Heb jij al een digitale meter?

?

• ja

Stemmen: 266 69,5%
  • nee

Stemmen: 117 30,5%

• Totaal aantal stemmers
    383
Wat @Herman De Croo zegt dus: de Homewizard heeft gewoon een lokale API alsook home assistant integratie, dus ik snap je redenering ook niet.
Ah, mijn excuses. Toen ik in de tijd begon met HomeAssistant was er geen officiele integratie. (< 2022/3). Voor zover ik weet was er wel een HACS versie, maar mijn installatie ondersteunde geen HACS.

Er is dus geen specifieke reden (meer) waarom je nu voor die smartmeter zou kiezen ipv de homewizard.

Via de homewizard app geef je wifi instellingen aan de p1 meter.

De P1 zit er dus in de meter en alle stappen toegepast, maar kan de P1 niet updaten... Probeer binnen 2u opnieuw.
Meter is online, poort staat open. Hoe simpel kan het zijn.

Enige tips?

Kan je de amr-meter bij een groot bedrijf ook uitlezen per seconde? Ik lees over een A1- ipv P1-poort; welke sensor is geschikt?

Ook ontvangen, maar moest eerst via Fluvius (en Luminus) toestemming geven om poortbeheer te doen. Woensdag gedaan met melding dat het enkele dagen duurt voor het in orde is, maar krijg je daar bevestiging van of niet?

Automatische export van meetgegevens van Fluvius naar EnergieID ligt hier weer een kleine week stil. Dat is precies altijd tijdens verlengde weekends, hebben ze bij Fluvius een mannetje dat elke dag die service moet opstarten en was die in verlof of zo?

Ook ontvangen, maar moest eerst via Fluvius (en Luminus) toestemming geven om poortbeheer te doen. Woensdag gedaan met melding dat het enkele dagen duurt voor het in orde is, maar krijg je daar bevestiging van of niet?
Ik zou hem opnieuw openzetten. Bij mij was dat ook zo. Ik deed de aanvraag tot openzetten, wachtte de tijd dat ze aangaven (max 72u dacht ik?) en kreeg nog niets door. Daarna nog eens opengezet en 10min later werkte alles.

Je energieleverancier heeft daar helemaal niets mee te maken? Je kan die poort openzetten via "mijn fluvius" zonder tussenkomst van je leverancier. Die krijgen hun data rechtstreeks van Fluvius zonder jouw tussenkomst en de P1 poort heeft daar niets mee te maken...

Iemand die weet hoe ik een digitale watermeter terug kan linken met m'n digitale elektriciteitsmeter?
Farys stuurt me nu nog altijd een mail voor de meterstand te vragen.

Iemand die weet hoe ik een digitale watermeter terug kan linken met m'n digitale elektriciteitsmeter?
Farys stuurt me nu nog altijd een mail voor de meterstand te vragen.
Niet... daarvoor moet de elektriciteitsmeter in koppelstand gezet worden en die instellingsknop is verzegeld.

Is de watermeter geplaatst tijdens de installatie van de elektriciteitsmeter? Klacht indienen bij de onderaannemer die deze gezet heeft of bij Fluvius of Farys met de melding dat de watermeter niet gekoppeld werd.
Heeft Farys die zelf geplaatst, hun contacteren.

Misschien kan Fluvius vanop afstand de elektriciteitsmeter terug in koppelstand zetten, maar dat weet ik niet zeker...

Brief ook gekregen, gebeld voor nieuwe afspraak binnen 2 maanden, kan deze zomer nog goed terugdraaien zo 🥳

Maar nu kan je langer injecteren, niet beter zsm ?
Ik vermoed dat zijn winterstroom duurder betaald is dan de injectievergoeding die hij gaat krijgen, ergo beter laten terugdraaien.

Hoewel ik dacht dat ze dat wel compenseren op een of andere manier bij de omschakeling.

Gisteren mijne homewizard ontvangen, maar de vorige eigenaar moet de P1 poort nog openzetten want energiecontract staat nog op hun naam dus zij krijgen die mail...

Soit, vanmorgen stond de zon op mijn zonnepanelen en zet ik mijn wasmachine op.
De meter loopt op én ik zet toch nog energie op het net. Is dat normaal? Ik dacht dat mijn zonnepanelen op zo een moment niets op het net zouden zetten en alles naar mijn eigen verbruik zou gaan (met enkel de overschot die op het net zou gaan).

Dat je toch nog energie op het net zet is niet zo vreemd. Als je panelen bv 3000 W genereren, en je wasmachine verbruikt maar 2000w, dan gaat de rest naar het net (min verbruik vd rest vh huis natuurlijk).
Bovendien verbruikt de wasmachine vooral bij het opwarmen vh water, en nadien heel wat minder (enkel motor vd trommel)

Terug
Bovenaan