Het Conclaaf

Vierkant

Well-known member
Past hier beter dan in de TV-sectie denk ik gezien de politieke discussies.

Vanavond de eerste uitzending. Er zijn al wat artikels geschreven en het zou er wel bitsig aan toe gaan.

Goens zelf is tevreden. “Dit is van het beste dat ik ooit gemaakt heb.”

‘Het Conclaaf’: vanaf donderdag 16 mei om 21.45 uur bij VTM en op VTM GO.

Het zou plezant zijn als De Wever de mensen laat uitspreken :unsure: wel een interessant concept in elk geval, ik ga het waarschijnlijk wel telkens kijken. Al ben ik het er wel mee eens dat er waarschijnlijk weinig uit gaat komen.

Benieuwd of Goens ook over andere zaken zo gaat doorduwen als de Chinese kwestie.

Wel boeiend, maar hoe oprecht zijn politici onder elkaar? Tom heb ik een aantal jaar persoonlijk gekend, ben benieuwd of ik dezelfde Tom ga zien met wie ik in een beschonken staat de nachtbus richting Mortsel/Boechout nam.

Toch wel een zeer groot platform voor Rousseau als je het mij vraagt. De Wever irriteert gewoon met het niet laten uitpraten, zijn theater ten opzichte van Van Grieken. Hij zou nu toch als geleerde politieker moeten weten dat die bashing juist een anti -stem geeft naar VB geeft.

Trouwens Goens is niet objectief, in alles merk je zijn voorkeuren en vooral afkeuren ten aanzien van persoon en partij. Ook dat laatste stukje de woorden van Tom van Grieken willen verdraaien tot iets wat hij niet zei

Trouwens Goens is niet objectief, in alles merk je zijn voorkeuren en vooral afkeuren ten aanzien van persoon en partij. Ook dat laatste stukje de woorden van Tom van Grieken willen verdraaien tot iets wat hij niet zei
Ik vind het nog best meevallen eigenlijk? Van Grieken komt er nog redelijk goed uit imo

Er is een verschil tussen Tom de politicus en Tom als persoon, al was hij toen als twintiger vrij bedreven. Zijn politieke drijfveer was toen ik hem ontmoette toen hij 20 was al een tijdje bezig toen hij uit de NJSV kwam. Op het forum van Politics.be was hij actief als Tömmchen. Toen al wist hij zich overal uit te lullen toen we over bepaalde thema's praatten maar dat is eigen aan het politieke beest. Privé was hij zoals zovele twintigjarige studenten. Maar onlangs kwam ik hem tegen in de zoo met zijn kinderen en zag ik de Tom als privépersoon die normaal was en deed.

Maar ik kende hem maar enkele jaren vrij goed, nadien zijn onze wegen gescheiden. Ik zal nog eens in mijn geheugen proberen graven.

Er is een verschil tussen Tom de politicus en Tom als persoon, al was hij toen als twintiger vrij bedreven. Zijn politieke drijfveer was toen ik hem ontmoette toen hij 20 was al een tijdje bezig toen hij uit de NJSV kwam. Op het forum van Politics.be was hij actief als Tömmchen. Toen al wist hij zich overal uit te lullen toen we over bepaalde thema's praatten maar dat is eigen aan het politieke beest. Privé was hij zoals zovele twintigjarige studenten. Maar onlangs kwam ik hem tegen in de zoo met zijn kinderen en zag ik de Tom als privépersoon die normaal was en deed.

Maar ik kende hem maar enkele jaren vrij goed, nadien zijn onze wegen gescheiden. Ik zal nog eens in mijn geheugen proberen graven.
Ik vond hem wel heel eerlijk in het 'biecht' stuk. Dat siert hem wel. Over het algemeen is de manier van discussie voeren ook wel met enig respect.

Bartje verwacht ik soms toch meer professioneel karakter van.

Ik vond hem wel heel eerlijk in het 'biecht' stuk. Dat siert hem wel. Over het algemeen is de manier van discussie voeren ook wel met enig respect.

Bartje verwacht ik soms toch meer professioneel karakter van.

Bart is bijzonder intelligent en een orstorisch talent. Maar ik heb soms het idee dat hij zich daar té bewust van is. Tegelijkertijd heeft hij zich zwaar ingekocht in de House of Cards steil van aan politiek doen. Dat past bij zijn persoonlijkheid, denk ik. Maar het gaat ten koste aan de menselijkheid.

Toch wel een zeer groot platform voor Rousseau als je het mij vraagt. De Wever irriteert gewoon met het niet laten uitpraten, zijn theater ten opzichte van Van Grieken. Hij zou nu toch als geleerde politieker moeten weten dat die bashing juist een anti -stem geeft naar VB geeft.

Ik ben geen groot fan van Goens. Maar in dit geval herken ik je opmerking totaal niet. Ik denk dat die opmerking er vooral mee te maken heeft dat vooral de kijker niet objectief is. Ik heb nergens gezien dat woorden opzettelijk verdraaid worden tot iets wat niet gezegd is, maar ik denk wel dat de perceptie leeft dat "de media" het VB niet moet, en geen eerlijke kans geeft. Volgens mij schijnt dat meer door in jouw oordeel dan wat er echt gezegd is. En zal voor iemand die wel oren heeft naar Groen, een andere passage ambetanter zijn.

Als je alle programma's van Goens eens bekijkt, zit daar toch absoluut geen voorkeur in voor de heersende politieke partijen. Heb je iets van Niveau4 gezien? Daar was het zelfs bijzonder uitgesproken zo.

Bart is bijzonder intelligent en een orstorisch talent. Maar ik heb soms het idee dat hij zich daar té bewust van is. Tegelijkertijd heeft hij zich zwaar ingekocht in de House of Cards steil van aan politiek doen. Dat past bij zijn persoonlijkheid, denk ik. Maar het gaat ten koste aan de menselijkheid.
Ook niet mee eens :D Veel mensen dichten BDW een soort koude en puur strategische politiek toe. Terwijl ik net van BDW het tegenovergestelde vind: hij is voor mij nog één van de politici die daar zit vanuit de volle overtuiging dat zijn toekomstbeeld voor de maatschappij ons naar een betere plek zal brengen. Echt een ideologische politicus, die er zelfs een eigen partij voor heeft moeten oprichten. Zijn winst haalt hij voor een groter stuk dan anderen uit z'n Stratego, dat wel. Net het stuk dat ik het minst kan appreciëren :) Maar zijn vertrekpunt blijft passie, ideologie en z'n "roeping", denk ik. Daarom dat hij er ook zo in opgaat telkens, zie je in al die docu's over hem enzo.

Laatst bewerkt:
BDW is intelligent, maar ik vind dat hij rancuneus en verbitterd is geworden. Dat cynische en sarcastische zat er altijd wel in, maar vroeger was dat speels. Dat lijkt verdwenen te zijn.

Vond het wel een boeiende aflevering. Heb persoonlijk altijd NVA gestemd en vind ook dat Bartje het goed kan uitleggen en zeer intelligent overkomt. Toch vond ik hem deze aflevering een beetje irritant met momenten, anderen niet laten uitpraten (vooral TVG dan). Hoewel ik totaal niet aanleun bij VBL qua politieke voorkeur, vond ik TVG er eigenlijk best goed uitkomen.

BDW is intelligent, maar ik vind dat hij rancuneus en verbitterd is geworden. Dat cynische en sarcastische zat er altijd wel in, maar vroeger was dat speels. Dat lijkt verdwenen te zijn.

Ik denk dat je in die positie snel rancuneus wordt. De grootste politicus van de laatste decennia maar federaal krijg hij het tij niet gekeerd en ook Vlaams is het toch vaak maar matig. Hij voelt natuurlijk ook dat hij geen 30 jaar toppoliticus meer zal zijn dus hij voelt de klok tikken om zijn legacy waar te maken. En als je dan gesaboteerd wordt door OVLD en CD&V Vlaams en ziet hoe men federaal bestuurt...

BDW heeft op het randje van het arrogante af hard geduwd op de plekken die het Vlaams Belang pijn doen en Van Griekens lichaamstaal sprak boekdelen. Ik had een veel hardere tegenaanval verwacht, bijvoorbeeld over het manke personeelsbeleid van de N-VA, maar Van Grieken geraakte niet veel verder dan wat defensief zitten jammeren.

Wel erg voor Tom Van Grieken maar voor de rest valt het program wel mee. Ik denk niet dat ik ga blijven kijken. Eigenlijk zijn dat geen interessante personen die politiekers.

Nog niet gekeken maar opgenomen - opvallend op basis van de posts hier: het lijkt alsof er maar 2 deelnemers zijn - geen idee of dat veelzeggend is voor het forum/het programma/ de 2 deelnemers/ de andere deelnemers / de uitslag van de verkiezingen ... of zijn enkel deze 2 aan het woord gekomen in de eerste aflevering?

Ik vond het best entertainend. De Wever trok natuurlijk weer heel de show naar hem toe. Die weet hoe belangrijk dit soort dingen toch zijn.
Opvallend wel, als je de volledige biechtsessies bekijkt (op VTM GO): 10 minuten voor Rousseau en 27 minuten voor Van Grieken. Dat zegt wel al veel, vind ik.

Nog niet gekeken maar opgenomen - opvallend op basis van de posts hier: het lijkt alsof er maar 2 deelnemers zijn - geen idee of dat veelzeggend is voor het forum/het programma/ de 2 deelnemers/ de andere deelnemers / de uitslag van de verkiezingen ... of zijn enkel deze 2 aan het woord gekomen in de eerste aflevering?
Bij de eerste aflevering/eerste avond zijn enkel Rousseau, De Wever en Van Grieken aanwezig.
Stukje over Rousseau zijn "come back" eerst. (Zou opgenomen zijn vlak na zijn terugkomst naar de politiek)
Daarna stukje debat tussen De Wever en Van Grieken. Naar het einde tussen hun drieën.

Ik vond het wel mooi in beeld gebracht overigens ook. Je lijkt toch ook wel echt een menselijke kant te zien te krijgen in bepaalde kleine fragmenten/gedragingen.

Terug
Bovenaan