Hebben jullie al vaak gevochten?

Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat er hier mensen het zelf opzoeken en/of met marginalen omgaan.

Goh. Afgelopen zaterdag nog eens op stap geweest. Toen ik terug kwam van het toilet stond er ook ene wat te draaien in de buurt van men vrouw.
Zonder woorden me er tussen gezet, dan begon hij leunen tegen mij. Met "dansen" kreeg ik dan eens een duw of por.
2x gevraagd om te stoppen met duwen. Weer een por. Toen heb ik hem ook een iets stevigere duw teruggegeven hoor.

Uiteindelijk toen ik zag hoe zen ogen stonden beslist om ergens anders te gaan staan en een woordje te zeggen tegen de security.

Vaak is het ook niks opzoeken maar eerder "stand your ground" en wat haantjes gedrag 😄
Op uw 18e is dat nogal boeie, maar momenteel denk ik toch al een keer extra na waar het mis kan lopen en ik me dat niet kan permitteren

Op fuiven/feestjes genoeg gevechten zien gebeuren of meegekregen, maar zelf op de een of andere reden nooit echt gevochten. Bij mensen die ik niet kende heb ik mij er bewust nooit in gemengd en als vrienden wat ambras hadden met zatlappen stond ik toevallig altijd buiten en zij binnen of vice versa :unsure: Achteraf hoor je dat dan allemaal en dan denk je: hoezo heb ik daar niets van meegekregen. Is echt een paar keer gebeurd dat het op den duur een meme begon te worden bij ons.

Wel 1x in Leuven in 't Archief uit het niets van een zatlap een bierglas op mijn voorhoofd gekregen. Jong gastje dat z'n verjaardag ging vieren en voorgedronken had met twee flessen sterke drank (stond in z'n verklaring). Op het moment zelf niks kunnen doen want ik zag enkele seconden zwart voor m'n ogen en daarna had de portier 'm al bij de lurven gevat. Feestnacht gans om zeep natuurlijk en uren op spoed mogen doorbrengen. Wel een leuke schadevergoeding van gekregen achteraf.

Dan 1x op een of andere chirofuif uit het niets een bewuste vuistslag op mijn gezicht gekregen. Op de moment zelf wist ik totaal niet wat daar de bedoeling van was. Bleek dat die kerel een vete had met één van mijn beste vrienden (die daar niet eens aanwezig was). Paar minuten daarvoor een meid leren kennen en die heeft mij toen moeten tegenhouden en op mij in moeten praten of die kerel had niet meer geweten waar hij stond. Ik kan veel verdragen qua verbale agressie of duwen en dergelijke, maar echt slaan en dan vooral in mijn gezicht, dan overschrijd je mijn grenzen.

Dus ja, door omstandigheden/toevalligheden nooit echt in een gevecht verzeild geraakt.

Ik stop op zekere afstand van de borduur om iets in de bus te steken, stap terug in, andere auto rijdt langs mij, raam naar beneden en vloeken dat ik de weg versper door in het midden te parkeren op 1 meter van de kant (totale straatbreedte 677cm dus hij heeft nog meer dan 1 meter aan elke kant) en dat hij hooggeplaatste personen kent en klacht gaat indienen. Ik vraag kalm: trek maar een foto dan gaan we naar de politie, mond vol tanden en hij rijdt door, auto achter hem kan natuurlijk vlot passeren. Wat bezielt zo'n mensen ?
Hier enkele weken geleden 's avonds mn voorrang van rechts afgedwongen in een zone 30. Persoon van links reed minstens het dubbele. Hij verkropte het niet en reed 1u lang achter mij...50-60km ver. Kreeg hem op de baan ook niet afgeschudt. 170pk bleek onvoldoende te zijn. Uiteindelijk de politie gebeld. Nr een politiekantoor gereden en eens hij door had dat er politie was, reed em weg.

Hier enkele weken geleden 's avonds mn voorrang van rechts afgedwongen in een zone 30. Persoon van links reed minstens het dubbele. Hij verkropte het niet en reed 1u lang achter mij...50-60km ver. Kreeg hem op de baan ook niet afgeschudt. 170pk bleek onvoldoende te zijn. Uiteindelijk de politie gebeld. Nr een politiekantoor gereden en eens hij door had dat er politie was, reed em weg.
Rij naar het dichtste 'kleine' rond punt. Geef gas. Wordt de achtervolger...
Ooit eens gedaan :D

Goh. Afgelopen zaterdag nog eens op stap geweest. Toen ik terug kwam van het toilet stond er ook ene wat te draaien in de buurt van men vrouw.
Zonder woorden me er tussen gezet, dan begon hij leunen tegen mij. Met "dansen" kreeg ik dan eens een duw of por.
2x gevraagd om te stoppen met duwen. Weer een por. Toen heb ik hem ook een iets stevigere duw teruggegeven hoor.

Uiteindelijk toen ik zag hoe zen ogen stonden beslist om ergens anders te gaan staan en een woordje te zeggen tegen de security.

Vaak is het ook niks opzoeken maar eerder "stand your ground" en wat haantjes gedrag 😄
Op uw 18e is dat nogal boeie, maar momenteel denk ik toch al een keer extra na waar het mis kan lopen en ik me dat niet kan permitteren
Maar dan zijn we het toch gewoon eens? Ik wil best geloven dat je er soms niet aan kan ontkomen, maar meestal (volgens mij) ben je met twee die naar een gevecht escaleren. Zeker dat geregeld voorhebben, mja, ik blijf dat toch vreemd vinden hoor.

Hoe mensen 40 keer kunnen vechten is beyond me. Heb je zelf een verklaring voor?
Ge moogt er van geloven wat je wilt, maar zelf beginnen ruzie maken heb ik nooit gedaan. Ik ging uit om plezier te maken. Ik zat in een depressie en had niets te verliezen. Als er zich iets voor deed, deed ik ook geen enkele moeite om te deëscaleren. Het kon mij op dat moment niet schelen of ik de volgende dag ging halen of niet, ik had van niemand schrik. Als je met zo'n mentaliteit rondloopt en uitgaat naar plaatsen waar veel boel is, dan loopt dat snel op.

Twee keer en twee keer en 't was twee keer ergens tussen gekomen.

Eerste keer was in't laatste middelbaar. Einde van het schooljaar en dus middelbare school carrière gaan vieren op de lokale braderij. Eén van de vrienden had zich echt kapot gezopen en was tussen twee kraampjes, de parking van een bedrijf gaan opzoeken. Zat daar uitgeteld tegen een paaljte. Een paar man had die zien zitten/liggen en vonden het een tof idee om der op te gaan pissen.

Onze groep stond iets verder aan't jenever kraam. Toen we die mannen zagen, zijn we er naartoe gelopen om die tegen te houden, onder 't lopen al aan't roepen. Die mannen draaien zich weg van onze vriend en vliegen meteen naar ons. We hadden ni de bedoeling om te vechten (allez, ik toch ni) maar 't is daar zo'n drunken brawl tussen twee keer ne man of vijf geworden. 't was ook vrij rap gedaan, vooral omdat we nog versterking kregen van wat volk dat het had zien gebeuren.

Tweede keer op een fuif in de buurt. Wederom ne maat die teveel gedronken had te hulp geschoten.
Exacte oorzaak weet ik nog altijd niet maar 't was iets met z'n lief. Iemand had daar iets tegen gezegd of ze hadden zelf ruzie en der kwam zich iemand moeien, no clue. Soit, die krijgt dus woorden en ineens staat daar ook drie man rond die hem in't rond duwen.
Ik kom daar aan en duw ene opzij om zo mijne maat mee te trekken. Wordt ik vast gehouden door één van die mannen. Ik pak die ook vast en we staan daar wat te dansen/worstelen. In een domme reflex ram ik mijn hoofd naar voor los op den andere zijne neus. Die zakt compleet onderuit.
Ik laat die los, voel een tik op een schouder, draai me om en krijg los een mep op m'n oog. Voor ik terug kon slaan kreeg ik er nog een paar om m'n oren. Dan terug beginnen slaan tot we uit elkaar werden getrokken. Al bij al 30 seconden ofzo. Wel veel schade. Blauw oog, dikke neus, gekloven lip.

Helemaal niet trots op. Vooral dat tweede geval. Ik zou nu veel rustiger tussen komen en zelf al niet beginnen duwen. Gewoon rustig er bij gaan staan en proberen de-esacleren. Eerste geval was weinig aan te doen. Die mannen waren gewoon aan't zoeken imo.

Ge moogt er van geloven wat je wilt, maar zelf beginnen ruzie maken heb ik nooit gedaan. Ik ging uit om plezier te maken. Ik zat in een depressie en had niets te verliezen. Als er zich iets voor deed, deed ik ook geen enkele moeite om te deëscaleren. Het kon mij op dat moment niet schelen of ik de volgende dag ging halen of niet, ik had van niemand schrik. Als je met zo'n mentaliteit rondloopt en uitgaat naar plaatsen waar veel boel is, dan loopt dat snel opop.
Hopelijk niks erg aan over gehouden, maar gezien we op BG ballerville zitten, zal je wel oke zijn.

Terug
Bovenaan