Het grote stoner & doomtopic

Ik vind het nog een best goed album!

En wat vinden de mensen hier van Castle Rat?
Relatief jonge band die zo uit de jaren '80 lijken te zijn gewandeld. Met zeer opvallende outfits en blijkbaar een heel uitgewerkte live-shows met zwaardgevechten en shit.
De muziek is misschien niet bijster origineel maar het is ook zeker niet slecht, zware Black Sabbath en Pentagram invloed, en andere invloeden van de 80s zijn zeker aanwezig.
Vandaag nieuw album uit:

Ze staan ook op desertfest dit jaar.
Ik zag vandaag toevallig een omschrijving van de band en wou ze eens checken. Zondag ben ik helaas niet op Desertfest, anders had ik ze wel graag meegepikt. Klinkt in eerste instantie niet slecht maar ik hoop dat die eighties nostalgia op den duur niet teveel op een gimmick gaat lijken.

Relatief jonge band die zo uit de jaren '80 lijken te zijn gewandeld. Met zeer opvallende outfits en blijkbaar een heel uitgewerkte live-shows met zwaardgevechten en shit.
De muziek is misschien niet bijster origineel maar het is ook zeker niet slecht, zware Black Sabbath en Pentagram invloed, en andere invloeden van de 80s zijn zeker aanwezig.
Vandaag nieuw album uit:

Klopt. Ik ga voor de combi dit jaar maar niet zeker of ik zondag effectief aanwezig zal zijn. Maar als ik er geraak, dan ga ik zeker Castle Rat checken. Ze stonden niet zo lang geleden ook in de Kavka, geloof ik.

Opia: doom metal, een beetje in de lijn van de betere Draconian albums.

Ik vind het altijd indrukwekkend als zangers (of in dit geval een zangeres) zowel clean als qua growls & screams kan overtuigen. Voor wie 1 nummer wil uitproberen, het laatste is zeker een aanrader:

Vandaag nieuw album uit:

Al heel veel over gehoord, maar tot nu nog nooit naar geluisterd. Snel even doorgegaan en dit klinkt erg Epic Doom Metal. Doet mij muzikaal wat aan Candlemass denken, maar dan met een vrouw. Klinkt best goed (zeker dat tweede en derde nummer ga ik eens in zijn geheel beluisteren), al weet ik nu nog niet of het hele album iets voor mij is. Ik hoor ook goth(?) metal invloeden en dat is niet altijd mijn ding.

Al heel veel over gehoord, maar tot nu nog nooit naar geluisterd. Snel even doorgegaan en dit klinkt erg Epic Doom Metal. Doet mij muzikaal wat aan Candlemass denken, maar dan met een vrouw. Klinkt best goed (zeker dat tweede en derde nummer ga ik eens in zijn geheel beluisteren), al weet ik nu nog niet of het hele album iets voor mij is. Ik hoor ook goth(?) metal invloeden en dat is niet altijd mijn ding.
Paar nummer beluisterd intussen, maar mijn mening blijft dezelfde. Best goed, maar niet helemaal mijn "vibe". Ik ben meer voor bands als Electric Citizen bv.

Desertfest uurschema staat online. Vrijdag alvast geen overlap tussen de bands die ik wil zien. Wel weirded out mbt de starturen van Acid King en Monkey3, die spelen crazy vroeg op de dag...

Wie gaat er nu eigenlijk naar Desertfest dit weekend?

Ik ben zeer tevreden met de line-up en het schema. Mijn planning ziet er als volgt uit:

Vrijdag
18u30-19-10: Wren
19u10-20u10: The Obsessed / merch recon
20u10-21u00: Guiltless
21u00-22u00: Oranssi Pazuzu
22u00-23u00: Psychlona / frietje steken
23u00-00u15: Bongripper
00u15-01u15: Mondo Generator

Zaterdag
15u20-17u00: Mars Red Sky + Monkey3 + Monkeys on Mars
17u40-18u20: Acid King
18u20-19u10: Neptunian Maximalism
19u10-20u10: Colour Haze
avondeten / merch
21u00-22u00: Yob
22u-22u30: GROS COEUR
waarschijnlijk wat vroeger naar huis want Orange Goblin al gezien op Graspop dit jaar en vond dat wel ok maar geen nood aan nog een show en de latere bands klinken nogal generic stoner

Zondag
17u30-18u30: Acid King
avondeten / merch
19u50-20u10: Fvzz Popvli
20u10-21:00: Castle Rat
21:00-22:00: Masters of Reality
22u00-23u00: Acid Mammoth
23u00-00u15: Graveyard / Negative Blast

Iemand verder nog tips? Is My Sleeping Karma goed? Ik vind dat een vreselijke bandnaam en dus nooit gecheckt. En Elephant Tree? Zelfde verhaal. Judging the book by the cover. Life's short.

Yes, aanwezig.

Vrijdag heeft de zoon rugby training. Dus ik ga pas ergens arriveren wanneer The Obsessed bezig is. Daarna Oranssi Pazzuzu en Bongripper.
Voor de rest zien we wel.
Zaterdag moet de wederhelf werken, dus zal er pas zijn dat Acid King begint. Die meepikken, samen met Yob en Gros Coeur.
Zondag Acid King, Castle Rat, Acid Mammoth en Graveyard.
't is wel jaren geleden dat ik daar nog iets van gehoord heb. Die eerste 3 platen zijn héél goed. De rest ken ik amper.

Voor de rest zullen we wel zien waar we belanden.

Terug
Bovenaan