Het grote stoner & doomtopic

Wat uitgebreider verslag van zaterdag;

Een blij weerzien met Magasin 4. Al van (vrij ver) voor corona geleden dat ik er geweest was. Toffe venue toch, alleen veel en veel te warm afgelopen zaterdag.

Aufhebung opende. Eén van de gitaristen zit een andere band waar één van m'n maten ook speelt. Goeie band, loeizwaar! Check die handel!
DVNE kende ik vaag en ik was ni onder de indruk. Beetje all over the place, sommige stukken waren goed maar ook ni meer dan dat.
Inter Arma blaasde iedereen en alles om ver. Wat een machine. Jammer genoeg maar 45 minuten maar die waren in een flits voorbij.

28 augustus Motor!k en Minami Deutsch in de Effenaar in Eindhoven. Misschien toch eens gaan kijken voor een ticketje. Live is Minami Deutsch toch wel dik de moeite.

Dit weekend eens langs Space Fuzz Records in Diest gepasseerd. Aanrader voor stoner- en doomfans. Ook veel (oude) metal, punk en wat wave/pop, nieuw en 2de hands.

Deze heren gaan naar Desertfest Antwerpen. Nog geen datum gekend, helaas. Een heel weekend gaat me niet lukken, maar ik hoop dat de dag wanneer Bongripper speelt samenvalt met de meest interessante affiche.

Sumac is rond de periode van Desertfest op tournee in Europa. Hopelijk nemen ze halte in Antwerpen, zou een fantastische toevoeging zijn aan de affiche!

Voor de lol ben ik bezig met festivalplaylists te maken op Spotify van allerhande festivals (Hierzo). Hierdoor ontdek ik zelf ook nieuw bands, nieuwe genres zelfs. Zo ben ik recent bezig geweest met een playlist voor Desertfest en ontdekte ik dus meer desertrock (stoner rock/metal).
Nu de vraag, welke aanraders hebben jullie om hier wat meer in te komen? Ik ken wel wat namen uiteraard, maar geen idee waarmee ik best begin. Zo'n overvloed/weelde aan bands...
Voila, effe copy van metaldraad...

De band bij uitstek is natuurlijk Kyuss. Daarna Qotsa, al zijn die wel.verder geëvolueerd.

Andere Kyuss spin offs zoals Unida, Hermano, Mondo Generator en Brant Björk zijn wel de moeite om te checken. Maar daar moet je filteren: die hebben goeie dingen maar ook wat mindere.

Andere bands: Trick Fighters uiteraard!
Fatso Jetson vind ook heel goed. 1000mods en Karma to burn zijn ook de moeite, al vind ik die laatste veel beter live.

FU Manchu is er ook nog maar daar ken ik ni veel van buiten de "hits".

Thanks, zitten al een paar goeie namen bij. Kende de meeste wel al van naam, maar nooit uitgebreid naar geluisterd.

Green Machine van Kyuss is al een lekker nummer.

Ben vooral op zoek naar de nummers/bands waar wat tempo in zit. Er zijn uiteraard veel 'tragere' of meer opbouwende nummers, I know, maar zoek die met meer tempo dus. Clutch ken ik al wel wat, die hebben er zeker al wat, net als Corrossion of Conformity.

Dank Jones kan er ook goed in, al is dat al iets verder weg van dit genre.

Misschien wat weer sludge achtig maar erg vette release van Chat Pile, kende ze niet maar ik zag de cover art ergens passeren en greep meteen m’n aandacht.

Terug
Bovenaan