen. Maar weinig refs die daar niet zullen fluiten en rood trekken.
Goh ze durven er ook al wel eens geel voor trekken, maar rood is "logisch"

Wel vreemd dat die vooruit valt als Ngoy hem onderuit trekt.

Gewoon belachelijk dat hij die maatstaf niet wou behouden in de rest van zijn fluiten want dan pakken zij 2x rood en hebben wij al vroeg een penalty
 
De Cuyper was bij de beste spelers op het veld ... Verdedigend weinig problemen gekend, dat was wel wat anders voor Meunier aan de andere kant. En aanvallend kwam het meeste gevaar van hem. Als die beter leert afwerken gaat hij niet vaak meer als linksback spelen. Loopt altijd heel slim, reageert heel snel, op de juiste momenten op de juiste plaats, ...

Ik zie hier veel mensen roepen op Seys in de plek van Meunier, maar de logische man op de rechtsback is wel nog altijd Castagne.
 
4 WK wedstrijden op rij niet zelf scoren. Ik denk niet dat er een deelnemend land is dat slechter is?

Kom, we rekenen het EK van 2024 er tussen ook even mee, dan komen we aan 3 goals in 9 wedstrijden :crazy:

De laatste wedstrijden van Courtois, KDB & Lukaku en erna wordt het zelfs knokken om te kwalificeren.
 
Tegen Iran en Nieuw-Zeeland die veel zwakker zijn kan je toch perfect 2 offensieve backs zetten?
Zeker, maar in principe is Seys ook een linksback en ook al deed hij het zijn eerste seizoen heel erg goed op de rechtsback ben ik er geen fan van om spelers uit positie te spelen wanneer het niet nodig is. Op de links- en de rechtsback is het op dit moment imo duidelijk wie de beste spelers zijn, De Cuyper links en Castagne rechts, en dan zet je die gewoon.
 
Het is een contactsport, ze fluiten niet voor dat 'raken met uw pink' als ge niet de laatste man zijt dus ik zie niet in waarom dat in deze context wel moet gebeuren. Zeker als ge ziet wat hij voor de rest laat passeren.
Hoeveel fouten worden er wel niet gemaakt net buiten de 16 waar onmiddelijk zonder discussie een vrije trap wordt gegeven, maar maak diezelfde fout 2 meter verder IN de 16 en het is letterlijk nóóit penalty want "daarvoor kan je toch geen penalty geven???".

Iedereen weet dat dit in theorie niet zou mogen kunnen want een fout is een fout. De positie/omstandigheden bepalen de strafmaat maar in theorie zou het geen invloed mogen hebben op wel of geen fout. De praktijk leert dat het zo niet werkt. Het voetbal zit vol belachelijke en absurde geschreven en ongeschreven regels en nuances.
 
d1vvZJZ.jpeg


Vanaken gaat hier eigenlijk in de fout door niet door te spelen op Lukebakio, brengt onnodig Ngoy in de problemen imo..

Had daar dan toch meer van verwacht.
 
d1vvZJZ.jpeg


Vanaken gaat hier eigenlijk in de fout door niet door te spelen op Lukebakio, brengt onnodig Ngoy in de problemen imo..

Had daar dan toch meer van verwacht.
Het verschil tussen een grote kans voor de belgen of een rode kaart voor de belgen inderdaad.
Los van het feit dat de rode kaart 100% Ngoy zijn schuld is.
 
De laatste wedstrijden van Courtois, KDB & Lukaku en erna wordt het zelfs knokken om te kwalificeren.
Hoe slaag je er post 2012 zelfs nog in van je niet te kwalificeren voor een eindronde? Als ze nog een 3 landen extrta uitnodigen blijven op den duur enkel Lichtenstein en San Marino nog thuis... en Italië :unsure:
 
Zeker, maar in principe is Seys ook een linksback en ook al deed hij het zijn eerste seizoen heel erg goed op de rechtsback ben ik er geen fan van om spelers uit positie te spelen wanneer het niet nodig is. Op de links- en de rechtsback is het op dit moment imo duidelijk wie de beste spelers zijn, De Cuyper links en Castagne rechts, en dan zet je die gewoon.

Gezien de groep waarin je speelt zou je toch altijd moeten Seys zetten, meer potentieel voor de toekomst .. Hoeveel minder kan het zijn t.o.v. Castagne? Bovendien heb je nog de automatismen met een Mechele en De Cuyper gedeeltelijk ook. Tegen voet spelen vind ik non-issue, makkelijker naar binnen komen voor een schot.
 
Terug
Bovenaan